AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Usikker på hva jeg skal gi i beløp i bryllupsgave. Brudeparet skal ha et enkelt bryllup med gryterett og mange gjester. Har dette noe å si på beløp man gir i gave?Hva ville du gitt? Anonymkode: 1f286...186
altflyter Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Jeg og samboer pleier å gi 1000 så lenge det ikke er de aller aller nærmeste
LillEve Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Jeg følger bare sånn standard gavepris ut i fra relasjon som jeg fant på KK en gang. Veldig praktisk! For meg spiller det ingen rolle hva jeg "får" ut av bryllupet, det er relasjon til brudeparet som er viktigst. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Jeg tenker relasjon og hva man selv har lyst og råd til å gi er det som teller - ikke typen bryllup Jeg og min mann har stort sett gitt for rundt 1000-1500kr sammen og kjøpt noe vi vet brudeparet ønsker seg eller noe vi har lyst å gi. Jeg har vært i noen bryllup uten følge og da har jeg gitt for rundt 250-500kr (og gjerne spleiset på gave sammen med andre). Anonymkode: a2ae4...18c 1
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Usikker på hva jeg skal gi i beløp i bryllupsgave. Brudeparet skal ha et enkelt bryllup med gryterett og mange gjester. Har dette noe å si på beløp man gir i gave?Hva ville du gitt? Anonymkode: 1f286...186 Men altså, hvilken relasjon har du til brudeparet? Er du venn, bekjent, kollega, søsken, forelder? Det har noe å si for hva man gir.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Kr 1000,- her også. Men mindre jeg er kaffegjest.. da blir det mindre. Eller veldig nær gjest foreldre eller søster da blir det mer. Anonymkode: 2f2aa...3e2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Tenker at detaljen «gryterett» har null å si på beløpet man gir her. Pleier å gi ca 500 i beløp eller gave som singel, 1000 som par. Har jeg hatt dårligere råd, har jeg valgt noe fra gavelisten til en billigere pris, og ved god råd har jeg gitt litt mer om jeg har hatt lyst. Til familie har jeg gitt en del mer ved mulighet. Anonymkode: b2ce9...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå