AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Det ble slutt med min kjæreste ifjor ettermange års samboerskap. Jeg har to søstre som fortsatt har sin familie. Jeg har heldigvis mine barn. Nå i sommer skal mine foreldre på tur med mine søstre og fam til bla annet sverige å besøke familie der nede. I vinter igjen skal de til syden sammen med foreldrene mine. Men mine to søstre har råd til dette, noe ikke jeg har nå som alenemor. Er det normalt å føle seg liten, fattig og litt liten? Jeg unner de turene, virkelig. Føler meg bare litt stakkarslig som ikke har mann, god økonomi og ikke livet på stell. Det ordner seg sikkert for meg også en dag Når det er sagt så ser jeg foreldrene mine skulle ønsket at jeg var i en bedre økonomisk setting og kanskje hadde en mann i livet. Andre som kjenner seg igjen? K32 Anonymkode: 59d2f...22d 12
visp Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Her syns jeg foreldrene dine gjør galt. De burde sørge for at alle var inkludert. Selvfølgelig føles det der vanskelig! 19 3
Mamajune11 Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Alt på stell er et stygt uttrykk. Hvem bestemmer hva som er «på stell»? 11 1
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 (endret) At du føler deg liten og fattig i forhold til andre med helt andre premisser enn deg er selvfølgelig helt greit å kjenne på. Normalt vil jeg også si det er. Men husk at premissene deres er forskjellig, og du kan ikke late som noe annet. Det er faktisk lov å være "liten" i situasjonen du står i. Hadde du ikke vært "liten" så ville jeg heller sagt at situasjonen din virker unormal. Du er en enslig småbarnsmor med dine utgifter. Du kan ikke sammenligne deg med andre som lever i parforhold og deler utgiftene seg imellom. Så skal du endre følelsene dine så handler det om å innse at premissene er forskjellig, og at du har alle grunner på din side for å ikke leve slik som dem. Sammenlign deg selv med deg selv heller Og så vil livet ditt endre seg med en mann i bildet. Det vet du jo, for det skriver du selv. Endret 5. juni 2022 av Hippokrates
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Alt handler om hvem man sammenligner seg med. Jeg har råd til ferie i Norden og Syden, men ikke til barn pr i dag. Så jeg misunner alenemødre som har det jeg ønsker meg mest av alt i verden nå ❤ Anonymkode: 9017a...7e0 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Cylon skrev (11 minutter siden): At du føler deg liten og fattig i forhold til andre med helt andre premisser enn deg er selvfølgelig helt greit å kjenne på. Normalt vil jeg også si det er. Men husk at premissene deres er forskjellig, og du kan ikke late som noe annet. Det er faktisk lov å være "liten" i situasjonen du står i. Hadde du ikke vært "liten" så ville jeg heller sagt at situasjonen din virker unormal. Du er en enslig småbarnsmor med dine utgifter. Du kan ikke sammenligne deg med andre som lever i parforhold og deler utgiftene seg imellom. Så skal du endre følelsene dine så handler det om å innse at premissene er forskjellig, og at du har alle grunner på din side for å ikke leve slik som dem. Du sier noe der Tenkte bare på dette idag når de planlagte turen og jeg egentlig vet at spesiellt mamma sitter med denne vonde samvittigheten hun absolutt ikke skal ha. Det er ikke de sin feil at det skjærte seg med meg og eksen, og at jeg nå sitter med litt utgifter pga av det og er alene med mine barn. Jeg er som sagt glad på de sine vegne, men er mer irritert over meg selv. Hadde vært litt godt å høre andre også i sammesituasjon. Anonymkode: 59d2f...22d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt handler om hvem man sammenligner seg med. Jeg har råd til ferie i Norden og Syden, men ikke til barn pr i dag. Så jeg misunner alenemødre som har det jeg ønsker meg mest av alt i verden nå ❤ Anonymkode: 9017a...7e0 Klem til deg ❤ ts Anonymkode: 59d2f...22d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Forstår deg godt. Lite gjennomtenkt av du dine foreldre. Anonymkode: 8bfe2...6b9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår deg godt. Lite gjennomtenkt av du dine foreldre. Anonymkode: 8bfe2...6b9 Er det det da? Jeg er voksen og skal jo ikke forvente noe av mine foreldre. Venter bare på den dagen mannen i livet mitt dukker opp. ☺ Anonymkode: 59d2f...22d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Mamajune11 skrev (57 minutter siden): Alt på stell er et stygt uttrykk. Hvem bestemmer hva som er «på stell»? Ok, sorry utrykket. Har barna mine som jeg ikke kunne vært uten. Er heldig der❤ Anonymkode: 59d2f...22d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Det er helt normalt å kjenne på en sorg over at man ikke er like velstående som sine søsken. Og det er dårlig gjort av foreldrene dine å ikke inkludere deg. Har de god råd? Kunne ikke dere spleiset på billetter til Syden til deg også? Anonymkode: 81a08...a86 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt normalt å kjenne på en sorg over at man ikke er like velstående som sine søsken. Og det er dårlig gjort av foreldrene dine å ikke inkludere deg. Har de god råd? Kunne ikke dere spleiset på billetter til Syden til deg også? Anonymkode: 81a08...a86 De har gitt meg forskudd på arv tidligere, som gikk spesifikt på gjeld/husgjeld. Føler det er nok... Og forventer ingenting av de. De hjelper virkelig til med masse. Anonymkode: 59d2f...22d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 Jeg mener at din familie (dine foreldre og søsken) burde vært mer raus her. Man trenger ikke å reise til syden for å ha en fin ferie. De burde lagt opp til en ferie som også du har råd til å være med på. Om et år eller fem kan situasjonen være helt annerledes også for deg, så de burde vært åpen for å feriere på en annen måte slik at storfamilien har mulighet til å være sammen. ❤️❤️ Anonymkode: df38a...53b 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 Ja.. ville følt meg veldig «utenfor» og kjent ekstra på det og ikke være med.. sårt når hele fam drar åsså har ikke du råd.. syntes foreldrene dine skulle sponse dere med på en av turene bare for å inkludere (om de har økonomi til det).. men vanskelig det der når det blir så stor forskjell innad i familien. Anonymkode: 8b2f0...f94 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 Jeg er i samme situasjon som deg. Hadde heller ikke råd til ferie sammen med foreldre og søsken da barna var små. Nå er mine barn voksne, men jeg har ikke noe bedre økonomi pga at jeg ble ufør etter alvorlig sykdom. I tillegg ble jeg lurt av min tidligere kjæreste, så sitter med enda mer gjeld enn før. Får det akkurat til å gå rundt, så kan nok se langt etter noen ferie utenlands på noen år. Men har det helt greit med det. Koser meg med turer i nærområdet, og har venninner som er flink til å invitere meg med på tur.😊 Anonymkode: fa53f...05c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg mener at din familie (dine foreldre og søsken) burde vært mer raus her. Man trenger ikke å reise til syden for å ha en fin ferie. De burde lagt opp til en ferie som også du har råd til å være med på. Om et år eller fem kan situasjonen være helt annerledes også for deg, så de burde vært åpen for å feriere på en annen måte slik at storfamilien har mulighet til å være sammen. ❤️❤️ Anonymkode: df38a...53b Ja jeg håper virkelig sitiadjonen min er annerledes om 5år. 😅😯 Føles litt kjipt nå, men det blir vel bedre. I min alder (32) er det ikke lett å finne ny. Anonymkode: 59d2f...22d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 Jeg synes du skal tillate deg å føle det du føler og du har faktisk lov til å si det høyt også. To turer på ett år hvor de reiser uten deg og uten å forsøke å fikse en av turene så du kan være med synes jeg er litt dårlig gjort. Av og til skraper man sammen ekstra penger så alle barna kan bli med og det uten at det skal være forskudd på arv. Jeg har fått mye hjelp av mine foreldre som ikke mine søsken har fått samtidig som de har fått annen hjelp jeg ikke har fått. Ingen holder regnskap når det kommer til det å hjelpe til. Å gi bort større summer er greit nok men litt her og litt der for å ha ett samhold i familien synes jeg man kan unne hverandre. Anonymkode: d9c00...191 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du skal tillate deg å føle det du føler og du har faktisk lov til å si det høyt også. To turer på ett år hvor de reiser uten deg og uten å forsøke å fikse en av turene så du kan være med synes jeg er litt dårlig gjort. Av og til skraper man sammen ekstra penger så alle barna kan bli med og det uten at det skal være forskudd på arv. Jeg har fått mye hjelp av mine foreldre som ikke mine søsken har fått samtidig som de har fått annen hjelp jeg ikke har fått. Ingen holder regnskap når det kommer til det å hjelpe til. Å gi bort større summer er greit nok men litt her og litt der for å ha ett samhold i familien synes jeg man kan unne hverandre. Anonymkode: d9c00...191 De har hjulpet masse, og føler jeg blir litt vel kravstor når jeg reagerer på dette. Men har også slitt litt økonomisk etter at eksen dro, så ville nok faktisk mer hatt hjelp til å betale ned litt gjeld. Men skjønner hva du mener. Jeg håper bare og tror at livet endrer seg til det positive etterhvert. Finne meg en stødig mann som har god kontroll på økonomien. Anonymkode: 59d2f...22d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg håper virkelig sitiadjonen min er annerledes om 5år. 😅😯 Føles litt kjipt nå, men det blir vel bedre. I min alder (32) er det ikke lett å finne ny. Anonymkode: 59d2f...22d Herregud, for en syting. Du er ung! Du er frisk! Du har barn! Du har foreldre og søsken i live! Du har jobb! Du eier egen bolig! Du bor i Norge! Du er heldigere enn omtrent 7,5 milliarder mennesker! Anonymkode: 5a3b7...500 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud, for en syting. Du er ung! Du er frisk! Du har barn! Du har foreldre og søsken i live! Du har jobb! Du eier egen bolig! Du bor i Norge! Du er heldigere enn omtrent 7,5 milliarder mennesker! Anonymkode: 5a3b7...500 Ikke jobb for øyeblikket, pga nedbemmanning, så jeg mistet den. Det å ha dårlig råd er en stressfaktor i seg selv som gir dårlig nattesøvn osv. Men er optimistisk og fortsatt litt ung og ikke minst det at jeg har friske barn, er jeg er lykkelig over. Anonymkode: 59d2f...22d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå