Gå til innhold

Hva angrer du på du gjorde livsstilsmessig da du var yngre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan begynne med meg selv (er 38 år):

- At jeg var tanorexic fra ca 14 til 32 år. Var opptatt av å være permabrun, og solte meg uten faktor på sommeren og tok solarium på vinteren. Huden bærer preg av dette

- At jeg ikke begynte å trene da jeg ung og hadde energien og forutsetningene. Nå er det tungt.

- At jeg ikke satte sterkere grenser for meg selv og tillot at kjærester overstyrte meg eller at folk som er energityver tok for mye plass i livet mitt. Det har blitt mye vonde forhold og unødig drama pga dette.

- At jeg generelt ikke satte pris på å være ung, og bekymret meg for mye om alt.

Anonymkode: f7308...f33

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-At jeg ikke sa meningene mine. Er 29 nå og sier ting jeg mener, men aldri ondsinnet. Er ikke ute etter å såre.

-at jeg lot meg bli overkjørt av feil venner og kjærestee. Er ikke venn med de personene den dag idag. Med min kjæreste nå, setter jeg foten ned om noe ikke er greit.

-var veldig naiv. Når jeg hadde/har det veldig fint så har jeg lyst at det skal være sånn for alltid. Og som ung, tenkte jeg ikke over at eks foreldre skal dø, man blir eldre og ting skjer underveis i livet på godt og vondt. Er mye mer bevisst på dette nå.

-som barn, var jeg veldig nervøs og utrygg. Ble fort redd og lei meg. Så jeg følte at jeg gikk glipp av mye pga dette. Tok det igjen i ungdomsårene, reiste på festival med venner både innen og utenlands. Gikk på fest og barer. Hadde kjæreste som spilte paintball, så fikk gjort det endel. Jobba masse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ubeskyttet tilfeldig sex, har sluppet unna kjønnssykdommer men føles ekkelt at jeg slurvet så med kondom med fremmede. 

Forstod null og niks om sparing og økonomi, selv om jeg jobbet og fint kunne ha vært mye lengre i boligkjøpløypa nå hvis jeg hadde spart fast tidlig. 

Feil valg av studier, hadde satt opp og til og med kommet inn på et veldig interessant studie som jeg fortsatt er interessert i nå, men jeg begynte (og droppet ut av) et annet fordi jeg trodde ikke det var trygt nok eller noe. 

Ellers både røyket og drakk jeg og trente sjelden, men det fulgte med masse latter, sosiale og gode minner så jeg tror det veier opp :) Har blitt glad i fjell og ski i voksen alder.

Anonymkode: bebf2...3db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer også på at jeg ikke begynte å trene da jeg var yngre. Og at jeg ikke hadde mer fokus på sunt kosthold. 

Jeg angrer på at jeg ikke hadde økonomisk sans overhodet, jeg sliter fortsatt med forbrukslån

Jeg angrer på at jeg ikke hadde et klarer syn på hva jeg ville bli, men heller endte opp med å studere masse forskjellig over x antall år og maxet studielånet

Jeg angrer på at jeg ikke turte å sette grenser ovenfor andre. Jeg ønsket bare at alle skulle like meg, og var redd for at folk skulle bli sint eller sur på meg. Dermed lot jeg meg bli utnyttet på flere plan.

Jeg angrer på at jeg var så impulsiv

Anonymkode: 131bd...ee4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ubeskyttet tilfeldig sex, har sluppet unna kjønnssykdommer men føles ekkelt at jeg slurvet så med kondom med fremmede. 

Forstod null og niks om sparing og økonomi, selv om jeg jobbet og fint kunne ha vært mye lengre i boligkjøpløypa nå hvis jeg hadde spart fast tidlig. 

Feil valg av studier, hadde satt opp og til og med kommet inn på et veldig interessant studie som jeg fortsatt er interessert i nå, men jeg begynte (og droppet ut av) et annet fordi jeg trodde ikke det var trygt nok eller noe. 

Ellers både røyket og drakk jeg og trente sjelden, men det fulgte med masse latter, sosiale og gode minner så jeg tror det veier opp :) Har blitt glad i fjell og ski i voksen alder.

Er som å lese om meg selv😅

• Liker 1
Skrevet

Og økonomi!!

Jeg jobba og tjente greie penger. Sparte jo ikke 😂 Synes det var kjelleren og bruke penger enn og spare. Sitter i enda, dessverre. men er på aap, ting går ikke alltid rundt, men har mat og betaler husleie innen tiden hver mnd. Begynte og som fritidskontakt i fjor, å de 1500+1800 jeg får i lønn, bruker jeg på ting jeg enten trenger eller unner meg. Ikke dyre ting, kjøper aldri bukse til 1000 kr liksom. Så NOE bedre økonomi sans har jeg fått, men sliter enda med og bli med på ting som er gøy, enn å si nei. 😴🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er som å lese om meg selv😅

Skulle til å si det samme om deg da jeg leste innlegget ditt under mitt 😄 Alt du skrev faktisk

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp mye i vekt. Har gått ned i vekt igjen nå, men kroppen bærer preg av det. Strekkmerker og mye løs hud, og leggene mine blir ikke mindre.

Anonymkode: 95d80...ccb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe annet enn at jeg (som mange andre) ble snydens på fest, og dro på nachspiel. Fra ca 16 - 24. Ofte uten tanke om hvordan jeg skulle komme meg hjem etter at jeg ble student. (før det var det alltid noen foreldre som stilte opp, og lukket øynene for at vi var fulle). 

Det gikk heldigvis bra. Men i ettertid ser jeg hvor sårbar man er, og hvor unødvendig det er å bli så full. 

Anonymkode: bf279...007

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At jeg lot humla suse og ikke tok høyere utdanning. Det var tungt å ta igjen når jeg hadde full jobb i tillegg.

Anonymkode: ca7b2...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra 16-21 var jeg i et fast forhold. Jobbet og gikk på skole, trente hver dag, spiste sunt og drakk aldri. Tok lite sol, passet på huden og tok vare på håret mitt. Jeg angrer på at jeg var sammen med akkurat den fyren for han var ikke snill. 

Etter han så skeiet jeg mer ut med andre dårlige menn. Hele veien har jeg tatt vare på kropp og utseende. Jeg har alltid tenkt at det er bedre å være bleik enn å få hudkreft, så solarium holdt jeg meg unna. Jeg har aldri sett poenget med å ligge rundt, men har vært i flere dårlige forhold. Jeg har også vært forsiktig med fylla og heller brukt tid på trening i helgene. 

Anonymkode: 88c38...a62

AnonymBruker
Skrevet

Drakk, røyket og drev med partydop. Hadde tilfeldig sex. Tenkte ikke på penger eller fremtid. Veide 10 kilo mer enn jeg trives med. Jeg var en liten katastrofe.

Anonymkode: aecaa...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt for slurvete med tannstellet, alt for slurvete med kostholdet, presset meg for lenge i et yrke som drev rovdrift på kroppen.

Anonymkode: 7477c...b15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rusmidler. Ok om man har det bra, fryktelig lett å bli avhengig når man har det dårlig. 

Anonymkode: 490fe...6c4

AnonymBruker
Skrevet

At jeg trodde på mine foreldre som sa at jeg ikke hadde noen fremtid.

At jeg ikke trodde at jeg kunne bli god på skole, idrett eller at jeg fortjente å ha venner.

At jeg falt for første mann som viste meg. «omsorg» fordi jeg trodde at jeg måtte ta til takke med det som jeg fikk.

Anonymkode: 1a93f...920

• Hjerte 1
Skrevet

Kosthold og trening, tenkte at et ekstra glass cola gjør vel ikke noe. 

Mye vanskeligere å gjøre noe med det nå kjenner jeg, selv om jeg har lagt om kosthold og aktivitetsnivå. 

AnonymBruker
Skrevet

At jeg drakk, røkte og drev med dop. 

Trente mye, var aktiv, gjorde det bra på skolen og hadde gode venner utenfor det miljøet jeg hadde havnet i. Angrer på at jeg ikke valgte å pleie de positive delene av livet mitt fremfor de som virket mere spennende. Da hadde jeg nok tatt bedre valg senere i livet. 

Anonymkode: dd6c8...264

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde vel alt jeg ikke skulle. Dop, ubeskyttet sex, mye festing, drikking, soling, usunn mat, anoreksi, sløste store summer penger, feil venner og miljø, selvmordsforsøk og selvskading etc etc. 

Men angrer ikke på noe. Hadde en veldig tøff barndom og dette var nok en konsekvens av det. Jeg kom meg ut av det, lærte enormt av det og når jeg har hatt tøffe perioder og år i ettertid har jeg klart å holde meg langt unna destruktiv atferd. 

Anonymkode: c7a9a...60c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spilte fotball ute I minus 20 (og mer) uten ull, er sikker på at jeg kan vente meh  saftige år med artritt. 

Har allerede begynt å få noen plager. 

Og jo, overspising som barn. Faen de kiloene var ikke lek å få vekk...

Anonymkode: 6f39f...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var avholds. At jeg sa nei en del seksuelle tilbud. Generelt at jeg ikke var «ung og dum». Det var grunner, men de var på grunn av traumer. 

Anonymkode: 85c57...4ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...