Gå til innhold

Hvilken fugl kan dette være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først tenkte jeg hakkespett pga selve lyden, men de hakker mer og gjerne over lengre tider. 

Har flyttet til et annet sted i landet og merker meg lyder av dyr jeg ikke er vant til. Rett ved huset jeg bor så er det altså noen som sitter i trærne rundt her og lager en hakkende lyd. Det kan skje hvert ca 5. minutt i en periode, og det kan gå lenge mellom hver gang jeg hører det. Selve lyden varer kanskje 1-2 sekunder. 
Det høres ut som når man slipper en trekule mot et trebord og at den spretter veldig fort. Kan også minne litt som et tre som knirker, bare mye raskere og klarere i lyden. 

Mulig det er en hakkespett-variant, men jeg har hørt mye hakkespetter før og det er en helt annen type hakking

Anonymkode: 62f2f...c46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være spettmeis? Jeg har flere ganger blitt lurt og tror det er hakkespett jeg hører, men så er det spettmeis. De er kjent for å løpe opp og ned trestammene. 

Anonymkode: bf189...c36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har masse spettmeis her jeg bor og du beskriver lyden veldig bra, de hakker også i trær og påler. 

Anonymkode: dcc86...4fc

AnonymBruker
Skrevet

Flaggspett? Jeg vet ikke, men den er en vakker fugl.

Anonymkode: 7a413...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Prøvde å Google spettmeis og flaggspett, men og opp sangene deres. De kjente jeg igjen iallfall, så de har vi i området.

Fikk i tillegg opp en lydfil som het tromming på flaggspett og det hørtes helt likt ut 😃 gøy å vite hva slags fugler og dyr vi har i området

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

«…. ,og fikk opp…»

Nesten så jeg ikke forstår hva jeg selv har skrevet til tider 🙄🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...