AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Har en venn som er sykelig overvektig. Han har lagt på seg enormt mye på bare noen år. Han klager konstant, men gjør ikke noe med det. Spiser sjokolade flere ganger i uka, sitter inne og gamer flere timer om dagen, er nesten aldri ute av døra. Jeg er ikke noen ekspert på dette området, men har prøvd å komme med noen råd, som f.eks å kutte ned på sjokoladen (trenger ikke å kutte ut HELT . men i det minste ikke ha det som en vane å spise det nesten hver dag), trene på treningsstudio, være ute og jogge i frisk luft, spise sunnere... Han kan svare at det var gode idêer og at han skal prøve på det, men det skjer aldri noe mer enn det. Han har alltid unnskyldninger, liker ikke frukt og grønnsaker, blir for sliten av å trene, har så lav forbrenning at han ikke klarer å slanke seg... Jeg har kjent flere overvektige folk, både familiemedlemmer, venner og kollegaer som har slanket seg når de først har vært fast bestemt på å endre på kostholdet og livsstilen. Mens denne vennen min klager over at han blir tjukkere og tjukkere uten å gjøre noen ting med det. Jeg har virkelig lyst til å hjelpe han, ettersom jeg begynner å bli bekymret. Hva kan gjøres? Anonymkode: a7592...fdd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Jeg synes det er bra at du er litt ærlig med han og gir han tips. Dette er et genuint problem og han sier jo at han ikke er fornøyd. Du kan jo foreslå kostholdsveileder eller noe, men han må selvfølgelig gjøre en innsats selv. Og hvis ikke blir det mest sannsynlig slankeoperasjon. Kanskje det er noe du kan ta opp på en grei måte? Selvfølgelig er det mye sunnere å gå ned på egenhånd og ikke måtte kutte av seg store deler av magesekken. Anonymkode: 4bc9e...97f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Det blir å kutte kraftig ned på sjokolade,brus og spise sunt. Kan begynne med å ut å gå hvis ikke treningssenter frister. Ellers så kan han bestille time hos fastlegen for å få hjelp. Han sikkert få hjelp ved bruk av f.eks Ozempic. Anonymkode: d65c1...a83
Troyamin Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Tøff kjærlighet! Si rett ut hva du observerer og hva som vil skje dersom han ikke blir med på det du foreslår. Vr ærlig på hvor vondt det er for deg å stå på sidelinjen og se på at en du er glad i, spiser seg i hjel. 1
matsats Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Sannsynligvis ingenting. Folk er ansvarlige for seg selv, men folk flest er også late og dumme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå