Gå til innhold

Hvor mange egg spiser du til dagen? Og i hvilken form?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg skal prøve å få i meg mer proteiner og egg har jo mye bra næring i seg.

Hvor mange egg bør jeg sikte på? Og hvordan tilberede dem? :)

Anonymkode: cf661...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke egg hver dag.

Anonymkode: 95b27...0bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker at jeg skal prøve å få i meg mer proteiner og egg har jo mye bra næring i seg.

Hvor mange egg bør jeg sikte på? Og hvordan tilberede dem? :)

Anonymkode: cf661...7ae

Om du har et variert kosthold og får i deg det du trenger av kalorier så trenger du ikke å være over fokusert på proteiner. Folk tror dessverre at man trenger mye mere proteiner enn det man faktisk gjør. Det er en grunn til at proteinmangel ikke er særlig vanligMangel kan man se hos eldre mennesker på på sykehjem, personer med alvorlig anoreksi og barn i den tredje verden. Og hva har de til felles? Jo de Farestad altfor lite kalorier og kostholdet er Nærings fattig

Anonymkode: 05d84...3f0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke nødvendigvis hver dag, men har egg til frokost flere dager i uka. Da som hardkokt egg.

Anonymkode: 860cb...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Spiste 2 egg hver dag  året rundt.... i lengden så jeg at det ikke var så bra for meg. 

Tydeligvis reagerte kroppen min med en betennelsesreaksjon pga.mengden og jeg hadde feberfølelse konstant. 

Ga seg etter å trappet ned.  Per nå totalt avsmak  pga.svangerskap.

Anonymkode: 9d2d0...532

AnonymBruker
Skrevet

Til dagen??

Om dagen heter det.

Anonymkode: a370c...481

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spiser 1-2 i uken. Stekt med flytende plomme. Legger på skiva med tomat og hamburgerrygg. av og til med sennep

Anonymkode: a0b25...885

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ett hardkokt egg på brødskive til lunsj hver dag. Ca 1 gang i uken bytter jeg det ut med omelett (2 egg).  

Anonymkode: 380ad...d47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 smilende egg hver dag jeg har tid om morgenen.

Anonymkode: 4ddb6...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Spiser to kokte egg til frokost/lunsj hver dag.

Anonymkode: 99cfe...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre! 

Anonymkode: 4497d...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-4 om dagen. eggerøre, kokte eller omelett.

Anonymkode: 0287d...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Til dagen??

Om dagen heter det.

Anonymkode: a370c...481

Stemmer. 

Og så til spørsmålet: Spiser ikke egg hver dag. Men som regel to når jeg spiser det, kanskje 2-3 dager i uka. 

Anonymkode: 53964...58a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fylke?

Anonymkode: 15bbe...f57

Østerås 

Anonymkode: 0287d...22e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at man kan spise egg hver dag i vanlig jobb. :fnise: Jeg har ikke tid til å lage til egg om morgenen i alle fall, så her er det egg i helgene eller til lettvint middag en sjelden gang. 

Jeg liker egg i alle former. Stekt på den ene siden, stekt på begge sider med enten stekt eller halvveis stekt plomme, bløtkokt, smilende, hardkokt i skiver på salami, omelett, spansk tortilla, bondeomelett, eggepannekake, eggerøre, posjerte egg, eggeruller ala Linda Stuhaug (?), egg cocotte, eggestand i ovn, pai med eggestand osv osv osv. 

Men jeg orker jo ikke å spise egg hver dag. 

Anonymkode: 4b18b...a7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2 kokte egg noen dager i uken. Koker opp litt når jeg først eg i gang og hae i kjøleskapet.

Anonymkode: 2a2ff...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig så spiser jeg nok 2 hver dag. Det kan gå flere dager uten egg, og så en dag får jeg helt dilla og spiser 10 kokte egg på rappen. Og så lager jeg ofte tykk omelett i ildfast form i ovnen. 20 egg, masse kjøtt, litt fløte eller creme fraiche, masse ost, litt grønnsaker, litt krydder.

Anonymkode: 12c17...1e3

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett to kokte egg til frokost hver dag. En sjelden gang blir det 2 til kvelds også. 

Anonymkode: e8c0d...e13

AnonymBruker
Skrevet

Spiser 2-3 eggeformede egg om dagen.

Anonymkode: 44004...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...