Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har aldri sagt elsker deg til meg..  Han sier at han liker bedre å si "glad i deg " og at han ikke legger like mye i "elsker " ordet som det jeg gjør. 

Jeg har på en måte innfunnet meg med det, selv om jeg kjenner at det stikker litt..  I dag dukket det opp i en samtale , hvor jeg da spurte om han noen gang hadde sagt det til noen. Han forsnakket seg  , tror jeg , og det kom fram at han har sagt det til eksen sin.. Jeg spurte hvorfor han hadde sagt det til henne,  men da sa han at det var fordi han var ung. 

Jeg er ganske sikker på at han aldri hadde gjort noe med henne , eller vil ha henne istedenfor.. Men jeg kjenner at det stikker så inni meg når jeg tenker på det. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan si det til meg? Og jeg føler at han egentlig ikke er ordentlig forelsket i meg , selv om han sier at jeg betyr mye for meg. 

Jeg har sagt at det betyr mye for meg,  og at kunne ønske han sa det til meg, men han gjør det likevel ikke... 

Er jeg teit som føler det sånn ? Betyr det egentlig så mye ? 

Anonymkode: 0ddfc...707

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brydd meg mer om det kom bryllup og unger. 

Anonymkode: 3f336...f0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde brydd meg mer om det kom bryllup og unger. 

Vi har barn.. 

Ts

Skrevet

Dere har vært sammen såpass lenge at dere har barn (flertall?)? 

Folk foretrekker ulike ting, og bruken av glad i deg/elsker deg kan være litt ulik. Vet selv av folk som foretrekker glad i deg fremfor elsker deg, selv om det er til partner. Jeg ville likevel tenkt det var rart å aldri bruke det. Å forbeholde "elsker deg" til litt mer spesielle situasjoner er en ting, men å aldri si det? Jeg tror ærlig talt ikke at jeg kunne gått inn i et familieliv med en partner som ikke sa det til meg. 

Eller har han sagt noe ala at han såklart elsker deg, men at det føles mer naturlig å si glad i deg? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Dere har vært sammen såpass lenge at dere har barn (flertall?)? 

Folk foretrekker ulike ting, og bruken av glad i deg/elsker deg kan være litt ulik. Vet selv av folk som foretrekker glad i deg fremfor elsker deg, selv om det er til partner. Jeg ville likevel tenkt det var rart å aldri bruke det. Å forbeholde "elsker deg" til litt mer spesielle situasjoner er en ting, men å aldri si det? Jeg tror ærlig talt ikke at jeg kunne gått inn i et familieliv med en partner som ikke sa det til meg. 

Eller har han sagt noe ala at han såklart elsker deg, men at det føles mer naturlig å si glad i deg? 

Nei, han har aldri sagt det.  Det nærmeste han har kommet er å si at "elsker deg " ikke betyr mer for han enn "glad I deg ".. Men han klarer likevel ikke å si elsker deg hvis jeg sier det , og sier at jeg gjerne vil at han sier det til meg og. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt forstå at det stikker litt at han har sagt de ordene før til eksen og så uteblir de nå til deg. Men jeg har (dessverre) erfaring med menn som sier de elsker deg men ikke viser det med handling. Er det ikke viktigere hvordan han behandler deg? 

Han viser nok på sin måte at han elsker deg, uten at det kommer ut i ord. Finn ut hvordan han viser det og fokuser på det. Eksen hans er fortid akkurat som ordene han sa - som han kanskje ikke visste betydningen av da.

Anonymkode: 1752f...6e5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke naturlig for meg å si det ordet heller. Jeg har sagt det tilbake da jeg var yngre, selv om jeg ikke mente det. Sist gang min mann fikk kjærlighetserklæring i form av ord som jeg elsker deg, var da vi giftet oss. Det kommer mer naturlig å gi en klem enn å si det 

Anonymkode: 8e380...acf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ikke de ordene før, fordi jeg synes de var klisjéaktig og de hørte hjemme i en film i stedet for i munnen min, og det føltes ikke som det kom fra hjertet mitt om jeg skulle si det. Det ville bli falskt på en måte. Som skuespill. Derfor sa jeg "glad i deg" i stedet. Jeg tror at samboeren din elsker deg like høyt som du elsker han, men at dere har forskjellige ord på samme følelsen. For han så er ordet "glad i". For deg er ordet "elsker". Men følelsen er den samme, og like sterk.

Anonymkode: 51181...cd3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjæresten min sa det for første gang for 2 uker siden, etter og ha vært sammen i over 2 år 😂❤️ Til gjengjeld, har han alltid vist i handling at jeg er den eneste og at han elsker meg,selvom det tok (veldig) lang tid før vi erklærte det til hverandre. ❤️

Men at dere til og med har danna familie, å han ikke har sagt det, er jo litt sketchy.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann sa er blitt så utrolig glad i deg etter ca 1 mnd, og jeg elsker deg etter 2-3 mnd. Jeg følte akkurat det samme og det var så fantastisk å høre, så skjønner deg godt. 

Anonymkode: 2963b...fab

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som en annen person i tråden har jeg vært sammen med en mann som sa ordene, men det hadde ikke rot i virkeligheten. Ordene har derfor mistet mening for meg. Jeg kan likevel forstå at det stikker at han sa det til eksen. Men vil du egentlig sette pris på at han sier det nå, når du skjønner at det i så fall er fordi du har presset det fram?

Det sentrale bør være om du tror at han elsker deg. Hvis du tviler på det så er det ingen ord i verden som kan bøte på det. Hvis du er trygg på det så har du noe verdifullt som mange av oss hadde gitt en arm og et ben for, da er ord småtterier.

Anonymkode: 1493b...31d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen min har aldri sagt elsker deg til meg..  Han sier at han liker bedre å si "glad i deg " og at han ikke legger like mye i "elsker " ordet som det jeg gjør. 

Jeg har på en måte innfunnet meg med det, selv om jeg kjenner at det stikker litt..  I dag dukket det opp i en samtale , hvor jeg da spurte om han noen gang hadde sagt det til noen. Han forsnakket seg  , tror jeg , og det kom fram at han har sagt det til eksen sin.. Jeg spurte hvorfor han hadde sagt det til henne,  men da sa han at det var fordi han var ung. 

Jeg er ganske sikker på at han aldri hadde gjort noe med henne , eller vil ha henne istedenfor.. Men jeg kjenner at det stikker så inni meg når jeg tenker på det. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan si det til meg? Og jeg føler at han egentlig ikke er ordentlig forelsket i meg , selv om han sier at jeg betyr mye for meg. 

Jeg har sagt at det betyr mye for meg,  og at kunne ønske han sa det til meg, men han gjør det likevel ikke... 

Ikke alle damer er like greie med oss menn om vi sier ting som ikke passer dem. Det kan hende hun hugger til om det kommer ramlende utav munnen vår. Noen exer (hekser) har fart stygt med oss. Kanskje derfor han er litt avmælt til deg?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann sier "jeg elsker deg" til meg ofte. Han skriver det det hver dag når han er offshore og viser det også.

Men til ungene våre, så sier han "jeg er glad i deg", fordi det for han føles rart å si "jeg elsker deg" til barna. MEN, det er jo ingen tvil om at han elsker ungene likevel 😃

Anonymkode: 1467e...681

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også syns det var vondt om han har sagt det til eksen. Det betyr sikkert ikke noe, men han burde kunne ta seg sammen og si det, for det er viktig for DEG! Det er sånne ting som etter hvert kan gnage så mye at det kan føre til slutt på forholdet, selv om dama har sagt fra gang på gang. Etter hvert får man nok, og så sitter gubben der og skjønner ingenting.... syns han bør kunne ta seg sammen. 

Anonymkode: 790ab...21e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er rart. Min (eller svært reserverte mann) sier det til meg hver eneste dag. Og vi har vært gift i mange mange år.

Nei, akkurat det må være et minimumskrav. Altså at han elsker deg og evner å si det.

Anonymkode: fd6eb...566

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjæresten min har slitt med elsker deg, ordene. Han sier det er fra barndommen at ordene ble brukt etter at mor hadde vært mindre god mot han. Så han har dårlige erfaringer med det. 

Etter 3 år begynte han å si det, det tok han så lang tid å virkelig føle ordene. Jeg har latt være å si det så mye selv om jeg har følt det. Jeg har ikke lagt noe press på han heller. 

Anonymkode: a3750...e25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det synes jeg er rart. Min (eller svært reserverte mann) sier det til meg hver eneste dag. Og vi har vært gift i mange mange år.

Nei, akkurat det må være et minimumskrav. Altså at han elsker deg og evner å si det.

Anonymkode: fd6eb...566

Min eks sa det også hver dag, i mange år, like intil han slo opp med meg. Så jeg har skjønt at akkurat det ordet trenger ikke bety så mye. Det betyr ihvertfall ikke nødvendigvis at man faktisk elsker vedkommende. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ham veldig godt. Jeg ville gjort det samme, eller snarere ikke gjort. "Jeg elsker deg" finnes ikke på min dialekt og dermed føles det falskt å si det. Det fungerer rett og slett ikke. 

Anonymkode: a5f41...92f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (5 timer siden):

Ikke alle damer er like greie med oss menn om vi sier ting som ikke passer dem. Det kan hende hun hugger til om det kommer ramlende utav munnen vår. Noen exer (hekser) har fart stygt med oss. Kanskje derfor han er litt avmælt til deg?

Man kan ikke straffe den nye partneren for eksens ugjerninger. Da bør man forbli singel og jobbe med utfordringene sine. 

Anonymkode: 74263...1e2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan ikke straffe den nye partneren for eksens ugjerninger. Da bør man forbli singel og jobbe med utfordringene sine. 

Anonymkode: 74263...1e2

Har blitt straffet mange ganger så det gjelder ikke når damer sier det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...