Gå til innhold

Fullstendig umulige barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Jeg blir helt fortvilet. Har to barn paa litt over 1 og litt over 2 aar. Hun paa 2 er rett og slett ikke snill eller grei i det hele tatt naar hun er sammen med meg. Vi bor i samme hus som besteforeldre og hun er ikke hyggelig mot de heller. Har snakket med ped.leder i barnehagen og der er hun bare snill og grei aa ha med aa gjoere. Naar vi har besoek er hun ogsaa snill og vet hvordan hun skal oppfoere seg. Ellers til meg eller til besteforeldre er det bare sutring og klaging. Hun skriker gaa vekk og ikke se paa meg meg nesten hele tiden. Ikke sover hun om natten lenger heller men vaakner og er helt hysterisk. Har maatte ta henne opp i det siste siden hun ogsaa vekker lillebroren. Blir helt fortvilet jeg. Vi har jo ikke et hyggelig oeyeblikk lenger! Gode raad mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Gjest Clueless
Skrevet

Opplever hun noe vanskelig for tiden? Det trenger ikke å være hjemme, kanskje hun opplever noe i barnehagen som hun går og "bærer på" til hun kommer hjem. Og så er hun for liten til å gi uttrykk for det på en annen måte enn å skrike og trasse.

Eller kanskje hun rett og slett er overtrøtt og hadde trengt en lur i løpet av dagen i barnehagen?

Gjest porselen
Skrevet

1-åringen begynner kanskje å kreve litt vel mye av oppmerksomheten også tenker jeg. Og så forventes det kanskje mer av den som er stor, men så er hun ikke så stor allikevel. Mye frustrasjon som kan ligge der.

Hva med å få besteforeldrene til å passe den minste en dag eller en helg og la den store lille jenta få all oppmerksomhet fra dere? Det er ikke så lett å gi alle den oppmerksomheten de fortjener med to såpass små barn i huset.

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Det virker som hun trives godt i barnehagen, og hun sover der de dagene hun virker troett. Faren og jeg skilte lag i sommer, men det er jo 4 mnd. siden saa skulle vel egentlig ikke tro at det var problemet selv om jeg vet hun savner han. Jeg har begynt aa legge henne en time senere enn yngstemann slik at vi faar tid alene sammen da. Vi tar ogsaa noen timer alene ut paa butikken mens mormor passer minsten, men jeg har ikke hatt en hel dag alene med henne. Synes det er vanskelig aa be om barnevakt saa lenge om gangen

Gjest porselen
Skrevet

Ja, det skjønner jeg.

Du skal nok ikke se bort fra at det er reaksjon på savnet av pappa. Noen ganger kommer ikke reaksjonen med en gang. Kanskje hun synes det er vanskelig å flytte mellom deg og han, at det å skilles fra deg den ene helgen og han den andre helgen (nå vet ikke jeg hvordan løsning dere har valgt, så jeg synser bare på årsaker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...