AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Hei! Venter nr 2, og legger min lit til bæreselen for å få diverse logistikk til å gå opp. Men så hører jeg at noen barn ikke liker bæresele. Min første elsket det, så tanken på det er litt fjern for meg. De liker jo som regel nær kontakt, og det er jo en form for bevegelse de er vant med fra magen. Hvorfor er det noen babyer som ikke liker? Anonymkode: e1439...b04
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Fordi de velger feil bæresele og eller ikke vet hvordan baby skal sitte i den, samt de tar den i bruk når baby er lei allerede - da er det for sent. Og så forventer de nok at babyen skal ligge å sitte der. Bare sitte der. Det er dritkjedelig å sitte fastspent uten å ha noe å leke med (ammesmykke!), ikke kunne snu seg for å følge lyder selv (gjør det, mamma) og så lukter det kanskje veldig digg mamma melk. Spander på deg selv en time med bæreveileder for å prøve litt forskjellig, f.eks å Bæreglede i Oslo, eller sjekk om det er et bæremiljø i nærheten. Unngå Ergobaby og Baby Bjørn hvis du er avhengig av at bæresele virkelig skal være redningen. Jeg sier ikke at ingen babyer (eller mammakropper) liker den, men det er garantert(!) bedre seler der ute. Anonymkode: 3fdc3...249 1
Hedda-78 Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Min ville ikke sitte i bæresjal. Strittet imot, spente seg bakover og nektet å krølle seg sammen med knærne opp. Ville ikke legge hodet fremover mot bystet mitt. Han endte opp med å stå oppi bæresjalet, stiv som en stokk med hodet bakover og vræle. Viste seg å ha låsninger i nakken som gjorde at han ikke klarte å bøye seg fremover. Hodet var konstant vippet litt bakover, og dermed også ryggen. Når han lå på magen på gulvet, ble han forferdelig frustrert og sliten, for han klarte ikke å legge hodet ned på gulvet for å slappe av litt. Det løste seg med 10 behandlinger hos fysio.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Har to barn hvor den ene elsket alt av sjal og seler. Slappet av der, var blid og fornøyd og sovna veldig enkelt. Sov lenge sånn, kunne også sette meg ned og se på tv når hun sov der. Minste synes det er helt ok. Sov der de første par månedene, men fra 4 mnd ble det bare tolerert for å få tittet rundt og hente eldste i bhg. 1 år nå og han sovner fortsatt ikke der, men funker for å få laget middag og sånn. Anonymkode: 81c47...df8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi de velger feil bæresele og eller ikke vet hvordan baby skal sitte i den, samt de tar den i bruk når baby er lei allerede - da er det for sent. Og så forventer de nok at babyen skal ligge å sitte der. Bare sitte der. Det er dritkjedelig å sitte fastspent uten å ha noe å leke med (ammesmykke!), ikke kunne snu seg for å følge lyder selv (gjør det, mamma) og så lukter det kanskje veldig digg mamma melk. Spander på deg selv en time med bæreveileder for å prøve litt forskjellig, f.eks å Bæreglede i Oslo, eller sjekk om det er et bæremiljø i nærheten. Unngå Ergobaby og Baby Bjørn hvis du er avhengig av at bæresele virkelig skal være redningen. Jeg sier ikke at ingen babyer (eller mammakropper) liker den, men det er garantert(!) bedre seler der ute. Anonymkode: 3fdc3...249 Eller så har man testet alt det der, men baby har vondter som gjør at det ikke går uansett. Anonymkode: f50a4...52b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Er nok noen som bare ikke liker det. Begge mine var rolig babyer uten plager av noe slag, men om jeg prøvde å ha de i bæresele eller bæresjal ble de fullstendig krakilske. Anonymkode: c015e...973 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Førstemann elsket bæresele, sov og slappet av og det var løsningen på alt. Nummer to er så langt veldig misfornøyd i sele. Sov litt i elastisk sjal, men ser på selen som en treningsplass og finner ikke roen 🤷🏻♀️ Anonymkode: cf0f3...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå