Gå til innhold

2-åring som våknet tidligere og tidligere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå startet altså dagen 03.45 😳 Han sover i 1-2 timer på dagen, er da trøtt og sovner fort. Legges rundt 19 men sovner gjerne ikke før 20. Så opp igjen kk 04… Hva gjør vi feil? 

Anonymkode: b83a2...57e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la ham stå opp før kl 06. Vær litt streng her. Natten er ikke over før etter kl 06.

Anonymkode: 6ab57...32f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke la ham stå opp før kl 06. Vær litt streng her. Natten er ikke over før etter kl 06.

Min erfaring er at det er veldig mye enklere sagt enn gjort. Så små barn skjønner ikke sånt, og da vi prøvde ut dette hos oss resulterte det bare i at ungen gang på gang gikk ut av sengen og måtte legges tilbake. Med masse hyl og skrik var plutselig hele familien våken. 

Jeg har ikke noe godt råd ts. Har dette vart lenge? Er det lyst på soverommet? Begge mine våkner i 04-tiden dersom vi ikke bruker blendingsgardin. Jeg ville kanskje forsøkt å kutte ut dagsøvnen og lagt ham tidligere på kvelden. 

Anonymkode: 8887f...d2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøver selvsagt, men kan ikke akkurat binde han fast…..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at det er veldig mye enklere sagt enn gjort. Så små barn skjønner ikke sånt, og da vi prøvde ut dette hos oss resulterte det bare i at ungen gang på gang gikk ut av sengen og måtte legges tilbake. Med masse hyl og skrik var plutselig hele familien våken. 

Jeg har ikke noe godt råd ts. Har dette vart lenge? Er det lyst på soverommet? Begge mine våkner i 04-tiden dersom vi ikke bruker blendingsgardin. Jeg ville kanskje forsøkt å kutte ut dagsøvnen og lagt ham tidligere på kvelden. 

Anonymkode: 8887f...d2e

Ja vi har blendingsgardin. Tenker også at vi må prøve å kutte dagsovingen, men er også redd for at det ødelegger mer. Søvn avler søvn osv. Han sovner fort på dagen og virker som han trenger det. Vi får se åssen det går 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...