AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Samboeren min eier et hus som han holder på å renovere. Han gjør så og si alt selv, kun leid inn folk til å fikse nytt tak. Mine oppgaver har vært å male vegger, både innvendig og utvendig, jeg har vært med å lagt gulv og var med på riving så godt jeg klarte. Jeg kjenner at jeg egt ikke er så gira på å bidra så veldig mye mer av ulike grunner; blant annet at jeg ikke er noe handy og han blir dermed småirritert når jeg ikke skjønner ting og at jeg har andre ting jeg heller vil bruke fritiden min på. Han eier huset og vil ikke la meg kjøpe meg inn heller, noe som gjør at jeg mister veldig lysten på å bidra. På en annen side vil jeg jo hjelpe han, jeg skal jo bo der jeg også, og jeg skal jo betale leie, strøm etc. Hva tenker dere? Burde jeg hjelpe mer til? Anonymkode: 36897...b95
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samboeren min eier et hus som han holder på å renovere. Han gjør så og si alt selv, kun leid inn folk til å fikse nytt tak. Mine oppgaver har vært å male vegger, både innvendig og utvendig, jeg har vært med å lagt gulv og var med på riving så godt jeg klarte. Jeg kjenner at jeg egt ikke er så gira på å bidra så veldig mye mer av ulike grunner; blant annet at jeg ikke er noe handy og han blir dermed småirritert når jeg ikke skjønner ting og at jeg har andre ting jeg heller vil bruke fritiden min på. Han eier huset og vil ikke la meg kjøpe meg inn heller, noe som gjør at jeg mister veldig lysten på å bidra. På en annen side vil jeg jo hjelpe han, jeg skal jo bo der jeg også, og jeg skal jo betale leie, strøm etc. Hva tenker dere? Burde jeg hjelpe mer til? Anonymkode: 36897...b95 Nei, du har jo bidratt litt og det at han ikke vil at du skal være eier også, er jo en turn off. Jeg hadde ikke hjulpet en dame med å pusse opp noe jeg ikke fikk kjøpe meg inn i. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Betaler du husleie til han? Anonymkode: 64929...974
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betaler du husleie til han? Anonymkode: 64929...974 Ja Anonymkode: 36897...b95
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Hvorfor i all verden skal du bidra til at øke verdien på hans bolig nårhan nekter deg å kjøpe deg inn? Jeg hadde faktisk ikke løftet en finger i ren protest. Hadde heller ikke giddet å leie hos ham, jeg hadde mye heller investert i egen bolig. Å leie er å kaste penger rett ut av vinduet. Anonymkode: fe51b...c33 4
Duff Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Gjør heller litt mindre du. Hans hus, hans ansvar. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Høres ut som en sjarmør han typen din 🙄 Anonymkode: 60f1f...d37 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Må tilføye at jeg betaler ikke en fullverdig sum i husleie. Betaler 2000, pluss halvparten av strøm og mat. Anonymkode: 36897...b95
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Han vil ha gratis arbeidskraft, uten at du skal få noe igjen. For en sjarmerende type. Kos deg med samboerskapet. Anonymkode: bfef7...31b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Samboeren min eier et hus som han holder på å renovere. Han gjør så og si alt selv, kun leid inn folk til å fikse nytt tak. Mine oppgaver har vært å male vegger, både innvendig og utvendig, jeg har vært med å lagt gulv og var med på riving så godt jeg klarte. Jeg kjenner at jeg egt ikke er så gira på å bidra så veldig mye mer av ulike grunner; blant annet at jeg ikke er noe handy og han blir dermed småirritert når jeg ikke skjønner ting og at jeg har andre ting jeg heller vil bruke fritiden min på. Han eier huset og vil ikke la meg kjøpe meg inn heller, noe som gjør at jeg mister veldig lysten på å bidra. På en annen side vil jeg jo hjelpe han, jeg skal jo bo der jeg også, og jeg skal jo betale leie, strøm etc. Hva tenker dere? Burde jeg hjelpe mer til? Anonymkode: 36897...b95 Selvsagt skal du bidra. Anonymkode: e1cd9...fd2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må tilføye at jeg betaler ikke en fullverdig sum i husleie. Betaler 2000, pluss halvparten av strøm og mat. Anonymkode: 36897...b95 Hadde jeg aldri gått med på! Er du ikke redd for din økonomiske situasjon dersom det en dag blir slutt? Anonymkode: 60f1f...d37 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg aldri gått med på! Er du ikke redd for din økonomiske situasjon dersom det en dag blir slutt? Anonymkode: 60f1f...d37 Siden jeg betaler så lite i leie har jeg mulighet til å spare til egenkapital. Ønsker å kjøpe meg egen bolig etterhvert. Anonymkode: 36897...b95 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Hvis du absolutt må bo med denne egoistiske gjerrigknarken så investerer du i egen bolig som du leier ut. Og nei, du skal ikke hjelpe han med en dritt når det kommer til å øke verdien av boligen hans. Anonymkode: d7f4d...59e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må tilføye at jeg betaler ikke en fullverdig sum i husleie. Betaler 2000, pluss halvparten av strøm og mat. Anonymkode: 36897...b95 Da bor du jo veldig billig, jeg håper du sparer for fullt slik at du kan kjøpe deg noe eget snart. Jeg ville nok tenkt som deg at det er fryktelig slitsomt med mye oppussing, og spesielt når du ikke får ta del i verdistigningen. Vet kjæresten din at du ikke egentlig liker oppussing? For det synes jeg du kan si til han uansett. Kanskje dere heller kan avtale at du lager flere middager i de mest intense periodene? Anonymkode: 57975...603
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det snakkes så mye om "du skal ikke bidra til en verdistigning som du ikke får noe av". Det er en tankegang som er helt fremmed i min verden. Jeg ville hjulpet så mye jeg hadde kunnet så lenge det ikke gikk ut over andre forpliktelser, og så lenge jeg ikke hadde utgifter på det. For det første fordi jeg skulle bodd der selv, og for det andre fordi jeg ikke ser problemet med å bidra hos familie og venner (inkludert samboer) selv om det ikke gagner meg selv økonomisk. Anonymkode: 75276...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor det snakkes så mye om "du skal ikke bidra til en verdistigning som du ikke får noe av". Det er en tankegang som er helt fremmed i min verden. Jeg ville hjulpet så mye jeg hadde kunnet så lenge det ikke gikk ut over andre forpliktelser, og så lenge jeg ikke hadde utgifter på det. For det første fordi jeg skulle bodd der selv, og for det andre fordi jeg ikke ser problemet med å bidra hos familie og venner (inkludert samboer) selv om det ikke gagner meg selv økonomisk. Anonymkode: 75276...7fc Samboeren nekter henne å kjøpe seg inn. Dersom han hadde brydd seg om henne så hadde han ikke dyttet henne i kvinnefella. Er det greit at menn utnytter kvinner økonomisk samtidig som kvinner bør hjelpe til med glede for å bevise at de er glad i dem? Anonymkode: d7f4d...59e 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samboeren nekter henne å kjøpe seg inn. Dersom han hadde brydd seg om henne så hadde han ikke dyttet henne i kvinnefella. Er det greit at menn utnytter kvinner økonomisk samtidig som kvinner bør hjelpe til med glede for å bevise at de er glad i dem? Anonymkode: d7f4d...59e Jeg kan ikke se at det står skrevet noe sted at kjæresten hennes utnytter henne økonomisk? TS sier tvert i mot at hun betaler så lite for å bo at hun har stor mulighet til å spare. Dette er ikke kvinnefella. Anonymkode: 75276...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 Ts her! Føler meg absolutt ikke utnyttet økonomisk, ettersom jeg bor såpass billig. Har absolutt mulighet til å spare selv, så er ikke «synd» på meg sånn sett. Tusen takk til alle som har svart. Har ikke like dårlig samvittighet nå for at jeg ikke bidrar så mye, som jeg hadde før jet stilte spørsmålet! Anonymkode: 36897...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå