AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Hei! Vet ikke om dette er rett plass og spørre om råd på, men vil vite om jeg overreagerer eller hva jeg burde gjøre. Blir utrolig glad om noen orker å lese innlegge og gi meg råd ❤️ Jeg har en veldig nær venninne, som har vært mine bestevenn i over 10 år nå. Vi begge er 24 år. Vi har bodd sammen i 6 år, vært på flere ferier sammen, familiemiddager til hverandre osv. Vi kjenner hverandre inn og ut, og har alltid vært der for hverandre. For et år siden traff hun en fyr over tinder som hun ble ganske fort nær. Første gang jeg fikk møte han var på en fest med mine venner. Han ble veldig full (som er greit, det kan skje alle) men han begynte å legge ut foran alle om personlige ting jeg har fortalt denne venninnen. Hun hadde altså fortalt dette til han (som ikke gjør meg noe, om han hadde holdt det for seg selv) som hun hadde bedt han om å gjøre. Han prøvde seg også på hun ene damen som var der, og han sa gjentatte ganger at vi ikke skulle kalle de et "par" eller "kjærester" ettersom han mente de ikke var det enda. Og det er greit om han ikke vil være det, men å si det høyt foran alle ble bare veldig flaut ovenfor hun. I taxien på vei hjem sitter han i baksetet og kaller meg en bitch og dramaqueen ettersom jeg reagerte på det han satt og sa til alle om meg. Dagen etterpå fortalte jeg henne at jeg ble ganske såret over at han sa disse tingene høyt til mine venner og at jeg hadde et litt dårlig inntrykk av han. Hun sa så at jeg overreagerte og tok hannes side fullstendig. Noe som overrasket meg da det var veldig ulikt henne. Alle de andre på festen skjønte hvorfor jeg ble opprørt da det som ble sagt var utrolig personlig. Jeg valgte å bare la det ligge for å ikke ødelegge vennskapet mellom meg og henne. Hun tok så mer og mer avstand fra meg, og de ble nærmere hverandre og til slutt sammen, uten at jeg traff han igjen. De har hatt mye problemer og han vært ganske ustabil, sjalu, usikker og misbrukt narkotika som førte til at hun nå nylig gjort det slutt med han. Så i helgen var jeg og hun på en fest i lag, hun ble ganske full og fortalte meg at han hele tiden hadde overtalt henne til å ikke vær venn med meg. Han hadde blant annet sagt at jeg var manipulerende, eiesyk (jeg var sjalu på at hun hadde han), at jeg var egoistisk osv. Og at hun hadde trodd på han, som hun beklagde. Jeg ble ganske sjokkert over alt hun fortalte meg men sa at det selvfølgelig gikk fint og at det er fortid nå. Men nå har tenkt en del på det hun sa, og jeg er ganske skuffet over hun. Jeg hadde aldri latt en fyr komme inn i livet mitt og forandre mitt syn på henne. Hadde en fyr jeg holdt på med snakket ned om mine venner hadde jeg sett det som et rødt flagg hos han. Denne fyren gikk i tillegg ikke overens med noen av vennene hennes, han mislikte alle, og da skjønner jeg ikke hvorfor hun fortsatte å høre på han? Jeg har og holdt på med en fyr en stund nå og snakker bare positivt om henne til han, fordi jeg vil han skal like henne, så jeg skjønner bare virkelig ikke situasjonen, det holdt jo på å ødelegge hele vennskapet vårt. Hun trakk seg sterkt unna meg en god stund uten at jeg skjønte hva jeg hadde gjort gale og nå forventer hun å bare få komme tilbake som om ingenting har skjedd. Overreagerer jeg? Burde jeg snakke med henne om hva jeg føler? Hva ville du gjort? Anonymkode: 24d27...b47
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Hei kjære deg. Jeg forstår veldig godt at dette er sårt og vondt for deg. Helt ærlig... så hadde jeg trukket meg stille tilbake. Rett og slett fordi du kan ikke vinne det her. Hun kommer ikke til å droppe han før hun selv bestemmer seg for det. Og det kommer neppe til å bli naturlig og greit mellom han og deg, fordi han er åpenbart en tosk. Hvis (forhåpentligvis når!) det blir slutt så kan du vurdere om du vil ta henne tilbake. Anonymkode: b932b...8b5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 😳 Og hun ønsket fortsatt å være sammen med han? Kan virke som at han prøver å isolere henne fra vennene sine, slik at han kan få henne til å føle at han er den eneste hun har igjen. Det er jo ikke så mye du kan gjøre før hun innser det selv, så ville ha trukket meg litt tilbake en stund. Men samtidig passet litt på henne, for han virker ikke som en helt bra fyr.. Anonymkode: 3b370...438
Blåjojo Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Jeg skjønner at du reagerer som du gjør. Hun har jo utlevert deg til en utenforstående, men hun gjorde det nok i god tro på at han ikke gikk videre med det. Litt dårlig gjort av henne, men hadde dette vært meg hadde jeg tilgitt henne. Dere har vært så nære venner i så mange år at dere bør kunne ta en samtale om dette og legge det bak dere. Og forhåpentligvis så har hun lært at man ikke skal utlevere vennene sine på denne måten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Fy faen så dårlig gjort av henne å fortelle han ting som du har betrodd deg til henne om. Venner skal ikke gjøre det, sånn er det bare. Anonymkode: 9452a...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men nå har tenkt en del på det hun sa, og jeg er ganske skuffet over hun. Jeg hadde aldri latt en fyr komme inn i livet mitt og forandre mitt syn på henne. Hadde en fyr jeg holdt på med snakket ned om mine venner hadde jeg sett det som et rødt flagg hos han. Denne fyren gikk i tillegg ikke overens med noen av vennene hennes, han mislikte alle, og da skjønner jeg ikke hvorfor hun fortsatte å høre på han? Jeg har og holdt på med en fyr en stund nå og snakker bare positivt om henne til han, fordi jeg vil han skal like henne, så jeg skjønner bare virkelig ikke situasjonen, det holdt jo på å ødelegge hele vennskapet vårt. Hun trakk seg sterkt unna meg en god stund uten at jeg skjønte hva jeg hadde gjort gale og nå forventer hun å bare få komme tilbake som om ingenting har skjedd. Overreagerer jeg? Burde jeg snakke med henne om hva jeg føler? Hva ville du gjort? Anonymkode: 24d27...b47 Veeel, det er det som er problemer med narsissister -de er ikke spesielt smartere enn oss, men de er gode sjarmører og driver et spill som handler om "hvem som skal få oppmerksomheten" (hint: det handler om at narsissisten har behov for ALL oppmerksomhet). Det ER LETT å bli lurt av narsissister! Du sier "jeg ville aldri", vel kanskje du har rett -men det vet du faktisk ikke før en narsisisst hadde bestemt seg for å "velge deg"/evt. ta deg. Det er litt som å si det om en hypnotisør -at du aldri kommer til å la deg selv bli hypnotisert, NO WAY! Men, om de får deg opp på scenen så de får prøvd seg så er det stor sannsynlighet for at hjernen din vil koble over, hypnotisøren klarer å manipulere deg til å stå på en stol og kakle som en høne mens du roper på mamma. Vanlige folk driver ikke med manipulasjon på den måten, og om vi gjenkjenner at vi manpiulerer så kjenner vi ofte på at vi gjør noe galt og tar oss i det, sier unnskyld osv. Narsissister bruker manipulasjon aktivt som et middel for å oppnå det de vil ha, slik som hypnotisøren -men til og med hypnotisøren gjør det ikke i nære relasjoner eller for å skade folk, -det gjør narsissisten. Jeg ville gitt henne en god klem og heller vært med henne i tiden fremover så hun virkelig kommer seg bort fra ham, en som han kan virkelig skade andre mennesker, ødelegge folk for livet. Hun fortjener ikke det. Anonymkode: 34f31...931 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Hun virker veldig svak og lar seg lett styre av andre. Jeg ville vurdert å tatt henne tilbake som venn, men jeg hadde ikke betrodd meg til henne mer. Anonymkode: ccf6d...904
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Det er ikke uten grunn at menns slagord er " Bros before hoes " ! Anonymkode: 6d683...dca
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veeel, det er det som er problemer med narsissister -de er ikke spesielt smartere enn oss, men de er gode sjarmører og driver et spill som handler om "hvem som skal få oppmerksomheten" (hint: det handler om at narsissisten har behov for ALL oppmerksomhet). Det ER LETT å bli lurt av narsissister! Du sier "jeg ville aldri", vel kanskje du har rett -men det vet du faktisk ikke før en narsisisst hadde bestemt seg for å "velge deg"/evt. ta deg. Det er litt som å si det om en hypnotisør -at du aldri kommer til å la deg selv bli hypnotisert, NO WAY! Men, om de får deg opp på scenen så de får prøvd seg så er det stor sannsynlighet for at hjernen din vil koble over, hypnotisøren klarer å manipulere deg til å stå på en stol og kakle som en høne mens du roper på mamma. Vanlige folk driver ikke med manipulasjon på den måten, og om vi gjenkjenner at vi manpiulerer så kjenner vi ofte på at vi gjør noe galt og tar oss i det, sier unnskyld osv. Narsissister bruker manipulasjon aktivt som et middel for å oppnå det de vil ha, slik som hypnotisøren -men til og med hypnotisøren gjør det ikke i nære relasjoner eller for å skade folk, -det gjør narsissisten. Jeg ville gitt henne en god klem og heller vært med henne i tiden fremover så hun virkelig kommer seg bort fra ham, en som han kan virkelig skade andre mennesker, ødelegge folk for livet. Hun fortjener ikke det. Anonymkode: 34f31...931 Dette er helt riktig! Har en venninne - sterk, selvstendig og oppegående venninne, som kom utfor en slik fyr. 10 år senere har hun omsider klart å komme seg ut, men det krevde både involvering av politi og krisesenter. Vi venninnene ble helt satt på sidelinjen og ingenting av det vi sa eller gjorde nådde inn til henne. Han var selvfølgelig også voldelig, og både slo og voldtok henne når han mente hun fortjente det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun virker veldig svak og lar seg lett styre av andre. Jeg ville vurdert å tatt henne tilbake som venn, men jeg hadde ikke betrodd meg til henne mer. Anonymkode: ccf6d...904 Naivt Anonymkode: 0dc66...382 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Naivt Anonymkode: 0dc66...382 Nei Anonymkode: ccf6d...904
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Venninnen din er en skit og du gjør best i å kutte henne ut etter at hun utleverte deg til en fyr hun knapt kjenner. Bare å blokkere overalt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 13.41): Hei! Vet ikke om dette er rett plass og spørre om råd på, men vil vite om jeg overreagerer eller hva jeg burde gjøre. Blir utrolig glad om noen orker å lese innlegge og gi meg råd ❤️ Jeg har en veldig nær venninne, som har vært mine bestevenn i over 10 år nå. Vi begge er 24 år. Vi har bodd sammen i 6 år, vært på flere ferier sammen, familiemiddager til hverandre osv. Vi kjenner hverandre inn og ut, og har alltid vært der for hverandre. For et år siden traff hun en fyr over tinder som hun ble ganske fort nær. Første gang jeg fikk møte han var på en fest med mine venner. Han ble veldig full (som er greit, det kan skje alle) men han begynte å legge ut foran alle om personlige ting jeg har fortalt denne venninnen. Hun hadde altså fortalt dette til han (som ikke gjør meg noe, om han hadde holdt det for seg selv) som hun hadde bedt han om å gjøre. Han prøvde seg også på hun ene damen som var der, og han sa gjentatte ganger at vi ikke skulle kalle de et "par" eller "kjærester" ettersom han mente de ikke var det enda. Og det er greit om han ikke vil være det, men å si det høyt foran alle ble bare veldig flaut ovenfor hun. I taxien på vei hjem sitter han i baksetet og kaller meg en bitch og dramaqueen ettersom jeg reagerte på det han satt og sa til alle om meg. Dagen etterpå fortalte jeg henne at jeg ble ganske såret over at han sa disse tingene høyt til mine venner og at jeg hadde et litt dårlig inntrykk av han. Hun sa så at jeg overreagerte og tok hannes side fullstendig. Noe som overrasket meg da det var veldig ulikt henne. Alle de andre på festen skjønte hvorfor jeg ble opprørt da det som ble sagt var utrolig personlig. Jeg valgte å bare la det ligge for å ikke ødelegge vennskapet mellom meg og henne. Hun tok så mer og mer avstand fra meg, og de ble nærmere hverandre og til slutt sammen, uten at jeg traff han igjen. De har hatt mye problemer og han vært ganske ustabil, sjalu, usikker og misbrukt narkotika som førte til at hun nå nylig gjort det slutt med han. Så i helgen var jeg og hun på en fest i lag, hun ble ganske full og fortalte meg at han hele tiden hadde overtalt henne til å ikke vær venn med meg. Han hadde blant annet sagt at jeg var manipulerende, eiesyk (jeg var sjalu på at hun hadde han), at jeg var egoistisk osv. Og at hun hadde trodd på han, som hun beklagde. Jeg ble ganske sjokkert over alt hun fortalte meg men sa at det selvfølgelig gikk fint og at det er fortid nå. Men nå har tenkt en del på det hun sa, og jeg er ganske skuffet over hun. Jeg hadde aldri latt en fyr komme inn i livet mitt og forandre mitt syn på henne. Hadde en fyr jeg holdt på med snakket ned om mine venner hadde jeg sett det som et rødt flagg hos han. Denne fyren gikk i tillegg ikke overens med noen av vennene hennes, han mislikte alle, og da skjønner jeg ikke hvorfor hun fortsatte å høre på han? Jeg har og holdt på med en fyr en stund nå og snakker bare positivt om henne til han, fordi jeg vil han skal like henne, så jeg skjønner bare virkelig ikke situasjonen, det holdt jo på å ødelegge hele vennskapet vårt. Hun trakk seg sterkt unna meg en god stund uten at jeg skjønte hva jeg hadde gjort gale og nå forventer hun å bare få komme tilbake som om ingenting har skjedd. Overreagerer jeg? Burde jeg snakke med henne om hva jeg føler? Hva ville du gjort? Anonymkode: 24d27...b47 han manipulerer henne og prøver å isolere henne fra venner og sikkert familie også. Slik bryter han henne ned bit for bit. Det skjer så snikende at hun ikke legger merke til det før det er for sent. håper hun kommer seg vekk fra han med psyken i behold. Anonymkode: 3a8ab...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå