AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #21 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Begynner navnet på I? Anonymkode: d1012...09d Nei? Anonymkode: d7434...402
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #22 Skrevet 8. juni 2022 Histrionisk/dramatiserende personlighetsforstyrrelse kalles av og til for den kvinnelig versjonen av psykopati. (Mannlige psykopater har gjerne diagnosen dyssosial/antisosial pf). Nå er det jo mulig å ha histrioniske eller dyssosiale trekk uten at man har dem i så ekstrem grad at de utgjør en personlighetsforstyrrelse, men for en partner er de særdeles plagsomme å leve med selv i små doser. Og ja, jeg har hatt kontakt med noen sånne manipulerende drama queens - både i kjæresteforhold og i arbeidslivet - og det er noe jeg virkelig ikke unner noen. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dramatiserende_personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 6ced3...fbf 2 1
EinarVv Skrevet 9. juni 2022 #23 Skrevet 9. juni 2022 Var sammen med en psykopat med bpd. Så ja. Masse erfaring ang det 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #24 Skrevet 9. juni 2022 On 6/5/2022 at 8:42 PM, AnonymBruker said: Begynner navnet på I? Anonymkode: d1012...09d Ah, Iselin. Typisk cluster B navn. Anonymkode: e768b...866 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #25 Skrevet 9. juni 2022 Ja kjenner noen. Eller psykopat vet jeg ikke om de er men personlighetsforstyrrelser åpenbart, med endel som samsvarer med psykopater. Hatt en som forfulgte meg i flere år. Klarte å bli kvitt henne ved å skremme livskiten ut av henne til slutt. De jeg kjenner spiller veldig på det å være omsorgsfull offentlig. Så sliter litt med, når folk blir litt for hjelpsomme litt for tidlig. Borsett fra noen som bare åpenbart ikke er onde. Men har ei i familien. Som drar strikken så langt at jeg kutter kontakten, da ber hun om unskyldning og er verdens fineste person. Og når du senker garden så kommer de brå brutale angrepene på nytt. Veldig ofte i form av å skal bestemme hva jeg skal syntes, mene og føle iht div ting. Og følger jeg ikke det, hagler skjellsordene fritt. Får til og med skylden for alt som går galt i livet hennes. Også ting lenge før jeg ble født. Så har nå kuttet kontakten for alltid. Klarer ikke å slippe garden en gang til etter forrige runde. Da det var grunnlag for å frykte for livet Anonymkode: 3ee2b...c9b 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #26 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 19.16): etterhvert endret hun seg veldig, jeg mener at hun bevisst er ondskapsfull med min far. Noen av tingene hun gjør, syntes jeg er så ondskapsfulle at man kan kalle det psykisk tortur. Hun gjør dette på en diskre måte, som kan være vanskelig å ta henne på og hun er svært god på å snakke for seg. Så det jeg lurer på nå, er om det er noen andre som har hatt slike erfaringer? Og hvilke trekk som kjennetegner den kvinnelige psykopaten. Høres ut som din far har fått min ekskone i fanget 😔 Hun har verdens mildeste fremtoning blant andre, men var en fullblods psykopat privat. Det var så ille, at jeg ikke en gang får til å fortelle familien min om det. Blir til slutt slik at man føler seg som et elendig menneske, men man aner ikke hvorfor. Det startet med at hun gikk til frontalangrep mot hvem jeg hadde som tidligere kjærester og flammer. Om jeg ikke mente at den ene var en hjernedød bimbo, og at dersom jeg ikke håpet en annen eks skulle dø, så var jeg stadig interessert i de. Fortsatte med at hun mente jeg måtte ta avstand fra min bror, og deretter at jeg skulle be min mor flytte til noe billigere slik at jeg skulle få forskudd på arv. Hvis jeg pratet med kvinnelige kollegaer var det i følge henne ensbetydende med at jeg ville ha sex med de. Hvorfor lot jeg det gå så langt? Hun hadde konkrete planer om hvordan hun skulle lage livet mitt til et helvete og skulle få ungene våre til å hate meg. For jeg som kjente henne, så var det ingen tvil om at hun ville iverksatt de planene. Garantert. Hell i uhell, så ble hun forelsket i en annen for noen år siden, og kastet meg ut. Det er den beste dagen i mitt liv. Har nå tenåringen boende fast hos meg, og minstejenta 50-50. Jeg unner ingen å gå gjennom psykisk tortur, selv de jeg ikke liker håper jeg skal slippe å ha det slik. Anonymkode: 53610...01c 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #27 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 20.14): Har hatt en kvinnelig sjef med psykopatiske trekk. Kastet gjenstander etter de ansatte og sa at hun håpte en syk ansatt hadde kreft. Det var så ille at alle til slutt slet med nervøs mage hver dag på jobb Anonymkode: a1e75...04d Samme her. Hun var ikke fysisk voldelig, psykisk derimot.. bannet, dreit ut folk osv. Hun var generelt grenseløs, gjorde mye rart som å ligge med tilfeldige menn selv om hun var gift og mamma. Dreiv terror på telefon mot den nye dama til mannen etter at han kom seg ut av forholdet. Hun ødela psyken til minst en medarbeider og denne er i dag ufør. Til slutt ble hun fjerna, etter en prosess der det måtte eksterne folk på banen. Grøss, for ei dame. Men faglig flink og kunne være sjarmerende. Flink med splitt og hersk. Anonymkode: 10fdc...5fc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #28 Skrevet 9. juni 2022 En nær venn fikk seg ny dame for noen år siden. Hun var sjarmerende og morsom, gled raskt inn i vennegjengen. Men det tok ikke lang tid før vi så mindre av han/dem. Da jeg pratet med henne kom hun med stadige drypp om han, som satt han i et dårlig lys. Hun hevdet at han hadde begynt å drikke, at han var i ferd med å miste jobben, at han ikke ville være sammen med vennegjengen mer og at hun mistenkte at han var sosiopat. Hun fremstilte seg som et offer, som måtte ta vare på denne hjelpeløse mannen. Og han så virkelig ikke bra ut, så selv om det var nærmest utenkelig at han hadde blitt alkoholiker (var treningsnarkoman), så ga det litt mening. En natt ringte han helt hysterisk og ba om hjelp. Da jeg kom frem var jeg sikker på at noen var drept, for det var svært dramatisk. Hun hadde klikket fullstendig og han var redd for sitt eget liv. Han fortalte at han levde i et voldelig forhold. Mest psykisk vold og gaslighting, men også fysisk. Han gjorde alt han kunne for å blidgjøre henne. Han var isolert fra venner og familie, og hadde mistet oversikten over hva man skal finne seg i i et forhold. Hun nektet han blant annet nødvendig helsehjelp, slik at han gikk med skader over lengre tid. Dagen etter var det som ingenting hadde skjedd, jeg møtte de leiende på gata. Nærmest nyforelsket. Jeg visste ikke så mye om dynamikken i voldelige forhold den gangen, dessverre. Det virket rart for meg at en mann kunne bli banket av en kvinne og enda rarere at han ikke bare gikk. Nå vet jeg hvor vanskelig det er å gå, og jeg håper Johnny Depp-saken gjør folk mer oppmerksomme på at partnervold også rammer menn. Jeg vet ikke hvilken personlighetsforstyrrelse hun har, men er ganske sikker på at det er innenfor cluster b. Hun har ingen gode, langvarige relasjoner. Ikke engang til egen familie og barn. Hun bytter jobb ofte på grunn av konflikter, og det er alle andre sin feil. Hun la meg for hat etter den natta, og det ble såpass ubehagelig at jeg kuttet kontakten med vennen min. Jeg er sjeleglad for at jeg hadde den muligheten, jeg kan ikke tenke meg noe verre enn at en slik som henne kan få klørne i et familiemedlem. Anonymkode: a466f...c87 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #29 Skrevet 9. juni 2022 Min mor er nok det. Dette gjorde hun: Mobbet meg så langt tilbake jeg kan huske. Sa ikke ett godt ord til meg, noensinne. Banka meg når hun ble frustrert. Jobbet ikke fordi hun laget konflikt fra dag 1 om hun forsøkte. Fikk venner som turte å være med meg hjem til å grine. Hun hadde sex med kjæresten min. Og mange andre. Var veldig vulgær, hun kunne si sånne ting som: kan du ikke bare la far din pule deg i ræva (hun var sjalu) eller jeg skulle ønke du aldri ble født. Hun satte fyr på tingene mine eller kastet di. Hun okuperte rommet mitt slik at jeg måtte sove på gangen. Hun vekket meg hver kveld etter jeg hadde sovnet. Jeg fikk ikke se TV. Jeg fikk ikke bruke stue og kjøkken, men bare være på rommet mitt. Jeg spiste også der så jeg måtte snike opp mat når hun sov. Fikk hun tak i meg lugget hun meg eller sparket meg. Du skjønner tegninga TS. Jeg var en skitten unge i hele oppveksten. Jeg hadde ikke lært noe om hygiene. Det gremmes jeg over enda. Ellers har jeg ikke fått varige men. Urolig nok. Sikkert fordi om jeg ikke så på henne som "mor", men som et monster jeg måtte bo med til jeg var gammel nok til å flytte for meg selv. Om din far skaffet seg noe lignende må du bare vise mest mulig normalitet slik at han ikke mister grepet om virkeligheten. Jeg klarte meg fordi jeg hadde et vitne, min bror som ble utsatt for det samme. Vær din fars vitne til han eventuelt bryter. Vær også klar over at et lite fåtall lever fint med en psykopatisk partner (utrolig nok). Min far oppi dette var nedbrutt og viljeløs. Dumsnill fyr som lot seg herse med. Du får bare følge litt med TS, så håper jeg det ikke ender alt for ille. All min sympati. Anonymkode: 24082...037 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #30 Skrevet 9. juni 2022 On 6/5/2022 at 7:20 PM, AnonymBruker said: Ingen erfaring, men å kalle noen psykopat uten at de har fått en diagnose skal man være forsiktig med. Mange kan ha psykopatiske trekk uten å vøre psykopat. Men det betyr ikke at de er snille for det. Hva nøyaktig er det denne dama gjør som gjør at du tenker det? Anonymkode: 4ef39...7d0 I Norge får man ikke noe egen psykopat diagnose. Denne ligger mer skjult inne i dyssosiale og antisosiale personlighetsforstyrrelser.. Mørketallene er store, da de fleste med disse tendensene er svært vanskelig å diagnosere.. En ser det ofte best selv på noen som står deg nær, eller om offeret for en psykopat er en som står deg nær, så man skal heller vokte seg for å være forsiktig med å bruke begrepet, for slike mørke sjeler finnes i hopetall! Anonymkode: 0c076...dec
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #31 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 19.16): Man hører ofte om menn som folk mener er psykopater. Enten det gjelder noen sin kjæreste, ex-kjæreste, venn eller familiemedlem. Det er mye sjelderne, ivertfall etter mine erfaringer at noen forteller om en kvinne i livet sitt de mener er en psykopat. Å kalle noen for en psykopat er en ganske alvorlig anklagelse som kan slå tilbake på deg selv. Men jeg sitter i et lite dilemma akkurat nå, min far har akkurat fått seg ny dame etter skilsmissen mellom han og min mor. Når jeg først møtte henne virket hun svært snill, sjarmernde og smart. Jeg var glad på min fars vegne. etterhvert endret hun seg veldig, jeg mener at hun bevisst er ondskapsfull med min far. Noen av tingene hun gjør, syntes jeg er så ondskapsfulle at man kan kalle det psykisk tortur. Hun gjør dette på en diskre måte, som kan være vanskelig å ta henne på og hun er svært god på å snakke for seg. Så det jeg lurer på nå, er om det er noen andre som har hatt slike erfaringer? Og hvilke trekk som kjennetegner den kvinnelige psykopaten. Anonymkode: d7434...402 Var gift i 20 år med en skjult narsissist som nesten drev meg til selvutslettelse. Psykopaten i henne kom frem først i full blomst da jeg flyttet ut og ba om skilsmisse. Jeg har faktisk ikke tenkt så mye over det på den måten i ettertid men det har vært et lite sjokk for meg å observere sirkuset i Virginia og gjenoppleve løgn og lurerimetodikken hos Amber Heard som nærmest er en blåkopi av min ex. Hun forsøkte alle mulige krumspring, både med tanke på deling av bo og hindre meg i å se barna men måtte se seg slått av sakskyndige i rettsystemet som ga meg fullt medhold på alle punkter og som tok henne i den ene fabrikertte løgnen etter den andre. Selv om vi har delt bosted på begge barna nå så er de kun hos mor annenhver helg og knapt nok det. Sannheten vinner som regel til slutt men det er ikke alltid like behagelig å være med på reisen dit dessverre... Anonymkode: cdc4c...2ac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #32 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Histrionisk/dramatiserende personlighetsforstyrrelse kalles av og til for den kvinnelig versjonen av psykopati. (Mannlige psykopater har gjerne diagnosen dyssosial/antisosial pf). Nå er det jo mulig å ha histrioniske eller dyssosiale trekk uten at man har dem i så ekstrem grad at de utgjør en personlighetsforstyrrelse, men for en partner er de særdeles plagsomme å leve med selv i små doser. Og ja, jeg har hatt kontakt med noen sånne manipulerende drama queens - både i kjæresteforhold og i arbeidslivet - og det er noe jeg virkelig ikke unner noen. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dramatiserende_personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 6ced3...fbf HPD har ingenting med psykopati å gjøre. EinarVv skrev (4 timer siden): Var sammen med en psykopat med bpd. Så ja. Masse erfaring ang det Ikke borderline heller, så du har ingen erfaring med det. Anonymkode: d95b6...331 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #33 Skrevet 9. juni 2022 4 hours ago, EinarVv said: Var sammen med en psykopat med bpd. Så ja. Masse erfaring ang det Jeg har bpd. Jeg er ikke psykopat, jeg får bare veldig overveldende følelser jeg ikke klarer å stagnere... Jeg er ikke ond mot noen, mer mot meg selv.. Men pågrunn av mine voldsomme folelsesutbrudd har jeg desverre blitt kalt psykopat mange ganger, spesielt av ekser... Men egentlig er jeg svært usikker, eier ikke evnen til å føle meg elsket og trenger derfor mer bekreftelse enn andre. Jeg stoler ikke på noen og er livredd for å bli forlatt, jeg takler svært dårlig avvisning..jeg er ikke voldelig mot andre, jeg ønsker ingen vondt, men jeg har levd et liv med selvskading og selvhat og blitt beskyldt for å påføre meg selv skader for å skade andre, dette er ikke sant.. Bpd er stigmatisert ut av en annen verden, vi er ikke psykopater! Anonymkode: 0c076...dec 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #34 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): HPD har ingenting med psykopati å gjøre. Der tar du feil. For det første er alle diagnosene i cluster b (histrionisk, narsissistisk, borderline og antisosial pf) antatt å være nært beslektede med mange felles kjennetegn/symptomer. Har man én av disse diagnosene, er sannsynligheten stor for at man også har minst én av de øvrige ( såkalt «komorbiditet») Det jeg refererte til var imidlertid teorien om at hpd er et kvinnelig, kjønnsspesifikt uttrykk for den samme underliggende personlighetsforstyrrelsen som typisk uttrykker seg som antisosial pf hos menn. Noen personlighetspsykologer/-psykiatere kaller derfor HPD for en kvinnelig versjon av psykopati. Det er ulike oppfatninger om spørsmålet, men hypotesen er omtalt både i Therdore Millons standardverk «Personality disorders in modern life» og i Svenn Torgersens «Personlighet og personlighetsforstyrrelser» Anonymkode: 6ced3...fbf 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #35 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 9.01): Hvorfor lot jeg det gå så langt? Hun hadde konkrete planer om hvordan hun skulle lage livet mitt til et helvete og skulle få ungene våre til å hate meg. For jeg som kjente henne, så var det ingen tvil om at hun ville iverksatt de planene. Garantert. Hell i uhell, så ble hun forelsket i en annen for noen år siden, og kastet meg ut. Det er den beste dagen i mitt liv. Har nå tenåringen boende fast hos meg, og minstejenta 50-50. Jeg unner ingen å gå gjennom psykisk tortur, selv de jeg ikke liker håper jeg skal slippe å ha det slik. Anonymkode: 53610...01c Jeg har vokst opp med en mor som har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Derfor må jeg spørre: Lurer på hvordan du tenker dette føles for minstejenta, som er hos moren sin halve tiden. Disse folkene egner seg ikke som omsorgspersoner for barn. Man blir nervøs og redd. Knytter seg til feil type menneske når man blir stor. Du burde forsøke å få begge over til deg, for å beskytte dem begge mot mammamonsteret. Anonymkode: 8ebd2...b2d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #36 Skrevet 11. juni 2022 Psykopati går under antisosial personlighetsforstyrrelse, så bare sjekk opp symptomene på den diagnosen så ser du jo. Er forøvrig mange flere menn med diagnosen enn kvinner, men jeg er selv kvinne og har diagnosen, men ikke så alvorlig som "psykopati" blir klassifisert som under antisosial. Kan være mange grunner for den type oppførsel da, er ikke nødvendigvis en diagnose Anonymkode: 76463...819
Helene1982 Skrevet 11. juni 2022 #37 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 19.16): Man hører ofte om menn som folk mener er psykopater. Enten det gjelder noen sin kjæreste, ex-kjæreste, venn eller familiemedlem. Det er mye sjelderne, ivertfall etter mine erfaringer at noen forteller om en kvinne i livet sitt de mener er en psykopat. Å kalle noen for en psykopat er en ganske alvorlig anklagelse som kan slå tilbake på deg selv. Men jeg sitter i et lite dilemma akkurat nå, min far har akkurat fått seg ny dame etter skilsmissen mellom han og min mor. Når jeg først møtte henne virket hun svært snill, sjarmernde og smart. Jeg var glad på min fars vegne. etterhvert endret hun seg veldig, jeg mener at hun bevisst er ondskapsfull med min far. Noen av tingene hun gjør, syntes jeg er så ondskapsfulle at man kan kalle det psykisk tortur. Hun gjør dette på en diskre måte, som kan være vanskelig å ta henne på og hun er svært god på å snakke for seg. Så det jeg lurer på nå, er om det er noen andre som har hatt slike erfaringer? Og hvilke trekk som kjennetegner den kvinnelige psykopaten. Anonymkode: d7434...402 jeg er usikker på om det er viktig om hun har en diagnose eller ikke. Navnet på diagnosen er endret til dyssosial personlighetsforstyrrelse, men om hun er syk eller ikke spille liten rolle om hun er ond mor faren din. Kan du komme med noen eksempler på hva hun gjør?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #38 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 8.14): Ah, Iselin. Typisk cluster B navn. Anonymkode: e768b...866 Isabell og Ida, same shit Anonymkode: 7ec5e...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå