AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Jeg har akkurat blitt singel for første gang siden jeg var 19 (er 27 år nå). Hva er fordelene ved å være singel? Jeg har jo åpenbart ingen erfaring på området, trenger litt råd for å holde motet oppe😅 Anonymkode: 9330e...313 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Du er fri til å gjøre hva du vil uten at du må ta hensyn til at en partner ønsker noe annet enn du. Du har muligheten til å gjøre ting spontant uten å måtte sjekke om det går opp med partners planer. Anonymkode: 058d4...fc7 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Du trenger ikke å forhøre deg med en annen når du tar et valg eller har lyst til å finne på noe. Ingen som trenger å blande seg inn eller ha noen meninger om det. Du trenger ikke ta hensyn til at du bor med en annen. Du kan prompe i sofaen, gå naken om du vil, spise når du selv vil, stå opp når du vil på fridager... Anonymkode: 4e328...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Du vet den svære haugen med oppvask du bare ikke orker å ta enda, og frokosten din er noen never frokostblanding eller rester av middag, kalde, og du bare sløver i pysj foran tv i dag? Det, blant annet. Ingen mas om det eller det eller det. Anonymkode: 9ce37...f99 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Du har vært i forhold siden du var 19 og er nå 27. Det betyr at du har blitt voksen mens du var i forhold, og da er det en helt ny situasjon for deg å være voksen og singel. Jeg ville tenkt: "Jeg vet hvem jeg er i et forhold, men hvem er jeg når skal leve alene?" Og så ville jeg brukt tiden til å finne ut av det. Det kan være hvordan hverdagen skal ordnes rent praktisk, det kan være ting å gjøre som det ikke ble anledning for tidligere, det kan være nye interesser å teste ut, rett og slett å bli mer kjent med seg selv som voksen person. Anonymkode: 7b831...b17 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Jeg kan ikke se en eneste ulempe ved å være singel. Jeg er singel på n’te året (helt frivillig) og har null interesse i å ødelegge livet mitt med å få meg en partner Anonymkode: fbff0...aa9 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Jeg ser bare fordeler med å være singel! Anonymkode: 92a94...b3d 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 Du kan bruke denne tida til å finne ut mer om hvem du er og hva du vil. Anonymkode: b0e48...dce 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 Styre sin egen økonomi! Anonymkode: 75f06...173 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 Ohh som jeg savner singellivet Anonymkode: a2b49...b45 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 Runke å sprute ned hele huset uten at kona skal mase om at det er klissete overalt. Anonymkode: a46cb...27d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 Du får mer tid til å være på KG virker det som 😅 Anonymkode: f0f88...431 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 Det er ingen spesielle fordeler hverken med å være singel eller i forhold. Det kommer uansett an på hvordan en legger opp livet sitt. Har en venner og er selvstendig, har man det fint uansett forholdsstatus. Anonymkode: b0e48...dce 2
Gjest Hippokrates Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 (endret) Du får frihet tvers igjennom: Du gjør hva du vil, trenger kun å ta hensyn til deg selv, har ingen kilder til mas og jag og forpliktelser, og du slipper å kjenne på dårlig samvittighet og ansvar, samt slipper å leve i en partnerrolle med alt det som tilhører. Du kan spise hva du vil og når du vil. Eller gi faen. Du kan ha sex med hvem du vil, du kan utforske markedet, du kan ha kontakt med hvem du vil og du kan disponere fritiden din fritt. Eller la være. Høytidene og ferietidene kan du gjøre akkurat som du vil, reise dit du vil, eller være hjemme. Du kan sove nårtid det passer, og så lenge du vil, eller ikke. Du halverer familieporteføljen siden du ikke har svigerfamilie, som kan føles greit hvis du ikke liker selskap, besøk, feiringer, "påtvungede middager" og andre sammenkomster, samt slipper forpliktelser til svigerfamilie under høytider som jul, nyttår, påske osv, som igjen gjør at du kan lage dine egne tradisjoner med de du vil. Eller være alene. Du får mindre å tenke på, mindre å ta deg av, mindre å bekymre deg for, mindre forpliktelser, mindre ansvar og renere samvittighet. Derifra handler singellivet om hvordan du velger å ta det. Noen graver seg ned i alt de føler de mister og ser derfor ikke alt de slipper og får. Andre nyter det for alt de slipper og får på tross av alt de mister. Singellivet er en psykologisk nøtt, og ensomhet er ofte den store ulempen. Endret 6. juni 2022 av Hippokrates
McMary Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 Null drama 😄 Mere tid til egne hobbyer og interesser, samt at jeg ser jeg vennene mine oftere. Livet blir mer variert fordi jeg er sammen ulike folk i ulike settinger i større grad. Har fått flere venner også. Jeg er også singel over tid for første gang som voksen, og tenker at sånn vil jeg faktisk ha det lenge, kanskje for alltid om det ikke dukker opp en mann som er veldig lik meg. Første halvåret etter brudd var jeg i dyp sorg, neste halvåret har jeg blitt lykkeligere for hver uke med bare noen små tilbakefall. Tiden er din beste venn etter brudd, sammen venner, familie og hobbyer. Dette kommer du deg gjennom, TS. 🧡 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå