Legolas Skrevet 17. oktober 2002 #1 Skrevet 17. oktober 2002 kom bare på en liten ting.... Jeg var sammen med en jente i noen uker rundt juletidene, og på nyttår skulle vi ha samleie for første gang, så sier hun at hun har herpes, jeg får meg et lite støkk, men sier at det er grei, men at vi må fortsette med kondom, hun sier at det ikke er i smitteperioden, men unansett står jeg på mitt å fortsetter med kondom. Jeg kan ikke serlig mye om herpes akkurat, men er det en spesiell smitte periode? Etter samleie begynnte hun å gråte, hun følte at hun hadde tapt meg allerede, og at hun var ødelagt, jeg trøstet henne og sa bla. at 1/3 avv dem over 30 hadde herpes, skjult eller ikke, noe som jeg hadde hørt på radioen noen dager i forveien.... Nå vet jeg om en som er intressert i henne, VELDIG, hva skal jeg gjøre, bør jeg blande meg å gi beskjed om at hun har herpes, eller skal jeg holde meg unna? er herpes IKKE smittelig i noen perioder? (spørsmålet igjen fordi jeg vil ha svar på dette) :-? Legolas
Elefantina Skrevet 18. oktober 2002 #2 Skrevet 18. oktober 2002 Hei Legolas! Jeg kan ikke så mye om herpes, men jeg mener å ha hørt at det bare smitter når man har utbrudd? Usikker på dette, men du kan jo sjekke på www.doktoronline.no for eksempel? Hvis du søker litt andre steder på nettet kan du helt sikkert få svar på dette spørsmålet. Jeg synes ikke at du skal blande deg opp i hennes forhold til en annen ved å fortelle ham at hun har herpes. Hun fortalte det til deg før dere hadde sex, ikke sant? Da vil hun antakelig også fortelle det til ham? Dette er uansett ikke ditt problem så lenge du ikke har grunn til å tro at hun med vitende og vilje vil smitte ham med denne sykdommen. Eneste måtte være for å skremme han bort hvis du vil ha henne for deg selv da?
Legolas Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2002 Vi var på vei til å ha samleiet, men jeg hadde hørt rykter i fra jenta som hun bodde sammen med om at hun hadde herpes, jeg ville se hvor langt det gikk før hun sa det selv.... Og hun valgte å ikke si noe.... hun sa hun gikk på p-pillen.... Men jeg spurte henne like før jeg hadde kontakt neden til.... og da startet hun å grine....
Elefantina Skrevet 18. oktober 2002 #4 Skrevet 18. oktober 2002 OK, da missforstod jeg litt. Synes du burde ta problemet opp med henne, og si i fra at hvis du ikke kan stole på at hun forteller det selv, så må du fortelle han det. Litt vanskelig dette her! Hvis denne andre er seriøst interessert i henne synes han nok ikke at det vil være så greit om noen andre enn hun selv forteller ham at hun er syk. Har desverre ikke none gode råd å gi, men ønsker deg lykke til!
Legolas Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2002 Jeg trenger RÅD!!!! Jeg vil liksom hjelpe ham, men ikke ødelegge noe.... hvis dere skjønner....
Madison Skrevet 18. oktober 2002 #6 Skrevet 18. oktober 2002 Jeg syns du bør si det. Det virket ikke som hun hadde planer om å fortelle deg det,så hvorfor han? hvorfor ikke snakke med henne? Si at hvis hun ikke forteller det selv så gjør du det. Han fortjener å få vite det, får man herpes så har man det evig så vidt jeg vet. (eller tar jeg feil noen?) Det gjør nok mindre skade om hun sier det selv,enn at du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå