AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Hei. Samboeren min, som jeg har vært i et fast forhold med i 7 år nå gjør det slutt. Det kom ikke brått på eller noe, og jeg har tenkt tanken selv i det siste fordi vi er veldig ulike personer og har vokst veldig fra hverandre den siste tiden. Jeg er 26 og han er 29 år. Selv om jeg innerst inne vet at dette er for det beste, gjør det helt utrolig vondt - og jeg takler hele situasjonen veldig dårlig mentalt. Vi bor enda sammen, og sover i samme seng foreløpig. Vi har ikke fått lagt noe plan på hvordan vi skal gjøre det videre, hvem som skal ta over leiligheten osv, og alt føles litt svevende selv om vi begge vet hva som er i ferd med å skje. Spørsmålet mitt er egentlig bare om det er noen som har noen tips til meg som synes at dette er vanskelig, selvhjelpsbøker eller gode podcaster å høre på? Hva ville du fokusert på i min situasjon for å lette tankekjøret og å få til å fokusere på det positive med dette? Og kan noen berolige meg og mine tanker om at jeg nå skal bli singel (for egentlig første gang) som 26åring?🥲 Anonymkode: 7fa72...96b 4
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hei. Samboeren min, som jeg har vært i et fast forhold med i 7 år nå gjør det slutt. Det kom ikke brått på eller noe, og jeg har tenkt tanken selv i det siste fordi vi er veldig ulike personer og har vokst veldig fra hverandre den siste tiden. Jeg er 26 og han er 29 år. Selv om jeg innerst inne vet at dette er for det beste, gjør det helt utrolig vondt - og jeg takler hele situasjonen veldig dårlig mentalt. Vi bor enda sammen, og sover i samme seng foreløpig. Vi har ikke fått lagt noe plan på hvordan vi skal gjøre det videre, hvem som skal ta over leiligheten osv, og alt føles litt svevende selv om vi begge vet hva som er i ferd med å skje. Spørsmålet mitt er egentlig bare om det er noen som har noen tips til meg som synes at dette er vanskelig, selvhjelpsbøker eller gode podcaster å høre på? Hva ville du fokusert på i min situasjon for å lette tankekjøret og å få til å fokusere på det positive med dette? Og kan noen berolige meg og mine tanker om at jeg nå skal bli singel (for egentlig første gang) som 26åring?🥲 Anonymkode: 7fa72...96b Ikke fokuser på det i det hele tatt. Fokuser heller på deg selv og dine interesser. 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Begynn med å ikke dele seng. Anonymkode: 68ad7...5c3 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Jeg ville fokusert på det praktiske, og på andre personer i livet mitt. Venner, familie, jobb. Planlegg for sommeren, hvor skal du bo, hva skal du gjøre, med hvem. Han er ikke del av disse planene. Når/hvor fort kan du (eller han) flytte ut, og hva gjør du i mellomtiden(ikke del seng, og vær minst mulig hjemme sammen). Anonymkode: c39eb...a7b 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Kanskje det hjelper å snakke med han om dette og gråte ilag med han? Snakke om at dette er veldig trist for deg selvom det er for det beste? Det kan hjelpe, det er bra å møte følelsene som de er og godta at det er slik. Fortell at det er veldig vondt. Følelser er midlertidig uansett, det går over til slutt. Men det er viktig å akseptere at du har de følelsene som du har enn å prøve å presse dem bort eller jobbe imot dem. De er som de er og det er en grunn for det. Hvis du har tillatt følelsene dine å komme ut så vil det bli mindre vondt for vær dag. Når du føler deg litt bedre så kan du tenke på det praktiske. Men først må du la følelsene stabilisere seg og venne seg til det som har skjedd. Ikke stress med noe, vær snill med deg selv. Finn din måte å stå i dette vonde på. Ikke tving deg til noe. Anonymkode: 81de3...a19 1
tulla23 Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Flytt ut mens dere finner ut av leiligheten. Brgynn å trene, gå turer, jobb, studer, kom deg ut med venner. Det er en perfekt tid å bli singel på! Ta den en langhelg til Praha eller Gdansk. Du har en verden av muligheter nå 😍 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 tulla23 skrev (9 minutter siden): Flytt ut mens dere finner ut av leiligheten. Brgynn å trene, gå turer, jobb, studer, kom deg ut med venner. Det er en perfekt tid å bli singel på! Ta den en langhelg til Praha eller Gdansk. Du har en verden av muligheter nå 😍 Dette var supre råd! Helt enig i at vår/sommer er beste tiden å bli singel. Ts, vær mye ute og gå mange turer. Få deg hund❤️ Også alderen er topp å være singel i. Du har jo fortsatt det meste av voksne livet foran deg. Podcasten ‘Ida med hjertet i hånden’ har mange fine episoder der kjente gjester forteller og sin kjærlighetssorg og hvordan de håndterte det❤️ Anonymkode: 19c73...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 tulla23 skrev (2 timer siden): Flytt ut mens dere finner ut av leiligheten. Brgynn å trene, gå turer, jobb, studer, kom deg ut med venner. Det er en perfekt tid å bli singel på! Ta den en langhelg til Praha eller Gdansk. Du har en verden av muligheter nå 😍 Må man ha penger for å være lykkelig? Jeg har akkurat kommet ut av ett forhold og jeg har ikke råd til noen tur til praha... Jeg kan kaste på pinner i skogen da. Anonymkode: 81de3...a19
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var supre råd! Helt enig i at vår/sommer er beste tiden å bli singel. Ts, vær mye ute og gå mange turer. Få deg hund❤️ Også alderen er topp å være singel i. Du har jo fortsatt det meste av voksne livet foran deg. Podcasten ‘Ida med hjertet i hånden’ har mange fine episoder der kjente gjester forteller og sin kjærlighetssorg og hvordan de håndterte det❤️ Anonymkode: 19c73...e6b Skaffe hund var VELDIG brs tips! Da får man kjærlighet 😍🙏 Anonymkode: 81de3...a19 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må man ha penger for å være lykkelig? Jeg har akkurat kommet ut av ett forhold og jeg har ikke råd til noen tur til praha... Jeg kan kaste på pinner i skogen da. Anonymkode: 81de3...a19 Men du har kanskje råd til noe annet som får tankene litt vekk? Ta en lokal båt til ei øy og legge på svøm, gå på en konsert? Anonymkode: 68ad7...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå