Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å spise riktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet jo hvordan jeg burde spise. Hvor ofte (eller sjelden, rettere sagt), hvor mye. Hvilke matvarer som er sunne og hvilke man bør begrense. Men klarer det ikke. Burde være det enkleste i verden, kontrollere hva man putter i munnen.

Anonymkode: d79e5...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kontrollerer det på to måter: Hva du handler når du er på butikken. Og ved å planlegge hva du skal spise når, og holde deg unna kjøkkenet ellers.

Problemet er om man både handler og spiser på impuls. Da er de usunne valgene alt for lett tilgjengelige. 

Jeg vet akkurat hva jeg skal kjøpe på butikken i morgen - eneste gangen vi handler denne uka. Og jeg vet akkurat hva jeg skap spise til frokost, lunsj og middag de neste 7 dagene. 

Anonymkode: 8c995...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kontrollerer det på to måter: Hva du handler når du er på butikken. Og ved å planlegge hva du skal spise når, og holde deg unna kjøkkenet ellers.

Problemet er om man både handler og spiser på impuls. Da er de usunne valgene alt for lett tilgjengelige. 

Jeg vet akkurat hva jeg skal kjøpe på butikken i morgen - eneste gangen vi handler denne uka. Og jeg vet akkurat hva jeg skap spise til frokost, lunsj og middag de neste 7 dagene. 

Anonymkode: 8c995...fdf

Ja, handlevaner spiller nok inn stort. Periodevis er vi flinke til å ukeshandle men i det siste har jeg vært innom nesten hver dag 😕 Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet jo hvordan jeg burde spise. Hvor ofte (eller sjelden, rettere sagt), hvor mye. Hvilke matvarer som er sunne og hvilke man bør begrense. Men klarer det ikke. Burde være det enkleste i verden, kontrollere hva man putter i munnen.

Det funker sikkert ikke i lengden hvis du spiser matvarer bare fordi de er sunne (det må smake digg også), så det er lurt å prøve litt nye retter/ måter å spise de sunne tingene på 😄 

Anonymkode: f240e...7d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...