Windy Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Jeg har rotet bort bruksanvisningen min for øyeblikket... Kan noen si meg om det er slik at når den skifter fra rød til gul, da har EL skjedd? Eller kan den gjøre det selv om ikke EL har skjedd hvis syklusen er lang? Tusen takk til de som evt. har svar!
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Jeg har IKKE vært borti Pearly, men jeg kan prøve å resonere meg fram. Rødt lys, da venter den trolig på EL. Gult lys, vil om jeg har forstått det rett, ENTEN være at den tror EL har vært, og du nå er inne i “vente på at EL skal bli ordentlig bekreftet og egget gå til grunne” fase ELLER at den har fått nye data som gjør at den er usikker på om EL har vært. Har du chart i ovusoft eller fertilityfriend? Lettere å si hva som kan være grunnen da
Malama Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Jeg bruker LC, men det er jo samme teknomogi som pearly. gult lys er "ventedag" eller "usikker på hva dette betyr" dag. Grønn vil si at den er sikker p åat el er over (eller at du er i de aller første dagene av syklusen da) Jeg hadde eeeeeeevigmange gule da jeg hadde en 60 dager lang syklus nå sist, men den ble grønn straks jeg hadde fått de tre høye temperaturene som bekreftet el dag 46.... Om du bruker denne som prevensjon skal du altå ikke ta gule dager som "sikre", bare grønne. Om du prøver å bli gravid skal du ikke ta gule dager som grønne, men "muligens røde". Skjønner du hva jeg mener?
Windy Skrevet 11. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2005 Jeg har chart ja, FF. Den vil ikke bekrefte EL enda... Temperaturene mine er for lave tror jeg, så derfor var det litt rart at Pearly gikk over til gul :klø: Tålmodighet er noe dritt :icon_neutral:
Windy Skrevet 11. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2005 Prøver å bli gravid ja (Pearlyen ble innkjøpt lenge før dette ble bestemt ).. Jeg skal tydligvis ha en rekordlang syklus nå som vi har funnet ut av dette
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 Meget mulig at det er at du er under coverline som pearlyen kjenner, og den da ikke helt vet hva den skal tro. Om du vil legge ut charten din her så kan jeg se om jeg finner noe utad det, men jeg kan ikke garantere noe (Sier meg for øvrig enig med Malama i at gule er til sengs om det er babyønske, og på med pyjamas om det er ment som prevensjon )
Windy Skrevet 11. november 2005 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2005 Takk, Iceglow, det skal jeg gjøre, bare jeg finner ut av det.. Et øyeblikk
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Steg for steg oppskrift: Sharing, home page setup, og klipp ut linken rett under “Your Charting Home Page Web Address:”
Windy Skrevet 11. november 2005 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2005 (endret) *borte* Endret 11. november 2005 av Windy
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 Der var den ja Litt vanskelig å si noe uten å ha flere sykluser å se etter, men jeg TROR det er en falsk høy temp på dag 22 (alkohol, endret søvnmønster, varmt rom, våknet i løpet av natten osv). At det mangler en temp kan og være en medvirkende årsak til at pearlyen lyser gult (kjenner som sagt ikke til teknikken i de). Holder du litt oversikt over sekretet? Når jeg ser på den forrige charten din, så skal du kunne begynne å merke fruktbart sekret nå etter hvert. Den skiftet fra rødt til gult på søndag? I så fall ville jeg tatt en tur til køys i løpet av helga Den søndagstempen ser ikke pålitelig ut på meg, og når det kun er en slik høy temp, så tviler jeg på du har hatt EL. Etter EL i forhold til forrige syklus har du og for lave temperaturer til at det er sannsynlig at du har hatt EL. Marsj til sengs
Windy Skrevet 11. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2005 Haha, takk for innspill! Jeg får smøre meg med mer tålmodighet og fortsette som før..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå