Gå til innhold

Tør ikke få barn - klima, miljø, krig, etc. Er dere ikke bekymra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å barn. Det er utrolig mange grunner til det. Gode grunner. Det er menneskeskapt klimaendring på gang, som det ikke ser ut til å få stoppet. Jeg ser for meg stigende temperaturer, dyr som sliter i varmen, belastning på arealressurser. Isbreer og poler som smelter. Knapphet på vann og ressurser i noen verdensdeler.

Vi forbruker som aldri før. Noen kildesorterer, men det hjelper jo ikke, for elvene fylles med gift og avfall. Det er «garbage patches» i verdenshavene, og fisk fylles med plast.

Det er krig - jeg er redd for en ny «Tsjernobyl»-ulykke. 

Dette, og mye mer, gjør at jeg ikke tør å sette barn til livs. Jeg har virkelig ikke samvittighet til det. For en verden de må ordne opp i, når de blir store. 

Dere som får barn, hvorfor tør dere? Er dere ikke bekymret? Hva tenker dere om folk som går ekstra langt for å få barn - prøverørsbefruktning og surrogati? Er det ikke utrolig egoistisk, når det finnes så mange barn uten familie som trenger et hjem?

Anonymkode: 464cc...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden var aldri ment for å være problemfritt. Verden er bare en test. 

Alle må gjennom den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tør ikke å barn. Det er utrolig mange grunner til det. Gode grunner. Det er menneskeskapt klimaendring på gang, som det ikke ser ut til å få stoppet. Jeg ser for meg stigende temperaturer, dyr som sliter i varmen, belastning på arealressurser. Isbreer og poler som smelter. Knapphet på vann og ressurser i noen verdensdeler.

Vi forbruker som aldri før. Noen kildesorterer, men det hjelper jo ikke, for elvene fylles med gift og avfall. Det er «garbage patches» i verdenshavene, og fisk fylles med plast.

Det er krig - jeg er redd for en ny «Tsjernobyl»-ulykke. 

Dette, og mye mer, gjør at jeg ikke tør å sette barn til livs. Jeg har virkelig ikke samvittighet til det. For en verden de må ordne opp i, når de blir store. 

Dere som får barn, hvorfor tør dere? Er dere ikke bekymret? Hva tenker dere om folk som går ekstra langt for å få barn - prøverørsbefruktning og surrogati? Er det ikke utrolig egoistisk, når det finnes så mange barn uten familie som trenger et hjem?

Anonymkode: 464cc...a38

Vi ser tydelig at jorda har en over populasjon og vi er i huset har bestemt oss for lenge siden at vi ikke vil bidra til å føde flere barn inn i denne verden hvor vi befinner oss i nå

Anonymkode: 07147...7c8

• Liker 1
Skrevet

Ingen ting av det du nevner om klimaet bekymrer meg. Ingen ting av det som er spådd i 50 år om klimaet, har skjedd. Isfritt arktis, øyer sunket i havet, utryddete isbjørner. Mer skog på jorda enn for 35 år siden. Andelen døde på grunn av klimakatastrofer har gått sterkt ned. Klimamodellene er basert på gjetninger og oppvarmingen går senere enn de spådde.Teknologien gjør at vi kan hanskes med 1-2 grader varmere jord. https://nypost.com/2021/11/12/50-years-of-predictions-that-the-climate-apocalypse-is-nigh/

Muligheten for 3. verdenskrig bekymrer meg. Men vi klarte å unngå det når det var Den Kalde Krigen. Søppel og plast bekymrer meg en del. Men da må land som Kina og India gjøre noe, det er slike land som slipper søppel rett i elvene. Befolkningsveksten i Afrika bekymrer meg. Afrika kan ikke forsørge sine egne, og u-hjelp går i lomma på diktatorer og mislykkete prosjekter. Europa kan ikke ta imot milliarder fra det afrikanske kontinentet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...