AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Jeg ble venner med 2 stykker for en måned siden. Eg har fått masse penger ette salg av leilighet og vurderer og kjøpe meg en bil som jeg har ønsker meg lenge. Men de nye vennene mine har brukt mye penger av meg. De har fått sykler av meg, spa, og nettbrett til ungene dems. Og nå mener dem at jeg ikke burde kjøpe ny bil. Vi er på ferie, typen hennes har egentlig ikke lov å kjøre bil pågrunn av utredning. Og de bruker meg for og skal ha mat og diesel… jeg begynner å innse at disse bruker meg men greier ikke helt og se det selv. råd? Anonymkode: a9435...dcf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Kjøp ny bil og finn deg nye venner. Anonymkode: ad037...00e 9 5
Belima Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Høres ikke ut som ekte venner, men noen som utnytter deg. Ikke bruk dine penger på andre!!! Det er ofte at det ender med uvennskap når pengene tar slutt. Ikke kjøp deg venner, for venner kan ikke kjøpes. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ble venner med 2 stykker for en måned siden. Eg har fått masse penger ette salg av leilighet og vurderer og kjøpe meg en bil som jeg har ønsker meg lenge. Men de nye vennene mine har brukt mye penger av meg. De har fått sykler av meg, spa, og nettbrett til ungene dems. Og nå mener dem at jeg ikke burde kjøpe ny bil. Vi er på ferie, typen hennes har egentlig ikke lov å kjøre bil pågrunn av utredning. Og de bruker meg for og skal ha mat og diesel… jeg begynner å innse at disse bruker meg men greier ikke helt og se det selv. råd? Anonymkode: a9435...dcf Herregud, håper dette er trolling Anonymkode: c4900...3ff 10
anonymbruker2312 Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Altså, hvorfor i det hele tatt driver du å gir de penger? Det kan komme av at du vil føle deg akseptert, om jeg tar riktig? Redd for å miste de om du ikke tilfredsstiller deres krav og ønsker? Her har du svært lav selvrespekt og verdi, endre det! Hvem tror disse såkalte "vennene" dine at de er? Det hadde klikket for meg om mine venner hadde behandlet meg slik, og ikke en gang snakk om at jeg skulle ha punget ut for de mer enn én gang. Det er ganske tydelig at de kun bruker deg for deres fordel, ikke fordi at de oppriktig ønsker et genuint vennskap med deg. For å faktisk finne ut om de vil oppriktig ha deg i livet deres, så slutter du å gi de penger og står opp for deg selv. Hvis du da ser at de sakte men sikkert glir ut av livet ditt etter å ha stått opp for deg selv, så har du fått svaret ditt: de ville ingenting annet enn å ha deg som en reserve. Dette er en stor lærepenge for deg videre i livet: aldri gi ut penger med mindre det er svært nødvendig, og at du faktisk får pengene tilbake. Kutt de ut med en gang. 3
Trolltunge Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Alvorlig talt, det du har kjøpt til dem og barna kjøper man ikke engang til barndomsvenner. Skru igjen pengekrana, og ikke vift med penger igjen. Hvor mange penger man har er en privatsak. 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Har du en diagnose? Høres ut som du burde ha økonomisk verge i hvertfall. Anonymkode: f0860...d17 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Er dessverre ikke trolling å ønsket det var det. Jeg har dratt fra dem og kommet meg på et hotell og har snakket med forhandleren og får bilen ikveld.. men dem holder på med et helvete å får vennene demmes til å ringe meg og de vurderer og kalle in «instanser». Galskap av folk. Skal kjøre tilbake til Bodø inatt fra Oslo og gleder meg til å komme meg vekk Anonymkode: a9435...dcf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 Imponerende å få kjøpt bil, registrering og forsikring på en helligdag fra en forhandler. Anonymkode: d40bd...63c 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 What? Slutt å være dumsnill. De bruker deg bare. Anonymkode: 0ac52...3ed
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Men de nye vennene mine har brukt mye penger av meg. De har fått sykler av meg, spa, og nettbrett til ungene dems. Hvorfor har "vennene" du fikk for én måned siden fått så mye penger/gaver av deg? Anonymkode: b778f...809 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ble venner med 2 stykker for en måned siden. Eg har fått masse penger ette salg av leilighet og vurderer og kjøpe meg en bil som jeg har ønsker meg lenge. Men de nye vennene mine har brukt mye penger av meg. De har fått sykler av meg, spa, og nettbrett til ungene dems. Og nå mener dem at jeg ikke burde kjøpe ny bil. Vi er på ferie, typen hennes har egentlig ikke lov å kjøre bil pågrunn av utredning. Og de bruker meg for og skal ha mat og diesel… jeg begynner å innse at disse bruker meg men greier ikke helt og se det selv. råd? Anonymkode: a9435...dcf Ai ai ai, her må du berre komma deg unna 😮 Håper du har avklart korleis dei skal tilbakebetala det du har kjøpt til dei. 😮 Anonymkode: 969d8...76d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 Her blir du nok bare brukt. "Nye venner" etter at man har tjent en god slump penger er jo et tegn på det. Her ville jeg bare fadet ut. Pengene er nok å anse som tapt med mindre du faktisk har spesifisert at du har lånt dem det, men slik det skrives virker det jo som du har vært litt for raus. Anonymkode: c1108...c2c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #15 Skrevet 9. juni 2022 Hva! ? Er du voksen? Anonymkode: 5c0d9...3b2
Rosatoast Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 16.00): Er dessverre ikke trolling å ønsket det var det. Jeg har dratt fra dem og kommet meg på et hotell og har snakket med forhandleren og får bilen ikveld.. men dem holder på med et helvete å får vennene demmes til å ringe meg og de vurderer og kalle in «instanser». Galskap av folk. Skal kjøre tilbake til Bodø inatt fra Oslo og gleder meg til å komme meg vekk Anonymkode: a9435...dcf Kalle inn instanser? Jaha? Disse menneskene utnytter deg for penger. Hvorfor i helvete har du kjøpt sykler, nettbrett, spa-opphold og andre dyre ting til to stykker du har kjent i 1 måned? Har du en diagnose eller hva er greia? Du burde jo ha en økonomisk verge i regi av Statsforvalteren, siden du ikke evner å håndtere pengene dine selv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 Rosatoast skrev (3 timer siden): Kalle inn instanser? Jaha? Disse menneskene utnytter deg for penger. Hvorfor i helvete har du kjøpt sykler, nettbrett, spa-opphold og andre dyre ting til to stykker du har kjent i 1 måned? Har du en diagnose eller hva er greia? Du burde jo ha en økonomisk verge i regi av Statsforvalteren, siden du ikke evner å håndtere pengene dine selv. Jeg er dum snill, og arvet nettopp en god penger.. Og det har ikke gjort noe stor forskjell på pengene mine. har hatt verger før, men jeg har blokkert disse "vennene" mine og har kommet meg vekk. Er tilbake på min hjemmeplass, og har bestemt meg før å ikke gi eller kjøpe folk ting lenger som jeg ikke har kjent lenge nok. Anonymkode: a9435...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er dum snill, og arvet nettopp en god penger.. Og det har ikke gjort noe stor forskjell på pengene mine. har hatt verger før, men jeg har blokkert disse "vennene" mine og har kommet meg vekk. Er tilbake på min hjemmeplass, og har bestemt meg før å ikke gi eller kjøpe folk ting lenger som jeg ikke har kjent lenge nok. Anonymkode: a9435...dcf Hvorfor skal du i det hele tatt gi penger eller kjøpe ting til folk? Anonymkode: be578...0d6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor skal du i det hele tatt gi penger eller kjøpe ting til folk? Anonymkode: be578...0d6 Ts har hatt verge. Er ikke noe hvem som helst får. Anonymkode: a48b5...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 Hvor skal du bo nå når du har solgt leiligheten? I den nye bilen? Anonymkode: b7860...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå