Gå til innhold

Da var mine beste venner døde....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er så ufattelig trist for tiden. For 14 dager avlivet vi min beste venn gjennom 8 år, min herlige retriever. Han var verdens snilleste i alle år, ungene har lekt med ham, det var han som tok i mot meg da jeg kom sliten fra jobb, han som var med meg på herlige turer i marka, han som sov på siden av sengen min hver kveld, han som var glad da jeg sto opp om morgenen, han som godtok min kattunge, som noen hadde kastet fra seg, han som var der da jeg hadde triste dager, han som tok meg for den jeg var uansett, kort sagt, min støtte i livet....

Men... han hadde tynnslitne nerver, da jeg var vekke, raserte han huset, vet ikke hvor mye skader han har gjort i alle disse årene, han reagerte på lyder, og i sin fortvilelse da vi var vekke, skrapte han på alt som var iveien til å komme seg ut av huset. Vannledninger ble bitt, så vannlekkasje i huset etc. etc. etc.

Til slutt var det ingen utvei. Jeg føler nesten ikke noenting nå, er helt tom. Kan se på hundehårene i huset etter ham, lekene og alt. Jeg minnes de gode årene, men minnes også fortvilelsen over ødeleggelsene hans og spørsmålet om avliving eller ikke. Men sammen med resten av familien fant vi ut, det er bare en utvei... jeg har ikke dårlig samvittighet, for han hadde det godt da han var sammen med oss, men han led da han var alene.

Vi hadde heldigvis katten som vi har fått hatt hos oss i 2 år. 5 dager etter hunden ble avlivet, fant vi henne påkjørt og drept i hovedveien....

Tårer og en ufattelig tomhet igjen...

Nå har vi fått en herlig kattunge. Hun livner opp i hele huset, glad og leken, og kan ligge i armkroken og sove. Vi nyter henne til fulle, livet ser lysere ut.

Utrolig hvor stor innflytning disse dyrene har på livet vårt og hvor uendelig vondt der å miste dem.

Det blir ingen ny hund på oss nå. Vi har det for travelt, jeg har fått ny jobb og den krever for mye, føler ikke det er rett å ha en hund hjemme alene i 8-9 timer pr. dag.

Måtte bare få det ut, vet dere vet hvordan je ghar det, ikke mange som forstår problemet, når de aldri har hatt gleden av å ha dyr selv.

Ha en fin helg med dyrene deres! Jeg gleder meg til å komme hjem til pusekatten som er 2 mndr nå og verdens herligste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så trist å høre! :trøste:

Det er rart hvor knyttet man blir til disse dyren!

Kos deg masse med kattungen din du!

:klem:

Skrevet
:troest: Jeg vet hvor trist det er å komme hjem til tomt hus når man er vant til at noen venter på en. Lykke til med lillepusen.
Skrevet

Dette var trist, ja. Gratulerer med ny lillepus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...