Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man hører ofte om menn som folk mener er psykopater. Enten det gjelder noen sin kjæreste, ex-kjæreste, venn eller familiemedlem. Det er mye sjelderne, ivertfall etter mine erfaringer at noen forteller om en kvinne i livet sitt de mener er en psykopat. 

Å kalle noen for en psykopat er en ganske alvorlig anklagelse som kan slå tilbake på deg selv. Men jeg sitter i et lite dilemma akkurat nå, min far har akkurat fått seg ny dame etter skilsmissen mellom han og min mor. Når jeg først møtte henne virket hun svært snill, sjarmernde og smart. Jeg var glad på min fars vegne. 
etterhvert endret hun seg veldig, jeg mener at hun bevisst er ondskapsfull med min far. Noen av tingene hun gjør, syntes jeg er så ondskapsfulle at man kan kalle det psykisk tortur. Hun gjør dette på en diskre måte, som kan være vanskelig å ta henne på og hun er svært god på å snakke for seg. Så det jeg lurer på nå, er om det er noen andre som har hatt slike erfaringer? Og hvilke trekk som kjennetegner den kvinnelige psykopaten. 

Anonymkode: d7434...402

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man hører ofte om menn som folk mener er psykopater. Enten det gjelder noen sin kjæreste, ex-kjæreste, venn eller familiemedlem. Det er mye sjelderne, ivertfall etter mine erfaringer at noen forteller om en kvinne i livet sitt de mener er en psykopat. 

Å kalle noen for en psykopat er en ganske alvorlig anklagelse som kan slå tilbake på deg selv. Men jeg sitter i et lite dilemma akkurat nå, min far har akkurat fått seg ny dame etter skilsmissen mellom han og min mor. Når jeg først møtte henne virket hun svært snill, sjarmernde og smart. Jeg var glad på min fars vegne. 
etterhvert endret hun seg veldig, jeg mener at hun bevisst er ondskapsfull med min far. Noen av tingene hun gjør, syntes jeg er så ondskapsfulle at man kan kalle det psykisk tortur. Hun gjør dette på en diskre måte, som kan være vanskelig å ta henne på og hun er svært god på å snakke for seg. Så det jeg lurer på nå, er om det er noen andre som har hatt slike erfaringer? Og hvilke trekk som kjennetegner den kvinnelige psykopaten. 

Ingen erfaring, men å kalle noen psykopat uten at de har fått en diagnose skal man være forsiktig med. Mange kan ha psykopatiske trekk uten å vøre psykopat. Men det betyr ikke at de er snille for det. Hva nøyaktig er det denne dama gjør som gjør at du tenker det? 

Anonymkode: 4ef39...7d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig bare truffet menn som er så hensynsløs og lite empatisk at jeg har lurt på om de er psykopat, men har absolutt truffet kvinner som er svært manipulerende og som går svært langt for å få ting på sin måte. Er det viktig om hun er psykopat eller ikke? Er ikke det viktigste at du får kommunisert til din far at du ikke liker måten hun behandler din far på og mener hun gjør han vondt? 

Anonymkode: cbc72...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan være sadist.

Kan du komme med konkrete eksempler på hva hun gjør/har gjort?

Anonymkode: a7bd0...dbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ingen erfaring, men å kalle noen psykopat uten at de har fått en diagnose skal man være forsiktig med. Mange kan ha psykopatiske trekk uten å vøre psykopat. Men det betyr ikke at de er snille for det. Hva nøyaktig er det denne dama gjør som gjør at du tenker det? 

og man kan være ondskapsfull uten å ha en psykisk lidelse. nå bare antar trådstarten kjæresten til faren er psykopat uten å komme med noen konkrete eksempler.

Anonymkode: dec81...5d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flere menn som blir stemplet som psykopat enn kvinner?!? Har ikke tall på hvor mange mannfolk som mener at exen er psykopat…. når det egentlig var de som var bedritne og fikk fram det verste i vedkommende

Anonymkode: ce71b...709

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en kvinnelig sjef med psykopatiske trekk. Kastet gjenstander etter de ansatte og sa at hun håpte en syk ansatt hadde kreft.
Det var så ille at alle til slutt slet med nervøs mage hver dag på jobb

Anonymkode: a1e75...04d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjarmerende, gavmild, elegant og supersnill. Litt sånn «jeg er såå spesiell og kjøper kun ekslusive klær sminke ol. Men har egentlig vanlig jobb og økonomi.
Etterhvert så vi løgner av dimensjoner, nettverksbygging og isolering av personen hun var i relasjon med.

Så kom utskjelling av de som prøvde å stille litt spørsmål, fysisk vold av mannen, med kjevle! Masse blåmerker.

Psykisk vold som er vanskelig å forstå for normale folk. 
Hun var også tosidig mot bonusbarn.

Det værste var at mannen trudde han fortjente det. Han gikk lenge og forsto ingenting.

Grusomt kvinne, direkte ond og hevngjerrig.

Anonymkode: 692d3...7b7

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med dette. Har hun det typiske stirrende blikket? Her er fra quora.com om psykopatens rovdyrblikk:

https://www.quora.com/What-do-a-psychopaths-eyes-typically-look-like

En ting til. Mange mennesker tror at psykopater ikke fins. Slike vanlige folk, kan bli svært sinte eller avvisende om du så mye som nevner ordet, om et menneske i din egen omgangskrets. Selv brukte jeg unødvendig lang til på å komme meg bort fra relasjonen til psykopatene. Jeg hadde en kvinnelig og en mannlig, i min nære omgangskrets. Velmenende mennesker rundt meg forsøkte å overbevise meg om at disse folkene egentlig var snille. Noe de sikkert selv trodde, men som ikke var sant. Ikke hør på folk som irettesetter deg for tankene dine. Du må stole på deg selv og din magefølelse. Kom deg bort fra din far og hans nye kjæreste. Ikke la deg vikle inn i det!

Anonymkode: 8ebd2...b2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om det er psykopater ikke godt å si, men jeg har truffet på en god del onde kvinner faktisk. Den første jeg husker var kona til onkelen min, hun kunne finne på å slippe inn andre barn i huset deres, så banket hun på vinduet og ertet meg med at hun ga dem godteri f eks og sa at jeg ikke skulle få.

Jeg vet hun mislikte mine foreldre, men å ta det ut over et lite barn.. Manglet totalt sosiale antenner og empati, og det kvinnemenesket jobbet som sykesøster i alle år.

Endret av Fridiskusjon.no
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har hatt en kvinnelig sjef med psykopatiske trekk. Kastet gjenstander etter de ansatte og sa at hun håpte en syk ansatt hadde kreft.
Det var så ille at alle til slutt slet med nervøs mage hver dag på jobb

Anonymkode: a1e75...04d

Uff, det er ikke greit. Håper dere fikk henne bort.

Det er nok ikke så mange psykopater som mange liker å tro men hos enkelte kommer slike sider frem i gitte situasjoner. Alle har litt av det i seg, samme med andre personlighetstrekk. Noen har mer av enkelte trekk enn andre men diagnoser er det ikke snakk om før de ikke mestrer livet i jobb og privat.

Anonymkode: f04fb...ef8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynner navnet på I?

Anonymkode: d1012...09d

AnonymBruker
Skrevet

En meget utspekulert lærerassistent som foret mitt barns angst og meldte oss til barnevernet og diktet opp skremselshistorier om oss/meg i miljøet sitt. Veldig sjarmerende og tjenestevillig tilsynelatende men handlinger og utsagn viser tydelige psykopatiske trekk. Hun mistet senere jobben. Gjennomfalsk og ond.

Anonymkode: 1d079...1f1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring. Min mor var psykopat, lever ikke mer. Men min far har finnet ny dame og hun er innfor spekteret hun også. Hun kontrollerer min far på en skjult måte. Han er hjernevasket og jeg har grått så mye av det. Jeg kan ikke gjøre noe, jeg kan bare lære meg å akseptere at det er sånn 😞...

Jeg er i en knipe fortiden og trenger hjelp av min far, og det er helt forferdelig å få hjelp av han nå. Hun prøver bare å ødelegge for hjelpen og forholdet til meg og pappa. Skulle ønske hun forsvant langt vekk. Men som sagt, vi kan bare akseptere valget yil andre, vi kan ikke endre. Min far ser det ikke selv. Skremmende er det og meget trist. Jeg jobber med å akseptere.

Anonymkode: 05015...db6

• Hjerte 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Flere menn som blir stemplet som psykopat enn kvinner?!? Har ikke tall på hvor mange mannfolk som mener at exen er psykopat…. når det egentlig var de som var bedritne og fikk fram det verste i vedkommende

Anonymkode: ce71b...709

Det er som å høre en konebanker forklare seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (17 minutter siden):

Det er som å høre en konebanker forklare seg.

Ikke den du siterte, men jeg er enig at det høres ut som konebanker. Men det er sant at psykopater får den andre til å se ut som en psykopat. Både psykopatiske kvinner og menn skylder på den andre. Alltid.

Jeg trodde jeg var gal og slem fordi psykopat moren min gnidde det inn i meg hele oppveksten. Først når jeg ble voksen forsto jeg at jeg er den mest omsorsfulle personen av alle som er rundt meg.  Har brukt mange år på å tro det selv. 

Skulle ønske alle psykopater hadde en grønn prikk i pannen, så kunne vi se hvem vi mptte holde oss unna... De skjuler det så sykt godt. De er jo såååå perfekte og herregud... Finnes det mer perfekte og snille mennesker enn dem? Men bak 4 vegger... Huff... Der er satan skjøl...

Anonymkode: 05015...db6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke psykopat, men narsissist. Min far var i 13 år gift med et helt forferdelig kvinnemenneske. Alle var i startet helt blendet av henne. Mot meg var hun fæl fra dag 1, men aldri foran andre. Folk forstår ikke hva man har måtte gå gjennom fordi det er helt ville historier. Jeg håper din far kommer ut av det forholdet der. Jeg hadde ikke kontakt med min far på mange år pga min nå eks-stemor. 

Anonymkode: 5cf45...b41

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en stemor i ca 5 år av mitt voksne liv og det begynte så bra. 

Hun var godt utdannet, fremsto som sterk, utadvendt, omsorgsfull og veldig selvstendig. Faren min syns det var godt å ha en kvinne som sto på egne bein og klarte seg selv. 

Så forsvant egentlig pappa veldig ut av livet mitt. Alt handlet om henne, hennes liv og hennes barn. Jeg antok at pappa var veldig egoistisk og veldig forelsket. Helt til jeg begynte å gå oftere på besøk selv, jeg merket godt at stemor ikke likte at jeg var der. Jeg fikk ufine blikk eller ble ignorert av henne, men på en skjult måte så jeg kunne ikke si så mye om det. 

Så begynte hun å si at jeg måtte ringe henne å spørre om å få treffe faren min, helst med 2 ukers varsel. Jeg holdt meg litt unna igjen, ung og følte meg ikke velkommen. Pappa tok mye kontakt så jeg dro på besøk etter hvert. Det ble til at vi holdt oss ute i garasjen, men hun kom ut dit i blant å var sur. Hun mente agjeg forstyrret pappas gjøremål og hverdagen deres. Det gikk mye på at pappa måtte ordne alt for hennes hobby, hest. Så brått virket hun verken omsorgsfull, god eller selvstendig. 

Jeg tenkte lenge at dette får han styre selv. Så ble det verre for han og da begynte jeg å bli kraftig irritert. Pappa ordnet alt for henne, jobbet mange timer om dagen ute for at hun, hester og hennes barn skulle få alt de trengte. Det eneste han ba om var at det ikke skulle være hesteklær eller utstyr inne, for han er sterkt allergisk. Dette ble virkelig ikke fulgt og pappa var dårlig hele tiden. 

En gang hadde jeg fått spørsmål om å levere noe til pappa så jeg dro dit. Jeg så pappa i vinduet og han vinket meg inn, derfor banket jeg ikke på. Han står å lager seg mat mens stemor hyler fra et annet rom med kun ufine ord om pappa. Hun ble sjokkert da hun så meg, jeg ble bare sint. Når hun var ute av huset så vasket jeg for at pappa skulle slippe å puste dårlig ved matbordet. Han var utslitt. 

Han kunne blant annet ikke hjelpe meg med egenkapital til bolig for han måtte hjelpe hennes barn om 10 år. Han kunne såvidt hjelpe meg med småting i hverdagen, for han måtte bistå med alt i hennes liv. Jeg flyttet nærmere og fikk lov til å låne plenen i enden av huset deres for mine ting. Flere ganger trampet hun sint ut døren fordi hun ble forstyrret. 

Pappa sa at jeg kunne låne litt plass i en av de tre bodene deres til 3 pappesker med lagring. En kveld fikk jeg melding av min stemor om at hvis jeg ikke hentet tingene mine innen 12 timer så kastet hun dette. Det var arv etter pappas mor og bestemor. Jeg spurte pappa hva jeg skulle gjøre, for da var jeg langt borte på noe det meste døgnet. Pappa gikk for å sjekke tingene mine og de var allerede kastet. 

Jeg fikk stadig kommentarer på å komme meg vekk, blikkene ble surere, jeg var absolutt ikke velkommen. Ikke en gang på nyttårsaften, hun ville heller at jeg skulle sitte alene. At pappa ble i dette forholdet skuffet meg stort. 

1 år senere var han lei selv og forholdet tok heldigvis slutt. Han sier bare at vi to kræsjet og at jeg må forstå at hun hadde en vanskelig oppvekst. Vel, med moren min så hadde ikke jeg det noe lettere, men jeg kan da oppføre meg for det. 

Vet ikke om psykopat er det riktige, men det var ikke ålreit for noen. Det var mange i familien som reagerte også. De har sine erfaringer med dama som går på mye av det samme. 

Anonymkode: 3a8b6...936

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hun liker å bruke min fars fobier imot han. Han har stor skrekk for vann og bading etter en ulykke som nesten resulterte i druking for noen år siden. Dette sa han til henne når vi var på familietur en varm sommerdag. Det resulterte i at hun dyttet han ned i havet fra noen fjærasteiner og han brøt ut i full panikk. 
Jeg har sett henne ty til fysisk vold mot han hvis hun ikke får viljen sin. Kaller han svært nedvergende ting som «verdiløs» og «talentløs».
Reagerer med raseriutbrudd hvis han er uenig med henne i den miste ting. En gang snakket  de hvor de sku reise på ferie, og var uenige. Det resulterte i at hun sparket i veggen og ødla en kommode. 
sier ikke unnskyld selv eller tar på seg skyld selv om det er kommet fram at hun tar feil. Skylder heller på alle andre eller vrir på situasjonen. 
Dette er desverre langt fra alle tingene hun har gjort. Jeg og flere har prøvd å snakke me han. Det vi får som respons er at han er klar over det, men «når hun er snill, er hun fantastisk. Så han får bare overleve med alt det andre for han er så glad i henne». 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Ja, og de er svært manipulerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...