Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde besøk av en nabo som jobber i helsevesenet. Hun jobber 60%. Hun skulle jobbe Tirsdag, Onsdag og Fredag neste uke. Men så fikk hun spørsmål om å bytte vakt og jobbe Torsdag i stedet for Fredag. Hun sier at hun får 133% ekstra lønn pga at hun byttet vakt. Er det sånn? Jeg synes det høres veldig rart ut 

Anonymkode: f36cf...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Den forstår jeg ikke. 133% er vel helligdagstillegget og er jo ikke helligdag neste uke. Men kan selvsagt hende at arbekdsplassen har en eller annen ordning med kompensasjon ved bytting av vakter hvor de sliter med å få bemanningen til å gå opp. Men høres likevel rart ut.

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (10 minutter siden):

Hæ? Den forstår jeg ikke. 133% er vel helligdagstillegget og er jo ikke helligdag neste uke. Men kan selvsagt hende at arbekdsplassen har en eller annen ordning med kompensasjon ved bytting av vakter hvor de sliter med å få bemanningen til å gå opp. Men høres likevel rart ut.

Rart synes jeg også. Blir veldig dyrt hvis dette skjer ofte 

AnonymBruker
Skrevet

Er vel en nattevakt eller noe?

Anonymkode: 1ff9b...60b

AnonymBruker
Skrevet

Får tillegg for å forskyve ja

Anonymkode: 8d412...ef9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er vel en nattevakt eller noe?

Anonymkode: 1ff9b...60b

Nei, hun jobber kun dag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får tillegg for å forskyve ja

133% ?

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjøvet vakt og gir ikke 133% som er helligdagstillegget. Hun kompenseres, men avhengig av hvor lang tid i forveien hun varsles om forskyvningen.

Anonymkode: 1fee5...5f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjøvet vakt og gir ikke 133% som er helligdagstillegget. Hun kompenseres, men avhengig av hvor lang tid i forveien hun varsles om forskyvningen.

Men er tillegget så mye ved forskyving da? Dette er jo flere dager frem i tid. Og er forskjell på å si ja til et vaktbytte enn å forskyves. Med bytting av vakt tenker jeg det mer som at to stykker har byttet vakt med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og om hun forskyves fra dag til dag eller over på kvelds eller nattevakt. Da skal hun ha 50% tillegg for timene som faller utenom opprinnelig arbeidstid. Men hun får da ikke kvelds/nattevaktstillegget. Å bli forskjøvet fra dag til nattevakt er en av de best betalte vaktene.

AnonymBruker
Skrevet

Hun mente kanskje tilsammen. Vi får 50% på forskyvning. Så 150% tilsammen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hadde besøk av en nabo som jobber i helsevesenet. Hun jobber 60%. Hun skulle jobbe Tirsdag, Onsdag og Fredag neste uke. Men så fikk hun spørsmål om å bytte vakt og jobbe Torsdag i stedet for Fredag. Hun sier at hun får 133% ekstra lønn pga at hun byttet vakt. Er det sånn? Jeg synes det høres veldig rart ut 

Kanskje det var helligdag? Det er jo 133% på helligdager.

AnonymBruker
Skrevet

Vi får 50% tillegg ved forskjøvet vakt. Men vi har rævva avtaler. Bør absolutt vært minst 100%

Anonymkode: c531d...094

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...