Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei god venninne som er pen fra naturens side, men som virker som ikke syntes det selv. Alle bilder hun publiserer på sosiale medier er med filter. Hun legger aldri ut bilder uten. Vet ikke om jeg burde ta det opp med henne? Får så vondt i meg når menn gir hun komplimenter på bildene, for hun føler seg jo tydeligvis ikke bra nok og da kan jo ikke de komplimentene egentlig gjøre godt? I tillegg nettdater hun og jeg er litt redd for hva en mann vil tenke når han møter henne, hun ER jo pen, men hun ser så annerledes ut på bildene med filter. De endrer jo nese, ansiktsform osv. 

Skal jeg si noe eller bare la henne holde på? 

Anonymkode: 37891...d13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La henne få holde på.

Anonymkode: d96cb...298

• Liker 7
Skrevet

Det er mange som "dummer" seg ut med dette om dagen. Bare la de holde på. 

• Liker 1
Gjest Luna Llena
Skrevet (endret)

Er det så nøye da, la hun drive på.

Endret av Luna Llena
AnonymBruker
Skrevet

Hun er usikker på seg selv, noe alle som bruker overdrevne filter på selfiesene er. Forsøk på å ligne på noe man ikke er. Flaut.

Anonymkode: 250de...025

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke få vondt av henne som får komplimenter, i hennes hode har hun vel bare tweaket litt og ligner seg selv på bildet uansett. 

"Alle" bruker da filter iblant, det betyr ikke nødvendigvis at man har dårlig selvbilde.

Anonymkode: 9f0f5...19b

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noe å bry seg om kan du ikke bare trykke like eller la det gå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: ce6b9...4e4

Skrevet

Hva er det du skal ta opp med henne, og hvorfor? Hvis hun har så dårlig selvtillit som du tror, på hvilken måte ser du for deg at det vil hjelpe henne at du påpeker at komplimentene hu får ikke er ekte? Selv jeg som er gammel og utdatert vet at det er helt vanlig å bruke filter, det vet nok de fleste menn også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har ei god venninne som er pen fra naturens side, men som virker som ikke syntes det selv. Alle bilder hun publiserer på sosiale medier er med filter. Hun legger aldri ut bilder uten. Vet ikke om jeg burde ta det opp med henne? Får så vondt i meg når menn gir hun komplimenter på bildene, for hun føler seg jo tydeligvis ikke bra nok og da kan jo ikke de komplimentene egentlig gjøre godt? I tillegg nettdater hun og jeg er litt redd for hva en mann vil tenke når han møter henne, hun ER jo pen, men hun ser så annerledes ut på bildene med filter. De endrer jo nese, ansiktsform osv. 

Er hun 17 år?

Anonymkode: f0322...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

It's her problem not yours 

Anonymkode: cc988...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hun er usikker på seg selv, noe alle som bruker overdrevne filter på selfiesene er. Forsøk på å ligne på noe man ikke er. Flaut.

Anonymkode: 250de...025

Sånn som transer?

Anonymkode: b31ee...e5f

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Veldig mange gjør dette i dag, så hun er langt ifra den eneste. Synes det er trasig at flotte mennesker er så usikker at de må gjemme seg bak et filter hver eneste gang. 

Skjønner at du har lyst å si noe, det har jeg selv kjent på, men jeg konkluderte med at det var ikke min jobb å være en slags moralpoliti i situasjonen. 

Bare la henne holde på, og håpe på at hun "vokser" det av seg. De fleste gjør det med tid og stunder.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er trist at enkelte ikke tørr legge ut bilder uten filter. Har gjort dette en sjelden gang tidligere. Men sluttet for noen år siden, og har faktisk fått flere kommentarer og "likes" på de bildene enn på de med filter. 
Har aldri sett på meg selv som spesielt pen, men er opptatt av å være ekte. Du får prøve å legge inn noen kommentarer av og til om bruk av filter og hva det gjør med et bilde. 

Anonymkode: b4c89...b83

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du må legge deg oppi det. 

Anonymkode: 14a24...220

Skrevet

La nå hun få finne ut av hvor teit det er selv med årene. Finne på å ta opp noe sånt med en kvinne, som handler om hennes utseende, er som å trø hånda i et vepsebol og håpe at de ikke stikker deg.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser en dame jeg ikke kjenner med filter-bilde (veldig lett å legge merke til bruken), så tenker jeg lett at hun ikke er særlig pen i virkeligheten.

Syns derimot at mange av disse kvinnene som gjør dette også ER mye penere i virkeligheten enn på bildene. Høres ut som venninna di kan være ei sånn, og da blir jo mennene bare positivt overrasket når de treffer henne. Kanskje de til og med sier det rett ut til henne at hun er enda vakrere i virkeligheten enn på bildene og at det dermed synker inn etterhvert. 

Sånn utenom det hadde jeg ikke nølt med å fortelle henne dette selv også. At hun er så vakker at hun burde droppet filter.

Anonymkode: e4945...420

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg ser en dame jeg ikke kjenner med filter-bilde (veldig lett å legge merke til bruken), så tenker jeg lett at hun ikke er særlig pen i virkeligheten.

Syns derimot at mange av disse kvinnene som gjør dette også ER mye penere i virkeligheten enn på bildene. Høres ut som venninna di kan være ei sånn, og da blir jo mennene bare positivt overrasket når de treffer henne. Kanskje de til og med sier det rett ut til henne at hun er enda vakrere i virkeligheten enn på bildene og at det dermed synker inn etterhvert. 

Sånn utenom det hadde jeg ikke nølt med å fortelle henne dette selv også. At hun er så vakker at hun burde droppet filter.

Anonymkode: e4945...420

Jeg legger aldri ut bilde uten filter som glatter huden og gjør nesa mindre. Ser ut som et monster på bilder uten filter så enten er det filter eller så nekter jeg å la meg avbilde, blir faktisk kvalm når jeg ser bilder av meg uten filter. Men har enda til gode å møte noen fra nettdating som ikke blir positivt overrasket når de ser meg og sier jeg ser fantastisk ut og penere i virkeligheten. Da tar ikke filter skade tenker jeg, jeg ser jo at mennene er oppriktig glade når de ser meg. Kanskje noen av oss er så sykt ufotogene at filter bare gjør at vi ser normale ut

Anonymkode: 2856a...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke noe med dette.

Anonymkode: dd939...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...