Gå til innhold

Gruer meg til muntlig forsvar av gradsoppgave... Hadde du stort publikum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt det med å ikke vite hvor mange som kommer, og hvem som kommer... Å holde presentasjoner er noe som jeg synes er veldig vanskelig. Har aldri holdt en 20-minutters presentasjon alene før heller. Synes det er skremmende 😅

HVordan var ditt forsvar? Var du veldig nervøs, og var det mange som var der for å høre på deg?

Anonymkode: 0dbe4...564

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en venninne du ønsker skal være publukum? Kanskje det hjelper på nervene?

Anonymkode: 6284b...2b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du en venninne du ønsker skal være publukum? Kanskje det hjelper på nervene?

Anonymkode: 6284b...2b7

Nei, da blir jeg bare mer nervøs, og hadde sikkert fått et nervøst latter-sammenbrudd midt i forsvaret😅

AnonymBruker
Skrevet

Var tre professorer fra studiet, en ekstern, pluss en fra bedriften jeg skrev for.

Anonymkode: 091a2...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble særdeles overrasket over fremmøtet da jeg forsvarte mastergraden min. Jeg hadde invitert foreldrene mine og noen studievenner, og trodde egentlig bare de, og noen få mennesker som hadde vært involvert ville dukke opp. Maks 10 stk tenkte jeg. 

Men det kom nærmere 100 stk totalt. Mange som arbeidet på fakultetet, og mange fra ulike bedrifter som tydeligvis hadde fattet interesse for oppgaven min. 

Fikk mange spørsmål, men det var bare en fordel sa sensoren. Jeg hadde argumentert godt så det vippet faktisk karakteren opp. 

Anonymkode: 90f01...78f

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg TS, jobber ræva av meg mot disputas neste uke! «Heldigvis» måtte det bli digitalt, så da blir det bare meg og en dataskjerm 😛 

Men da jeg forsvarte masteren kom det vel 20-25 stk? Studievenner, folk fra gruppa, veiledere osv, folk fra samme fagfelt som var interessert. 

Jeg er ikke spesielt glad i å framføre ting, men jeg merker at når det er ting jeg kan godt så går det bedre. Nå mot PhD-en har jeg total angst, for jeg vet nøyaktig hvor lite jeg egentlig kan 😅

Anonymkode: 61065...946

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler med deg TS, jobber ræva av meg mot disputas neste uke! «Heldigvis» måtte det bli digitalt, så da blir det bare meg og en dataskjerm 😛 

Men da jeg forsvarte masteren kom det vel 20-25 stk? Studievenner, folk fra gruppa, veiledere osv, folk fra samme fagfelt som var interessert. 

Jeg er ikke spesielt glad i å framføre ting, men jeg merker at når det er ting jeg kan godt så går det bedre. Nå mot PhD-en har jeg total angst, for jeg vet nøyaktig hvor lite jeg egentlig kan 😅

Anonymkode: 61065...946

Lykke til. Kommer til å gå kjempebra!! Jeg gruer meg til min disputas og føler det samme som deg…. Alt kommer til å bli avslørt! 😆😆

Men dette fikser vi 👏👏

Anonymkode: efc01...baf

• Hjerte 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Lykke til, sier jeg bare. Hadde vært meg, ville jeg ha dødd. Enkle foredrag på skolen og muntlig eksamen var alltid min store skrekk. Skriftlig var mer betryggende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er litt det med å ikke vite hvor mange som kommer, og hvem som kommer... Å holde presentasjoner er noe som jeg synes er veldig vanskelig. Har aldri holdt en 20-minutters presentasjon alene før heller. Synes det er skremmende 😅

HVordan var ditt forsvar? Var du veldig nervøs, og var det mange som var der for å høre på deg?

Jeg forstår deg. Det er skummelt. Men prøv å legge de tankene til side. Når du først er i gang så går det bra. Øv deg hjemme. Det hjelper. ❤️

Anonymkode: efc01...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...