Gå til innhold

Har spurt om privatvisning, men får ikke svar fra megler. Kontakte selger direkte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på boligjakt en liten evighet. På torsdag ble det lagt ut en bolig jeg er interessert i, med visning førstkommende onsdag.

Oppsatt visning kan jeg dessverre ikke delta på, så fredag morgen sendte jeg en melding til megler via Finn.no og spurte om mulighet for privatvisning. Siden jeg ikke fikk svar, og helgen nærmet seg, ringte jeg megler mot slutten av arbeidsdagen fredag. Han ba meg sende en sms med tider som passer, og det gjorde jeg umiddelbart.

Jeg har fremdeles ikke fått svar på sms, og onsdag nærmer seg med stormskritt. Er det innafor å sende en melding direkte til selger? Jeg ber jo ikke om privatvisning for moroskyld, og selger går potensielt glipp av en budgiver hvis ikke får sett på boligen.

Anonymkode: 9f324...d2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet selger. Og sendt sms om det til megler «da jeg ikke har hørt fra deg har jeg selv kontaktet selger i forbindelse med privatvisning». 

Jeg har selv nylig kjøpt bolig etter månedslang boligjakt og xxx antall visninger bak meg. Hadde ikke latt drømmeboligen gå fordi megler er sløv.

Anonymkode: 5142c...a7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er langhelg og helligdager i mellom da;) 

Anonymkode: f4531...dba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde kontaktet selger. Og sendt sms om det til megler «da jeg ikke har hørt fra deg har jeg selv kontaktet selger i forbindelse med privatvisning». 

Jeg har selv nylig kjøpt bolig etter månedslang boligjakt og xxx antall visninger bak meg. Hadde ikke latt drømmeboligen gå fordi megler er sløv.

Anonymkode: 5142c...a7b

Sendte melding til selger nå. Han svarte raskt, og vi har avtalt visning i kveld. Det bekreftet vel egentlig mistanken min om at megler ikke har fulgt opp.

I det minste vet jeg hvilken megler jeg IKKE skal bruke når jeg skal selge selv...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at det er langhelg og helligdager i mellom da;) 

Anonymkode: f4531...dba

Det er jeg klar over, og det var grunnen til at jeg kontaktet megleren allerede fredag morgen 😊 når det i tillegg legges ut en bolig med bare to arbeidsdager før visning, må nesten megleren beregne at det kommer henvendelser i langhelgen.

Jeg forventer egentlig ikke oppfølging i helg, men erfaringen min med andre meglere er at de som oftest svarer kjapt, selv i helgene. 

Anonymkode: 9f324...d2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...