Gå til innhold

Skille seg fra undertrykkende mann i religiøst miljø. Vil jeg bli trodd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har stort nettverk og venn med de viktige folka. Redd for ikke å bli trodd.

Anonymkode: 58838...7f0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avtal en diskret samtaleterapi med Krisesentret. Gratis og anonym. 

Anonymkode: 34068...50d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det du er redd for at ikke skal tro deg?

Anonymkode: f7098...d3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er det du er redd for at ikke skal tro deg?

Anonymkode: f7098...d3b

Hele menigheten. Flokkmentalitet. Ofte støtter alle en, svært ofte mannen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Min mann har stort nettverk og venn med de viktige folka. Redd for ikke å bli trodd.

Selvklart kommer du ikke til å bli trodd. Du kjenner jo miljøet. Kanskje du til og med selv har vært med til å fryse ut og mistro andre kvinner? 

Beste du kan si er 'Vi har bare vokst fra hinannen'. Beskyldninger om at han har gjort ditten og datten blir bare ord mot ord og så taper du. 

Anonymkode: 21d02...c1f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mest sannsynligvis ikke. Men jeg lover at du vil få det bedre. Ikke med en gang men etterhvert. Både krisesenter, Modum bad og hjelpekilden har opplegg for å hjelpe.

Prøv å snakk med noen (familie/venninner) slik at du vet om noen som tror på deg/kan hjelpe deg.

Det blir vanskelig den første tiden, men det blir bedre etterhvert. Det å kunne klare seg selv, ta egne valg og ikke bli trykt ned hver dag er verdt det.

Anonymkode: 0c1e3...629

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det spiller vel ingen rolle hva andre «tror «? . Har stått i en lignende situasjon . Måtte gi en f i hva andre tenker & tror . Hovedsak for meg var å komme meg vekk selv . Hva folk rundt han trodde / tror er helt uviktig for meg. Lykke til med å komme deg vekk ❤️🙏

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Uff. Helt ærlig ville ikke ha fortalt det til noen verken ektemann eller hans omkrefs før du har fått undersøkt dine muligheter..ta kontakt med det offentlige. Ta ut skilsmisse og flytt langt unna hele dritten. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du blir ikke trodd. Krisesenter m.m har blitt nevnt, disse vil nok forstå. Bedriver din mann psykisk vold og benytter manipulasjonsteknikker, er det få som forstår med mindre de selv har erfaring.
Det som vil hjelpe, er kunnskap til å kunne sette ord på problemet, samt søke målrettet hjelp. Kjenner du til begrepene gaslighting og flyvende aper? 

Anonymkode: d0ce8...187

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Få deg nytt nettverk og flytt et annet sted! Da vil du innse at meningene deres ikke har noe å si for ditt liv. Denne sosiale kontrollen religiøse menigheter har er usmakelig! 

Anonymkode: f8b90...0df

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få deg nytt nettverk og flytt et annet sted! Da vil du innse at meningene deres ikke har noe å si for ditt liv. Denne sosiale kontrollen religiøse menigheter har er usmakelig! 

Anonymkode: f8b90...0df

Ja og kvinneundertrykkende. De innser ikke sine feiler 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis dere bor på en liten plass og midt i bible beltet så ville jeg ikke ha snakket høyt om skilsmisse eller hva du tenker før du har flyttet unna området og ja de er dritt flinke til å dømme andre og er det noe kvinnene kan så er det å baksnakke  hverandre. Det er rett og slett usmakelig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...