AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Min gutt på snart 14 år vil trene styrke. Han trener mye fotball. Men han er ikke helt kommet i puberteten ennå. Er liten og spinkel og har ikke kommet i puberteten. Mange av vennene har det og de trener styrke. Men jeg har lest at man bør ikke trene styrke før puberteten pga det kan hemme veksten. Er det riktig? Han vil jo gjerne melde seg inn på treningssenter og trene med venner i sommer Anonymkode: f82cd...247
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Vil styrketrening hemme høydeveksten?? Anonymkode: 81bef...1d3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vil styrketrening hemme høydeveksten?? Anonymkode: 81bef...1d3 Jeg vet ikke. Tror jeg har lest om det, men vet ikke Anonymkode: f82cd...247
FunnyBoy123 Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 (endret) Selvfølgelig kan begynne å trene styrke! Det vil på ingen måte hemme høyden osv.. bare en myte det der. Jeg startet med vekt-trening når jeg var 13 (deltok i flere konkurranser).. i dag er jeg 192cm.. tror nok det skal gå veldig bra I tillegg vil man få høyere testosteronnivå av å trene styrke, så det er heller omvendt.. Man vil vokse fortere! Men veldig viktig at han ikke overtrener! Endret 6. juni 2022 av FunnyBoy123 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Vår 13 åring trener styrke. Vi følger selvsagt med og passer på at det blir gjort riktig. Synes det er kjempe viktig at barn som driver aktivt med ballidrett trener styrke. Det fører til mindre skader, mindre feilbelastning etc. Jeg drev aktivt med ballidrett som ung. Vi fikk streng beskjed om å ikke trene styrke før fylt 16 år, annet enn med kroppsvekt. Spilte i Svergie og USA, der trente de styrke med vekter og hadde langt mindre skader enn det jeg var vant med, samt mye bedre trent og såklart sterkere. Jeg ble fort mye bedre idrettsutøver når jeg trente med vekter i tillegg. Men spilte da på høyt nivå. Anonymkode: 5e6c0...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå