Spirito Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Jeg sitter og kikket litt på kjøkkenmaskiner, og lurer på hva jeg skal kjøpe. Den kommer til å bli brukt til kakerøre, bolledeiger, brøddeiger og krem og sånne vanlige ting. Bokklubben Mat & Vinglede har tilbud på KitchenAid nå til 4.700. Det er jo ganske dyrt, men maskinen er jo lekker da. Mamma sverger til Kenwood, og sier at det er den beste. Hun har den største av dem, og elsker den. Jeg aner ikke hva den koster, men den er ikke så fin som KitchenAid'en. KitchenAid-maskinen har 4,8 liter bolle, og jeg synes den ser liten ut. Når man etterhvert får barn og sånt, skal man jo gjerne lage bolledeig nok til boller til en diger barnebursdag, holder en sånn liten (og lekker) bolle til det? Og hva med brøddeig til flere brød? Pizzabunner? Bør jeg følge hodet eller hjertet?
Mona Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Jeg har veldig lyst på Kenwood. Har aldri hørt om noen som er misfornøyd med den. Du får den på tilbud til ca 3000,-
Gjest Chica Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Expert har stålfarget Kenwood på tilbud til 3000 nå. Med to 6,7 liters boller, en i plast og en i stål tror jeg.
NIKI Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Jeg ville ikke valgt noen av dem, jeg ville hatt denne fra BOSCH. Elkjop Stor bolle og masse ekstrautstyr :icon_smile:
Nella Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 Kitchen aid kjenner jeg ikke, men ville valgt Kenwood (major) fremfor bosch sin. Så expert har stålvariant med stålbolle (en fordel ) til 2999,-. Bra tilbud og det er major.
Arkana Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 Jeg ville ikke valgt noen av dem, jeg ville hatt denne fra BOSCH. Elkjop Stor bolle og masse ekstrautstyr :icon_smile: ← Jeg har denne, og den er kjempebra! Vant den i en konkurranse, og like etterpå vant den TV2 Hjelper Deg sin test av kjøkkenmaskiner. Den er veldig bra fra pisking av eggedosis til tunge og store brøddeiger. Og veldig enkel å rengjøre.
Gjest lillelou ikke innlogga Skrevet 12. november 2005 #7 Skrevet 12. november 2005 Jeg har den samme som Arkana,og er også veldig fornøyd med den. Mamma har Kenwood,og har aldri vært helt fornøyd. Kitchen Aid er råkule,men ikke så praktiske, og tåler heller ikke så mye som f.eks Bosch gjør.
doodles Skrevet 12. november 2005 #8 Skrevet 12. november 2005 Jeg har Kenwood og er veldig fornøyd! Måtte kaste den forrige jeg hadde, men husker selvfølgelig ikke hvilket merke det var... Den fra Bosch som er nevnt her er også veldig bra.
Blueberry Skrevet 12. november 2005 #9 Skrevet 12. november 2005 Har Kenwood Major Titan. Alle deler i stål. Utrolig kul. Ingen over, ingen ved siden! Men hvis den samme selges for 3000,- på Elkjøp så er det et sinnsykt bra tilbud, for jeg kjøpte min for 3 uker siden for 7 000,- på Lefdal...
SissiB Skrevet 12. november 2005 #10 Skrevet 12. november 2005 Jeg har KitchenAid og er kjempefornøyd med den. Bollen er langt fra så liten som den ser ut ved første øyenkast. Hadde Bosch sin før, men er mer fornøyd med den jeg har nå.
Gjest Piper Skrevet 12. november 2005 #11 Skrevet 12. november 2005 Hadde jeg fått velge ville jeg valgt Kenwood. For meg spiller designet liten rolle.
Snuppelure Skrevet 12. november 2005 #12 Skrevet 12. november 2005 Jeg har Kenwood Major og er veldig fornøyd. Den er også større enn kitchenaid tror jeg.
Edie Skrevet 12. november 2005 #13 Skrevet 12. november 2005 (endret) Vi har KitchenAid og er veldig fornøyd med den. Men vet ikke hvor mye jeg skal uttale meg for foreløpig har den kun blitt brukt til bolledeig og å røre tyttebær.. Men til det funka den veldig bra! Og den ser veldig stilig ut på kjøkkenbenken! Endret 12. november 2005 av Aricept
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #14 Skrevet 13. november 2005 (endret) Jeg ville nok valgt Kenwood, selv om jeg elsker designen til Kitchen Aid. Kanskje du kan kjøpe en blender eller liknende fra sistnevnte? Har sett på samme maskin fra Kitchen Aid, og bollen ER liten. Duger ikke til brøddeiger, eller stor gjærbakst (jeg baker ikke i så store kvanti for tiden, men kanskje jeg gjør det i fremtiden) Endret 13. november 2005 av susanne
Fakse Skrevet 14. november 2005 #15 Skrevet 14. november 2005 Jeg ville ikke valgt noen av dem, jeg ville hatt denne fra BOSCH. Elkjop Stor bolle og masse ekstrautstyr :icon_smile: ← Jeg har også en tilsvarende maskin som denne, og er kjempefornøyd. Har bakt brød med den et par ganger i uka i tre år, og den håndterer det utmerket. Kjempegrei å gjøre rein, og veldig praktisk. Min variant har stålbolle da, og det er jeg glad for. Planlegger å kjøpe kjøttkvern for det fulgte ikke med min maskin. Noen som har testa om kjøttkverna er noe bra?
Twinkle Skrevet 14. november 2005 #16 Skrevet 14. november 2005 Jeg har Kenwood, og er veldig fornøyd.
Varja Skrevet 14. november 2005 #17 Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg har en som heter "Assistent" fra Elektrolux som jeg kjøpte for et par år siden. Er kjempefornøyd med den! Fordelen er at den tar store brøddeiger. Går fint å bake 3 brød samtidig. Foreldrene mine kjøpte en sånn for 20-25 år siden så jeg var vant til den hjemmefra. Den de har er faktisk fortsatt i drift! (Selvom de ikke bruker den så mye som jeg). Forresten tror jeg "Kenwood Mayor" er like bra som "Assistent", men liker designen på "Assistent" litt bedre. Den har ikke samme industripreget synes jeg. Og det var litt viktig for meg siden jeg har den framme på kjøkkenbenken. Endret 14. november 2005 av Varja
monja Skrevet 14. november 2005 #18 Skrevet 14. november 2005 Har en eldgammel Kenwood Major som jeg arvet av farmora mi for 8 år siden. Hun var kokk og brukte den masse. Aldri vært noe galt med den - og jeg elsker den.
Gjest Ruben Skrevet 26. november 2005 #19 Skrevet 26. november 2005 Jeg har en som heter "Assistent" fra Elektrolux som jeg kjøpte for et par år siden. Er kjempefornøyd med den! Fordelen er at den tar store brøddeiger. Går fint å bake 3 brød samtidig. Foreldrene mine kjøpte en sånn for 20-25 år siden så jeg var vant til den hjemmefra. Den de har er faktisk fortsatt i drift! (Selvom de ikke bruker den så mye som jeg). ← Muttern har en slik som hun har hatt i 40 år!!! Ganske lik design som dagens modeller faktisk, utrolig hvilken kvalitet disse maskinene har! Litt spent på om dagens modeller er like holdbare dog.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #20 Skrevet 26. november 2005 Muttern har en slik som hun har hatt i 40 år!!! Ganske lik design som dagens modeller faktisk, utrolig hvilken kvalitet disse maskinene har! Litt spent på om dagens modeller er like holdbare dog. ← Jupp, mine foreldre har en slik maskin..den er eldre enn meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå