Gå til innhold

Kan de døde følge sine nære videre i livet, eks foreldre/besteforeldre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Aller først, se bort ifra denne tråden om du er ateist og ikke tror på noen liv utenom.

Men når man har det vondt og kjipt i livet, om de kan hjelpe og følge med på det som skjer? Bare lurer på om noen har fått en følelse av dette?

Anonymkode: 85153...662

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. De kan til og med hjelpe deg :)

Anonymkode: 5df2f...fcf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Aller først, se bort ifra denne tråden om du er ateist og ikke tror på noen liv utenom.

Men når man har det vondt og kjipt i livet, om de kan hjelpe og følge med på det som skjer? Bare lurer på om noen har fått en følelse av dette?Anonymkode: 85153...662

Nei

Anonymkode: 4a575...574

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luna Llena

Ikke som jeg har lagt merke til. Men mye mulig de kan det :)

Endret av Luna Llena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja. De kan til og med hjelpe deg :)

På hvilken måte da? Hører de ordene vi sier og ber om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har jeg en helt fantastisk oldemor, som kommer på besøk da ting er veldig vanskelig. Hun utstråler en utrolig kjærlighet, og det er den jeg kjenner da hun kommer. Ene barnet mitt hadde det vanskelig en periode, da kom hun og gå henne kjærlighet og strøk henne på håret. 

Er svært sjelden hun kommer, men her så har de fått veldig mange barn i familien, så hun har vel mer.

Anonymkode: 3f11f...5f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 16.35):

Her har jeg en helt fantastisk oldemor, som kommer på besøk da ting er veldig vanskelig. Hun utstråler en utrolig kjærlighet, og det er den jeg kjenner da hun kommer. Ene barnet mitt hadde det vanskelig en periode, da kom hun og gå henne kjærlighet og strøk henne på håret. 

Er svært sjelden hun kommer, men her så har de fått veldig mange barn i familien, så hun har vel mer.

Anonymkode: 3f11f...5f4

Herlig å høre😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har gått bort føles av og til nærmere enn andre ganger. Man kan føle en nærhet, spesielt hvis man gjør noe man forbinder med den avdøde har jeg opplevd. Jeg har opplevd å stå med ryggen mot og intenst føle nærværet, at de er der og støtter meg. Det gir meg styrke. 

Og jeg tror fullt og fast at de er der og ser oss på sitt vis. Kanskje er det bare i vårt hode men uansett så er det noe.. 

Anonymkode: 82ad9...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er heller ikke troende, men kjente mye nærvær etter min fars bortgang. Det føltes bra i starten. Det har gitt seg nå, eller jeg har valgt å ikke fokusere på det. Noen år senere er det nemlig mer paranoia ved tanken om at han kanskje følger med. Var glad i min far, men ikke alt jeg har fortalt til venner eller skrevet ned om forholdet vårt hadde nødvendigvis blitt positivt mottatt eller forstått fra hans side. Ikke noe dramatisk, men vi hadde vel noe uoppgjort som gjør meg nervøs for om han hadde blitt sint eller såret om han kunne følge tankene mine eller høre visse fortrolige samtaler i ettertid. Håper IKKE de døde kan følge med oss hele tiden 😬

Anonymkode: d8dbd...9c7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er heller ikke troende, men kjente mye nærvær etter min fars bortgang. Det føltes bra i starten. Det har gitt seg nå, eller jeg har valgt å ikke fokusere på det. Noen år senere er det nemlig mer paranoia ved tanken om at han kanskje følger med. Var glad i min far, men ikke alt jeg har fortalt til venner eller skrevet ned om forholdet vårt hadde nødvendigvis blitt positivt mottatt eller forstått fra hans side. Ikke noe dramatisk, men vi hadde vel noe uoppgjort som gjør meg nervøs for om han hadde blitt sint eller såret om han kunne følge tankene mine eller høre visse fortrolige samtaler i ettertid. Håper IKKE de døde kan følge med oss hele tiden 😬

Anonymkode: d8dbd...9c7

Han følger helt sikkert med deg.  Ikke hele tiden men kanskje når du trenger det? 

Min datter var 2år da hun så "mannen" sitte i sofaen. Hun sier idag (14år gammel) at det er min bestefar utifra bildene i albumet. Sittestillingen var også lik. Kan han føle med tro? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det finnes i alle fall ingen beviser som tyder på det, og all data vi har peker på at det er en umulighet. Et sterkt datapunkt som peker i den retningen er at siden bevisstheten (personligheten) lages av hjernen, og når hjernen forandres eller dør, så forandres eller dør også bevisstheten/personligheten/personen.

Mange mange andre grunner som også gjør at dette er ekstremt usannsynlig.

Det eneste av "beviser" vi har i retning av at det kan være sant, er enkeltindividers subjektive opplevelse, men som kjent er dette en av de aller laveste formene for bevis, med tanke på hvor upålitelig en menneskhjerne kan være.

Anonymkode: e025e...a21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De som har gått bort føles av og til nærmere enn andre ganger. Man kan føle en nærhet, spesielt hvis man gjør noe man forbinder med den avdøde har jeg opplevd. Jeg har opplevd å stå med ryggen mot og intenst føle nærværet, at de er der og støtter meg. Det gir meg styrke. 

Og jeg tror fullt og fast at de er der og ser oss på sitt vis. Kanskje er det bare i vårt hode men uansett så er det noe.. 

Anonymkode: 82ad9...c21

Ja også hvis man har det tlft i luvet, så trigges det positive frem på et eller annet vis. Indre styrke ligger det kanskje en mening bak. Ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/6/2022 at 4:02 PM, AnonymBruker said:

På hvilken måte da? Hører de ordene vi sier og ber om? 

De kan hjelpe via energi, som eksempel sende energi til deg om å få deg til å gjøre noe eller å gjøre at treffer på noen personer som vil være til hjelp eller noe.

Ja de hører og ser alt. Du kan merke dem i drømmene og om åpen nok høre dem selv. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De kan hjelpe via energi, som eksempel sende energi til deg om å få deg til å gjøre noe eller å gjøre at treffer på noen personer som vil være til hjelp eller noe.

Ja de hører og ser alt. Du kan merke dem i drømmene og om åpen nok høre dem selv. :)

Er det ikke litt skummelt om hvem som helst fra den andre siden kan få deg til å gjøre ting? Og vet du hvordan man kan bli mer åpen for å høre dem?

Anonymkode: 633ca...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjenner moren sin 🥰 Da jeg var veldig syk, å mamma gikk konstant bekymret, så sto mamma på jobb og tenkte på meg. Da følte hun moren sin og en hånd som strøk henne på ryggen 🥰🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Verken drømmer ser de, men får innimellom noen i rommet som gir tegn ved at en plante beveger seg eller skritt i trappen/gangen ( det skjer når jeg minst aner det. Er også uheldig i kjærlighetslivet, men kanskje jeg bare må være tålmodig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske rørende lesning dette. 

Jeg føler også en slags nærhet til begge mine foreldre, men min mor mest - akkurat som hun var, snill og god, ville kun det beste. Føler at faren min er litt mer reservert der, men han er med. Føler også at mormor følger med

Men som sagt, det er noen der, men klarer kun å fornemme de. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg.

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper virkelig de slipper å følge med på alt spetakkelet her på jorden. 

Anonymkode: 5e647...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan de også hjelpe til når man er helt på bunn? Jeg hadde en opplevelse for ei tid tilbake der jeg var gjennom et brudd fordi han ikke taklet at jeg ikke jobbet 100%. Samtidig midt oppi dette mistet jeg den 40% stillingen jeg hadde. Jeg fikk panikk og hylgråt i bilen, og imens jeg gjorde det, ringte min gamle sjef meg og lurte på om jeg kunne gå inn i en 100% stilling og begynne dagen etter. Følte det kom en reddende engel og hjalp meg, helt ærlig. Ts 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...