AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Jeg leier med en venninne og tok opp en bekymring rundt at vi leier i kjeller og hun oppbevarer butangass i en nærmest lufttett bod rett ved mitt rom. Årsak til bekymring er fordi jeg har lest at hvis butangass lekker mens den er under bakkenivå, så samler det seg på gulvet og kan antennes av så lite som at en ovn skrur seg på. Dermed er jeg veldig utsatt pga jeg har kun tynn vegg og dør rett mot boden. I går tok hun frem en av flaskene, som fremdeles stod i en bærbar gassgrill, og den lakk gass.. Jeg nevnte også for henne at hun bør være forsiktig med å stille grillen midt i stekende sol pga butangassen kan eksplodere ved for høy varme. Til mine bekymringer svarer hun bare "det går nok bra" og avfeier meg. Jeg skulle helst sett at hun oppbevarer disse beholderne et mer ventilert sted, og helst i uteboden. Er det for kravstort eller sært å be om? Og evt hva gjør jeg om hun nekter? Anonymkode: 5c3ab...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Det går nok bra👍🏻 Anonymkode: d56a6...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Det der går nok helt sikkert bra Anonymkode: f564d...233
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Her syns jeg ikke du trenger å bevise at det er reell fare for brann, det er nok at det stresser deg for at hun skal ta den lille ulempen med å ha den i utebod. Anonymkode: c0375...537 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Oj, shit, det der hadde jeg også freaket ut over! Ikke det med grillen i sola, men det andre. Kan hun ikke bytte rom med deg, hvis hun mener det er helt trygt å ha gass rett ved siden av? Anonymkode: aacbc...e53 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Hvordan har dere fått til å skape vakuum i boden? Anonymkode: 0495a...f7b 1
Gjest Hippokrates Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Jeg ville båret ut gassflasken i uteboden. Og så ville jeg sagt at jeg følte meg utrygg med gassflasken i rommet ved siden av, i tilfelle noe skulle skje. Synes bekymringene dine er reelle.
smilo Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Har dere avklart med utleier at det er ok å ha gassflasker innendørs? Ikke mange som synes det er greit, nettopp på bakgrunn av eksplosjonsfaren.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Oppførselen hennes er jo virkelig helt på jordet. Enhver idiot vet at gassflasker ikke skal stå i solen, og at det skal oppbevares på et godt ventilert sted. Kontakt forsikringsselskapet hennes og se hva de sier til den uansvarlige oppførselen hennes. Anonymkode: 08547...202 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå