AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Del Skrevet 5. juni 2022 Herlighet, har i det siste fått så veldig mange voksen kviser, byller. Og disse etterlater seg røde arr, ansiktet mitt drukner snart i røde flekker. Arrene kommer om jeg kniper eller ikke. Noen tips til å få vekk disse arrene? Eventuelt redusere de? Sees jo gjennom sminke og 😏 Anonymkode: c2139...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 6. juni 2022 #2 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg har det også. Tror det hjelper med kjemisk peeling på klinikk. Har hørt det, men ikke fått fingeren ut selv enda fordi en flasser passe bra etterpå og ikke alltid det passer å gå rundt slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg har også samme problem. Det blir røde flekker som ikke blekner før det har gått LANG tid. Hadde en kvise fra helvete rundt juletider. Den var vond lenge før den stakk ut av huden og jeg har nå hatt et rødt arr der siden desember/januar. Det har bleknet litt, men den er synlig om jeg ikke sminker meg. Har hatt flere små kviser rundt munnen og de etterlater røde merker og det ser helt forferdelig ut uten sminke. Anonymkode: f7fb3...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Del Skrevet 6. juni 2022 I feel your pain. Da jeg var et kvisemonster i fjor så undersøkte jeg dette masse. Viser seg at laser er det som må til. Jeg klarte ikke ta meg råd til det. Andre ting som kan hjelpe er fukt og kremer med f.eks glycolic acid og/eller niacinamide. Det vil nok ikke hjelpe noe voldsomt, men litt bedre enn å bruke ingenting. Glycolic acid kan også hjelpe slik at du slipper flere kviser. Anonymkode: 43d8b...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg fikk resept på skinoren mot akne, i samme slengen så bleket den røde arr, små pigmentflekker, og farga ujevnheter ellers, leste på nettet at mange hadde den erfaringen. Skinoren er en sterk krem og jeg brukte den kun om kveldene for jeg var ikke alltid så god til å huske å bruke solkrem med den, ikke gå ut i sol eller sterkt daglsys uten solkrem over. Den svidde en stund, men den får jobben gjort. Anonymkode: b87b4...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. juni 2022 #6 Del Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 20.28): Herlighet, har i det siste fått så veldig mange voksen kviser, byller. Og disse etterlater seg røde arr, ansiktet mitt drukner snart i røde flekker. Arrene kommer om jeg kniper eller ikke. Noen tips til å få vekk disse arrene? Eventuelt redusere de? Sees jo gjennom sminke og 😏 Anonymkode: c2139...21b Når man brått får kviser i voksen alder, skyldes dette ofte hormonelle endringer, f.eks. bytte av prevensjonsmiddel. Du kan kontakte fastlegen din og be om henvisning til hudlege. I mellomtiden kan du gjøre som AB#4 foreslår, bruke hudpleie med syre og/eller niacinamide. BHA (salicylsyre) kan imidlertid ha bedre effekt på kviser enn glycolsyre, da den virker dypere i porene og dermed kan bidra til å forebygge nye kviseutbrudd. Pure & Care (fås kjøpt hos Normal) og The Ordinary har gode og rimelige serum med både BHA og niacinamide. I tillegg bør du bruke en mild rens, f.eks. CeraVe Foaming Cleanser (fås på apoteket) og en fuktighetskrem for sensitiv hud, da akneutsatt hud ofte er sensitiv. Prøv f.eks. Bioderma Sensibio Light (hvis du har fet/kombinert hud) eller Sensibio Riche (hvis du har tørr hud). Når du bruker aktive ingredienser som syre og niacinamide, er det også viktig at du beskytter huden mot solen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå