AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Jeg vil ikke ha det, men jeg liker å småkose meg med en eske sukkerfrie pastiller igjennom dagen. En reserve når jeg blir sulten før tiden, eller bare ønske en ny smak i munnen, men det står at for stort inntak kan virke lakserende, så hva er et stort inntak? Det er vel ingen som spiser en halvkilo pastiller fortløpende? Menes det en eske pastiller kanskje? Jeg forstår ikke og vil ikke risikere å plutselig finne det ut på vei til kino. Hva er et for stort inntak? Noen som har tanker om dette? Alle varianter av denne typen er kjempegode. Anonymkode: 4eafb...c7c
pia mater Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Er nok ganske individuelt. Jeg tåler fint en eske på rappen. Er jo bare å teste ut en dag du er hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Stopp å spis drops, tyggis etc...bare stopp!! Anonymkode: bca18...294 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Jeg tåler på ingen måte sukkeralkoholer. Blir skikkelig dårlig med diaré og luft av maltitol og xylitol, av kun en eske Dent eller Läkerol. Jeg tåler heller ikke Inulin. Anonymkode: 31f89...c60 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Jo, det har jeg tenkt å gjøre når jeg får kjøpt inn nytt, men hvis det tar litt tid i systemet og kommer neste dag, da blir det skummelt å ikke kunne kontrollere det syns jeg. Skjer det i løpet av kvelden eller natta, så er det greit. Krise ute blant folk neste dag ikke fullt så greit. Anonymkode: 4eafb...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 En pakke ifa er nok til å fullstendig ruinere fordøyelsen min resten av dagen. Så det er min grense. Anonymkode: 54afd...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stopp å spis drops, tyggis etc...bare stopp!! Anonymkode: bca18...294 Si noe mere om hva du mener nå? Hvorfor liksom? Anonymkode: 4eafb...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Veldig individuelt. Jeg tåler ikke å tygge 3 pakker tyggis etter hverandre. Anonymkode: 7add2...534
Pås Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 En pakke av denne gir meg store magesmerter og akutt behov for å være i nærheten av toalettet... 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Dere MÅ lese disse tilbakemeldingene på haribos sukkerfrie gummibjørner! https://www.amazon.com/Sugar-Free-Gummy-Bears-5LBS/product-reviews/B00CMS97YS Anonymkode: e88bd...084
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Det er jo helt individuelt. Jeg kjøpte noe sukkerfri lakrisgodteri på Tights.no og fikk helt voldsom diare, sånn ekstremt opplegg jeg ikke har vært med på i hele mitt liv før, magen boblet og brølte og det kom helvetsild ut. Flaks jeg var hjemme og ikke hadde noen planer den dagen, for jeg løp bare frem og tilbake på toalettet. Jeg skrev også anmeldelse av dem til tights.no hvor jeg sa at smaken var god, men magen tålte det ikke. Den ble ikke postet siden de screener anmeldelsene og bare håndplukker de som de liker best, men jeg var nok ikke den eneste som meldte tilbake om dette, for de har lagt til en advarsel om å bare spise noen få om gangen og ikke på tom mage.. Jeg har aldri opplevd det på Dent og Lakerol som jeg husker, men det er nok sjelden jeg trykker i meg en hel eske av gangen. Du må jo bare teste litt på deg selv.. noen må løpe på do med en gang, andre merker ingenting. Anonymkode: 48a09...e1e
-Missi- Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har funnet ut litt hva jeg tåler og ikke, maltitol da blir det smerte helvetet og diaré så det styrer jeg unna. Finesse, sukrin og tagatesse tåler jeg en del av. Prøver egentlig unngå helt søtningsmiddel men etter jeg kuttet sukker 2 år siden må jeg innimellom ha no🤪 Og ja det smågodtet til tights er no herk har noe sånn lakris mus jeg har spist på i 2 år nå 🤣tåler Max 1.. så varer evigheter da. Men nei finnes mye annet som er bedre om man skal ha noe. Viktig å lese ingredienser grundig når man bestiller på tights👍
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 er vel ikke uten grunn at sukkerfrie drops/pastiller er en favoritt blandt anorektikere. Anonymkode: 42348...11d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 Jeg tåler fint sukkerfrie produkter, enten det er brus, pastiller eller godteri. Jeg har iallfall ikke klart å spise på meg diaré enda av sukkerfrie produkter. Men det er veldig individuelt, jeg har ei venninne som får store magesmerter og diaré av små mengder av visse typer søtstoff. Anonymkode: ea55c...ada
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 En eske og jeg får diare i løpet av noen få timer. Anonymkode: e6a5f...529
Gjest Adobyen Skrevet 9. juni 2022 #16 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 12.21): Jeg tåler på ingen måte sukkeralkoholer. Blir skikkelig dårlig med diaré og luft av maltitol og xylitol, av kun en eske Dent eller Läkerol. Jeg tåler heller ikke Inulin. Anonymkode: 31f89...c60 Samme her, jeg smakte på fruktkarameller en gang. De var kjempegode, men inneholdt malitol. Jeg tåler dårlig jordskokk pga inulin.
tonebelinda Skrevet 9. juni 2022 #17 Skrevet 9. juni 2022 Sukkerfri drikke kan jeg drikke masse av uten noe problemer med magen. Men pastiller, må stoppe før jeg har spist en halv eske, ellers får jeg magesmerter og diaré i løpet av få timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå