Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjæreste i 3.5 år, samboere i et halvt år. Jeg jobber og hun studerer.
Helt fram til for ca 3 måneder siden, så var forholdet meget godt. Vi hadde samme hobby, snakket sammen og var generelt mye sammen. Vi begge trivdes godt.

Så begynner hun i et nytt fag på skolen og det er her alt går «gal vei». Etter en stund blir hun meget nær 3 personer fra klassen og begynner å henge med de i fritiden og chatte med de når hun er hjemme. Spesielt den ene personen er hun blitt vanvittig nær med. 

Nå sitter hun kun på mobilen 24/7 og chatter med dem (spesielt den ene). Sist nå så satt hun fra klokken var 22:00 til klokken var 04-05 på natten og KUN chattet. Morgenen etter, det første hun gjør når hun åpner øynene, er å ta fram igjen mobilen og chatte enda mer.

Til og med ikke da jeg tok initiativ til å finne på en dagsaktivitet som tok hele dagen (fornøyelsespark) klarte hun ikke å ta fram mobilen og chatte litt her og der. Hjemme er det alltid jeg som tar initiativ til noe (f.eks å se en film eller serie) for at hun skal ta pause fra all chattingen. Hun får meldinger i løpet av filmen, sjekker telefonen for å lese meldingen uten å gå inn i selve meldingen, og legger den fra seg igjen. Det sekundet filmen er ferdig er det rett på mobilen og fortsette der hun slapp.

Eneste gangene hun ikke sitter konstant med nesa i mobilen er når hun faktisk møter de hun chatter med fysisk. Da er hun så lite på mobilen at de få meldingene jeg sender til henne ikke blir besvart før flere timer senere. 

Jeg har kommet dithen at jeg seriøst vurderer å gå fra henne. Hele samlivet vårt består nå av at kjæresten sitter i sofaen og chatter og tar ikke initiativ til noe som helst annet lengre. 

Hadde du tolerert dette og blitt i forholdet eller hadde du gått? Vi har ikke barn, vi leier og vi begge er i 20-årene

Anonymkode: a8231...16f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med henne om hvordan chattingen og hennes bruk av mobilen går utover forholdet deres? 

Det er opp til deg hva du aksepterer, men informer henne, slik at hun har en mulighet til å endre seg. 

Anonymkode: 45b22...5cc

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært sammen med min kjæreste i 3.5 år, samboere i et halvt år. Jeg jobber og hun studerer.
Helt fram til for ca 3 måneder siden, så var forholdet meget godt. Vi hadde samme hobby, snakket sammen og var generelt mye sammen. Vi begge trivdes godt.

Så begynner hun i et nytt fag på skolen og det er her alt går «gal vei». Etter en stund blir hun meget nær 3 personer fra klassen og begynner å henge med de i fritiden og chatte med de når hun er hjemme. Spesielt den ene personen er hun blitt vanvittig nær med. 

Nå sitter hun kun på mobilen 24/7 og chatter med dem (spesielt den ene). Sist nå så satt hun fra klokken var 22:00 til klokken var 04-05 på natten og KUN chattet. Morgenen etter, det første hun gjør når hun åpner øynene, er å ta fram igjen mobilen og chatte enda mer.

Til og med ikke da jeg tok initiativ til å finne på en dagsaktivitet som tok hele dagen (fornøyelsespark) klarte hun ikke å ta fram mobilen og chatte litt her og der. Hjemme er det alltid jeg som tar initiativ til noe (f.eks å se en film eller serie) for at hun skal ta pause fra all chattingen. Hun får meldinger i løpet av filmen, sjekker telefonen for å lese meldingen uten å gå inn i selve meldingen, og legger den fra seg igjen. Det sekundet filmen er ferdig er det rett på mobilen og fortsette der hun slapp.

Eneste gangene hun ikke sitter konstant med nesa i mobilen er når hun faktisk møter de hun chatter med fysisk. Da er hun så lite på mobilen at de få meldingene jeg sender til henne ikke blir besvart før flere timer senere. 

Jeg har kommet dithen at jeg seriøst vurderer å gå fra henne. Hele samlivet vårt består nå av at kjæresten sitter i sofaen og chatter og tar ikke initiativ til noe som helst annet lengre. 

Hadde du tolerert dette og blitt i forholdet eller hadde du gått? Vi har ikke barn, vi leier og vi begge er i 20-årene

Helt ærlig hadde uke jeg orka et liv med noen som satt konstant med mobilen. Hadde lett gått fra det forholdet. 

Anonymkode: 8876d...37f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt en alvorsprat med henne og forklart hva det gjør med forholdet?

Om det ikke blir endring så hadde jeg avsluttet 

Anonymkode: 9dd17...229

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du snakket med henne om hvordan chattingen og hennes bruk av mobilen går utover forholdet deres? 

Det er opp til deg hva du aksepterer, men informer henne, slik at hun har en mulighet til å endre seg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du tatt en alvorsprat med henne og forklart hva det gjør med forholdet?

Om det ikke blir endring så hadde jeg avsluttet 

Anonymkode: 9dd17...229

Hei

Ja jeg har tatt opp dette tema uendelig mange ganger med henne. 

Resultatet ble da at hun ble litt bedre i form av at når vi har besøk så sitter hun ikke konstant på mobilen, men faktisk er tilstedeværende.

Men når det kommer til hverdagen med kun oss to så får jeg bare beskjed om at de er så interessante å snakke med (spesielt den ene av dem) og at det er så morsomt å skrive med denne personen, god kjemi mellom dem osv osv. Og så blir hun irritert/sur når jeg ber henne legge fra seg telefonen.

Føler vi bare er blitt roomates. Hun er ikke interessert i å være med meg lengre. Kun denne veldig morsomme og interessante personen, og der gir hun all sin interesse og oppmerksomhet

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Resultatet ble da at hun ble litt bedre i form av at når vi har besøk så sitter hun ikke konstant på mobilen, men faktisk er tilstedeværende.

Men når det kommer til hverdagen med kun oss to så får jeg bare beskjed om at de er så interessante å snakke med (spesielt den ene av dem) og at det er så morsomt å skrive med denne personen, god kjemi mellom dem osv osv. Og så blir hun irritert/sur når jeg ber henne legge fra seg telefonen.

Føler vi bare er blitt roomates. Hun er ikke interessert i å være med meg lengre. Kun denne veldig morsomme og interessante personen, og der gir hun all sin interesse og oppmerksomhet

Ville fortalt henne dette siste, og sagt "takk for det vi hadde, men nå er det over. Du gir meg ikke det jeg trenger, og du ønsker ikke å endre det. Det funker ikke for meg, det er ikke slik jeg ønsker å ha det."

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er " denne spesielle personen" mann eller kvinne? 🤔 

Kan det være hun VIL ut av forholdet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei

Tja, da hadde jeg vel tatt hintet å begynt å planlegge å fjerne meg fra hele situasjonen . 

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste blir irritert på meg om jeg bare chatter litt med en venninne på tlfen. Jeg forstår han. Vi bor ikke sammen men jeg sliter litt med å sjonglere venne-chatting og kjærestetid.
Jeg er 100% sikker på at min kjæreste (mann) ikke ville tolerert det hun holder på med.
Tror ikke jeg hadde tolerert det heller.
Hun velger vennene sine foran deg, gang etter gang. Og tenker ikke noe over hva det får deg til å føle. Det er ikke bra gjort altså.

Anonymkode: a6f0e...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville fortalt henne dette siste, og sagt "takk for det vi hadde, men nå er det over. Du gir meg ikke det jeg trenger, og du ønsker ikke å endre det. Det funker ikke for meg, det er ikke slik jeg ønsker å ha det."

Er stygt redd for at det er dette det kommer til å ende opp med

AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (7 minutter siden):

Er " denne spesielle personen" mann eller kvinne? 🤔 

Kan det være hun VIL ut av forholdet? 

Den spesielle personen er en kvinne. Min kjæreste er bifil

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min kjæreste blir irritert på meg om jeg bare chatter litt med en venninne på tlfen. Jeg forstår han. Vi bor ikke sammen men jeg sliter litt med å sjonglere venne-chatting og kjærestetid.
Jeg er 100% sikker på at min kjæreste (mann) ikke ville tolerert det hun holder på med.
Tror ikke jeg hadde tolerert det heller.
Hun velger vennene sine foran deg, gang etter gang. Og tenker ikke noe over hva det får deg til å føle. Det er ikke bra gjort altså.

Ja det er nettopp det. Jeg føler hun velger venner foran kjæreste gang på gang. Og at det ikke hjelper å fortelle henne hva jeg føler, for til syvende og sist, har det tydeligvis ingen betydning.

Hvorfor er hun i et forhold om hennes liv sirkler rundt vennene? Så kan hun bare være singel

Skrevet

Tenker pipa får en annen lyd når hun må stå for både husleie og andre utgifter sjøl. 
Hun er bortskjemt med liten selvinnsikt. 
Dette er ren utnytting av deg, TS! 
Trekk deg unna og la hun seile sin egen sjø. 
Du vil finne deg noen som er  mere oppmerksom og mindre selvopptatt 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den spesielle personen er en kvinne. Min kjæreste er bifil

Og da lurer du fremdeles på hva som foregår?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er nettopp det. Jeg føler hun velger venner foran kjæreste gang på gang. Og at det ikke hjelper å fortelle henne hva jeg føler, for til syvende og sist, har det tydeligvis ingen betydning.

Hvorfor er hun i et forhold om hennes liv sirkler rundt vennene? Så kan hun bare være singel

Jeg er enig i det. For meg så betyr forholdet mitt mye for meg. Kjærestetid er det beste jeg vet og havner alltid høyt på prioriteringslista. At kjæresten min har det bra sammen med meg er også noe som betyr kjempemasse for meg. Jeg tenker at det er sånn det skal være i et godt forhold. Den man er sammen med skal ikke tvile, være lei seg, føle seg nedprioritert. Håper du finner ei jente som prioriterer deg. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Festlig skrev (1 time siden):

Og da lurer du fremdeles på hva som foregår?

Jeg har flere ganger tatt opp mine bekymringer rundt at hun tilbringer så mye tid med henne på mobilen og fysisk. At kanskje har hun begynt å føle noe mer for denne venninnen. Men hun nekter på det hver bidige gang og blir regelrett sint om jeg tar det opp flere ganger

Skrevet

Dump.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har flere ganger tatt opp mine bekymringer rundt at hun tilbringer så mye tid med henne på mobilen og fysisk. At kanskje har hun begynt å føle noe mer for denne venninnen. Men hun nekter på det hver bidige gang og blir regelrett sint om jeg tar det opp flere ganger

Jeg tør vedde at hun allerede er utro - om ikke fysisk, så definitivt emosjonelt. Men ville ikke blitt overrasket om det var fysisk heller... 

Jeg likte forslaget høyere opp, si det helt klart og konsist. Dette fungerer ikke for meg og du er ikke interessert i å investere noe i dette forholdet, så da velger jeg å gå. 

Anonymkode: d9620...977

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det føles sårende når en ikke blir hørt eller tatt på alvor når en etterlyser en ærlig dialog. 
Hun nekter å høre på deg fordi hun ikke vil innrømme at hun behandler deg dårlig. 
Hun er midt inne i noe som hun ikke greier å slippe taket på, og det er urettferdig og respektløst ovenfor deg. 
Mulig hun ikke vet hva som er viktigst for henne akkurat nå, men hun er lite voksen når hun ikke er villig til å velge side. 
Du må slutte å springe etter henne med ønsker og håp om å bli sett. 
Sett deg ned og gi henne klar beskjed om at dette godtar du ikke lenger. 

Spør henne rett ut om hun er i ferd med å forelske seg i denne medstudenten. 
Nekter hun så gir du henne en lien tidsfrist på en dag til å tenke gjennom hva dette forholdet betyr for henne, og at du er lei av bli behandlet som en ren forsørger. 
Skal du være i et forhold så må det føles godt med en gjensidig interesse, og sånn som det er nå så er det ikke tilfelle. 
Du ser ingen ingen grunn til å fortsette forholdet når du ikke blir satt pris på og føler kjærlighet. 
Du blir brukt , TS! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 14.10):

Jeg tør vedde at hun allerede er utro - om ikke fysisk, så definitivt emosjonelt. Men ville ikke blitt overrasket om det var fysisk heller... 

Jeg likte forslaget høyere opp, si det helt klart og konsist. Dette fungerer ikke for meg og du er ikke interessert i å investere noe i dette forholdet, så da velger jeg å gå. 

Anonymkode: d9620...977

Kom tilbake for å mimre tilbake til denne ulykkelige tiden. Jeg har for lengst tatt steget ut av forholdet og godt var det. Som flere av dere mistenkte allerede, så var hun faktisk både emosjonelt og seksuelt utro. Det fikk jeg vite etter at jeg dro. Jeg fikk også vite at hun var såppass feig at hun ikke selv avsluttet forholdet og bare ventet på at jeg skulle bli såppass gal av oppførselen hennes at jeg gjorde jobben selv. 

Vel karma kommer og biter en i ræva før eller senere. Hun ble sammen med denne klassevenninnen nesten umiddelbart etter at jeg dro. Så tok det 1 måned og min eks ble selv utsatt for utroskap i forholdet med denne klassevenninnen. Nå er det tryggling til meg om å prøve på nytt fordi hun har "blitt en annen person", "endret seg til det bedre", "ikke skjønte hvor godt hun hadde det", osv osv. 

Anonymkode: c1d37...3cd

• Liker 1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...