Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det slutt med min mann etter snart 10 år sammen. Men jeg har ikke kjærlighetssorg og har ikke hatt det heller. Hva betyr det? Elsket jeg han ikke?

Jeg vet hva kjærlighetssorg er fornoe fordi jeg hadde det med min første kjæreste og det var en forferdelig følelse. 

Men det har jeg ikke nå og lurer på hva det betyr. Det er mange år og da burde man ha kjærlighetssorg? Jeg har det neppe og gleder meg egentlig til alt er flyttet og jeg kan starte på nytt.

Anonymkode: 6b428...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme med meg når jeg gjorde det slutt med eksen. Tror det er fordi det er såpass gradvis at når man er ved steget at det er slutt så er man på en måte allerede ferdig.. 

Anonymkode: 63856...b4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gjort det slutt med min mann etter snart 10 år sammen. Men jeg har ikke kjærlighetssorg og har ikke hatt det heller. Hva betyr det? Elsket jeg han ikke?

Jeg vet hva kjærlighetssorg er fornoe fordi jeg hadde det med min første kjæreste og det var en forferdelig følelse. 

Men det har jeg ikke nå og lurer på hva det betyr. Det er mange år og da burde man ha kjærlighetssorg? Jeg har det neppe og gleder meg egentlig til alt er flyttet og jeg kan starte på nytt.

Anonymkode: 6b428...52c

Du har nok prosessert bruddet for lenge siden. 

Anonymkode: 459a0...c74

• Liker 4
Skrevet

Jeg var ferdig for lenge siden så jeg følte kun lettelse over at det var gjort

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du ha kjærlighetssorg over at du selv velger å gå? Du får det jo som du vil. 

Anonymkode: 88f1c...e2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle du ha kjærlighetssorg over at du selv velger å gå? Du får det jo som du vil. 

Så du trur ikke man kan gå fra noen man elsker? Det er faktisk mulig 

Anonymkode: 8b2f9...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I min verden er det den som blir forlatt som sitter igjen med kjærlighetssorgen, ikke den som går.

Anonymkode: d7a22...2f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så du trur ikke man kan gå fra noen man elsker? Det er faktisk mulig 

Anonymkode: 8b2f9...0d0

Jo, det går an hvis de oppfører seg helt jævlig, eller man selv ikke takler nærhet og kjærlighet. Men er ts i en sånn situasjon? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I min verden er det den som blir forlatt som sitter igjen med kjærlighetssorgen, ikke den som går.

Anonymkode: d7a22...2f9

Da er du 1) veldig ung eller 2) veldig naiv. Begge deler er selvfølgelig greit 🙂

Den som forlater kan ha det minst like ille, eller verre. Det kan handle om at man elsker personen, men at man ikke klarer å leve sammen. Det kan være at man ikke får ut det beste i hverandre, eller at man aldri har sex. 

Å gå fra noen når man har barn sammen, er enda verre. Man føler seg antagelig ond som gjør det, og man kan kjenne på en vanvittig sorg og skuffelse resten av livet over at ting ikke ble som man håpet og trodde. 

Anonymkode: 1de80...d6f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det helt likt. Følte kun lettelse og glede, ikke sorg. 

Jeg hadde riktignok mange fæle stunder i årene før, når jeg kjempet og kjempet for å holde liv i et døende forhold alene. 

Anonymkode: ccaff...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Da min samboer etter 9 år flytta ut hadde jeg heller ingen kjærlighetssorg. Forholdet var dritt de 2 siste årene så det var heller en lettelse da jeg manna meg opp og gjorde det slutt. Etter og ha prøvd å få det til og fungere og den andre bare driter i alt så føltes det som en stor bør var borte. Har aldri grått i etterkant eller savnet han heller. Noen ganger bare vet man at forholdet ikke er bra. Det er like normalt å være nedfor etterpå som og føle en lettelse uten og ha andre følelser. 

Anonymkode: c0a3b...3dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden det ble slutt? Hos meg kom det først etter 5 mnd. I starten var jeg så sint på han.....

Anonymkode: 2df3f...4f4

Skrevet

Sånn var det her og,bare at vi hadde vært sammen noen år lengre enn dere. Jeg følte mer på en lettelse . Var ikke noe spesielt med sorg fra hans side heller. Har og avsluttet noen korte forhold der jeg har fått en enorm kjærlighetssorg,så er ikke bare den som blir forlatt som får det som noen over her skrev.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan føle ingenting av å bli dumpet, også. Jeg har blitt dumpet fire ganger. Første gangen var jeg utrøstelig i et år, da jeg var 16. Da jeg var 21 var jeg trist én dag eller noe, og da jeg var 23 gråt jeg noen timer, og så var det litt sånn "jaja". Siste gangen, for fire år siden, ble jeg bare sånn... "Åja. Jaja. Men kan jeg bo her til jeg har funnet noe annet? Kult". Og deretter virkelig no hard feelings... fra meg. Han, derimot, ble etter hvert bitter fordi jeg IKKE hadde kjærlighetssorg! Hva er dét forno, liksom. 

Jeg tror dessuten at hvis et forhold har vart lenge, slik som ditt, og stagnert - da spiller det ingen rolle hvem som gjorde det slutt. Jeg tror begge er lettet etterpå. Man trenger ikke å ha kjærlighetssorg kun fordi man ble "forlatt". Man er jo lei seg dersom det faktisk er noe å sørge over. Det er ikke alltid det er slik. 

Anonymkode: 1e9a3...395

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...