Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun hatt 2 giftige menn som har behandlet meg dårlig og forgitt... Tørr ikke bruke psykopat, men utifra det jeg leser av bøker og på nett så er det slik jeg vil forklare mine ekser da.

Nå vet jeg såpass mye at jeg ikke vil finne en slik mann igjen, men når jeg skal finne meg en ny normal mann. Vil jeg pga de tidligere forholdene bli krevende å være ilag med?

Jeg har nylig gått fra den siste giftige mannen. Drømmer litt om ett liv med en mann som er snill med meg og lurer på om jeg vil slite med tillit eller no?

Ønsker svar fra noen som har opplevd å gå fra giftig forhold og inn i ett normalt forhold. Ble dere mer mistenksomme eller noe?

Jeg har fått ett symptom av dette og det er at jeg ikke deler noen vonde følelser med andre, jeg vil ikke fortelle noen om jeg har det vanskelig feks. Redd for å bli avvist og ikke forstått. Bli sett på som en overfølsom drama qeen. Derfor smiler jeg til alle og har alle mine sår for meg selv. Tidligere delte jeg mine sår, men ikke nå mer.

Anonymkode: d3802...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd med en manipulerende drittsekk med mange narsissistiske/psykopatiske trekk. Og dessverre/heldigvis når vi har lært oss litt om disse type menneskene, og gjennomskuet dem, og brutt mønsteret, får vi en sånn radar som sjekker folk rundt oss for røde flagg og vi får sett opp sterke grenser rundt oss som ihvertfall ikke slipper inn gift. Av og til kan vi nok bli overmistenksomme og stemple uskyldige mennesker som giftige folk, og misforstå intensjonene deres.

Anonymkode: e09ed...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har levd med en manipulerende drittsekk med mange narsissistiske/psykopatiske trekk. Og dessverre/heldigvis når vi har lært oss litt om disse type menneskene, og gjennomskuet dem, og brutt mønsteret, får vi en sånn radar som sjekker folk rundt oss for røde flagg og vi får sett opp sterke grenser rundt oss som ihvertfall ikke slipper inn gift. Av og til kan vi nok bli overmistenksomme og stemple uskyldige mennesker som giftige folk, og misforstå intensjonene deres.

Anonymkode: e09ed...960

Hm.. Ikke bra. Jeg har akkurat brutt med den siste giftige og jeg er også på tanken nå om å melde meg ut av hele familien min. Det ligger en del psykopatiske trekk i familien, som også er årsaken til at jeg fant meg kjærester i den kategorien. Jeg har følgt mønsteret hele veien. 

Men klarte å bryte det og for ett skjokk det var når jeg forsto alt sammen. Det var aldri noe galt med meg. Skremmende og befriende.

Nå må jeg bare lære meg å leve med den nye meg og den kunnskapen jeg har fått. Det er så trist fordi min far er offer også, han har bare ikke sett det slik som meg. Han lever av å gå på eggeskall og det er ubeskrivelig vondt å se på. Derfor vil jeg bort fra alt, absolutt alt sammen og finne helt nye mennesker i mitt liv.

Jeg føler meg så alene i dette og alt er så utrolig vanskelig😞... Jeg vil heller ikke finne en ny mann nå når jeg er sår og usikker. Men jeg trenger nærhet og kjærlighet nå, en som jeg kan dele alt dette med. Men stakkars mann, jeg kan ikke finne en som skal styre med meg. Men hvordan klare meg alene og føle meg hel...?😞

Jeg forstår at det er mange som skriver om giftige og psykopater på KG. Det et fordi vi ikke kan prate om det noen andre steder, vi føler oss alene og ingen vil tro på det vi sier. Den følelsen av å fortelle en god venn og de ikke tror på deg, men at de tror du er i psykisk ubalanse og ber deg spise mat og få nåkk søvn. Stor stor skam og trist følelse. Helt helt alene føler jeg meg. Jeg kjenner også sterk sinne inni meg og har lyst å knuse alt jeg ser, men såklart gjør jeg aldri det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste overskriften din og svarer kun ut i fra den.

Ja, når du spør om råd her inne for så er du litt spesiell og "annerledes".

Hvor mange damer i fungerende forhold tror du egentlig er innom her? Og hvor mange i ikke fungerende forhold tror du er innom her? Og så har man deg og noen få likesinnede som er innom her... 🤷‍♀️

Anonymkode: feb60...13d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært sammen med en som holdt på med psykisk vold i over 2 år. Da var jeg 15 da jeg rota meg oppi han. Og han trylla meg rundt og jeg kom meg aldri bort. Helt til jeg fant en indre styrke og kom meg vekk. 

Så, da jeg ble 22, ble jeg sammen med en som jeg var veldig forelsket i og ble helt blind. Han fant alltid en anledning for og drikke øl. Grilling, helg, fridag, når vi vasket hjemme, øl etter og ha vært i verkstedet før han la seg. Lista var lang. Ble alltid drita på fest, til og med når vi hadde kose øl hos svogeren hans. Tok veldig lang tid før det faktisk gikk opp for meg at det er et problem. Rota og økonomisk. Sa aldri meningene sine og sa alltid det jeg ville høre for og please meg. Så vi hadde aldri gode diskusjoner, uenigheter eller noe som gjor at vi utviklet oss sammen som par. 

Så ble det slutt av helt andre grunner. Det er 4 år siden. Og på de årene har forholdet med han da jeg var 15, å med han jeg bodde med, tatt mye plass i tankene mine. Og gikk opp for meg hvor dårlig det har vært for meg og vært sammen med de. 

Så fikk jeg kjæreste for 2 år siden, å jeg leita etter sketchy oppførsel, meninger, generelt han som person. Var mye skeptisk. Han og holdt nok igjen på mye i starten, men etter hvert som vi ble kjent og nå den i dag, lærer vi mye av hverandre ❤️ Masse gode samtaler, om alt mulig. Drikker nesten ikke. Når han drikker så blir han heller ikke typisk mannfolk drita. 

Viss man går og ser etter røde flagg, å det ikke gir seg, så tenker jeg at man bør være alene til ting er bearbeidet. For om man har hatt dårlig opplevelse, skal det ikke gå utover den nye. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krevende? Det er nok en oppfatning som stammer fra dine dårlige forhold.

Da jeg gjorde det slutt med min sosiopat eks (Jeg vet ikke om han var det, men det var et skadelig forhold for meg) og ble sammen med en vanlig og snill mann så føltes alt enkelt. Vonde tanker kunne oppstå men forsvant like fort. Noen ting måtte jeg jobbe litt med, men å være med han gjorde den prosessen enkel. Jeg har hatt store problemer med tillitt og med egen selvverdi. Jeg kunne prate med han om det og han forstod og støttet meg og ville hjelpe meg. Jeg følte en ubeskrivelig trygghet. Og med tryggheten kom friheten. Endelig har jeg forstått hvordan et godt forhold skal være.

Anonymkode: bd2d4...9b1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ieg har nylig gått fra den siste giftige mannen. Drømmer litt om ett liv med en mann som er snill med meg og lurer på om jeg vil slite med tillit eller no?...

Jeg har fått ett symptom av dette og det er at jeg ikke deler noen vonde følelser med andre, jeg vil ikke fortelle noen om jeg har det vanskelig feks. Redd for å bli avvist og ikke forstått. Bli sett på som en overfølsom drama qeen. Derfor smiler jeg til alle og har alle mine sår for meg selv. Tidligere delte jeg mine sår, men ikke nå mer.

Du svarer på dette selv.

Det du vil slite med i et nytt forhold, er å være for lukket emosjonelt. 

Anonymkode: 5dab6...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...