AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Hva er ditt beste tips til en komfortabel reise? Nå tenker jeg til under selve reisen, ikke på selve ferien ☺️✈️ Anonymkode: d6f39...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er ditt beste tips til en komfortabel reise? Nå tenker jeg til under selve reisen, ikke på selve ferien ☺️✈️ Anonymkode: d6f39...d4a Jeg kjøper alltid flybilletter i business eller first. Da har det ikke noe å si om flyturen er 8, 10 eller 14 timer. Anonymkode: 6c225...eed
Vimsepims Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Reiser i kjole, tights og en hettegenser. Behagelig og praktisk å kunne dra av tightsen når man kommer frem. Propper som stenger lyd ute og sovemaske er også et must.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Ha god tid. Hvis mine reiser er komfortable er det helt avhengig medpassasjerer. Hvis det er små barn som sparker i setet mitt eller løper rundt eller spedbarn som hyler eller voksne som er dritings og lager kvalme så blir ikke min reise noe særlig komfortabel uansett hva jeg gjør 😅😅 Anonymkode: 1d021...c86
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Jeg reiser helst sent på dag. Det fordi jeg personlig sover elendig om jeg skal rekke noe (særlig om det er noe moro) neste morgen, og da er dårlig forberedt på styret som følger med å reise. Så fly fra 14-16 og å lande rundt 18-24 er for meg bedre enn morgenflyet. Så reis på riktig tidspunkt for deg, om mulig. På reisen? Pakk håndbagaskjen som et oppegående menneske (pc i sidelomme, ikke ha på deg metall (belte etc) eller ta det av deg i køen på flyplassen, putt toalettartikler i en pose før du drar hjemmefra. Ja, du er på tur. De som jobber i sikkerhetssjekken er på jobb. Respekter tiden deres så færrest mulig mennesker må inneha en slik tullejobb og pakk ordentlig. På flyet? Ta med noe å lese eller høre på. Fly er uansett hvordan du ser på det bortkastet tid. Ikke legg bak setet ditt (igjen, grunnleggende respekt for andre mennesker) og vent tålmodig på at en kommer frem. Husk ett skift i håndbagasjen, så kan du oppføre deg som et normalt høflig menneske selv om bagasjen din tar en ekstra rundtur. Sist: normal høflighet trenger ikke forlate deg det øyeblikket du setter dine ben på en flyplass, selv om mange av dine med-reisende verken eier eller ønske å late som om de eier grunnleggende folkeskikk. Senker du deg til deres nivå oppnår du intet annet enn å gjøre verden til et litt dårligere sted for deg, dine venner og dine barn. Så hev deg over dine med-reisende. Anonymkode: d3eba...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Sjekker inn på nett før jeg reiser og har alle reisedokumenter på telefonen Smører med meg mat og tar med tom vannflaske så jeg slipper å måtte stå i kø for overpriset mat eller drikke. Har alltid med meg et stort skjerf i håndbaggasjen som kan brukes som pledd da det fort kan bli kaldt ombord. Tyggis lett tilgjengelig pga dotter i ørene . Anonymkode: 330d0...be8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg reiser helst sent på dag. Det fordi jeg personlig sover elendig om jeg skal rekke noe (særlig om det er noe moro) neste morgen, og da er dårlig forberedt på styret som følger med å reise. Så fly fra 14-16 og å lande rundt 18-24 er for meg bedre enn morgenflyet. Så reis på riktig tidspunkt for deg, om mulig. På reisen? Pakk håndbagaskjen som et oppegående menneske (pc i sidelomme, ikke ha på deg metall (belte etc) eller ta det av deg i køen på flyplassen, putt toalettartikler i en pose før du drar hjemmefra. Ja, du er på tur. De som jobber i sikkerhetssjekken er på jobb. Respekter tiden deres så færrest mulig mennesker må inneha en slik tullejobb og pakk ordentlig. På flyet? Ta med noe å lese eller høre på. Fly er uansett hvordan du ser på det bortkastet tid. Ikke legg bak setet ditt (igjen, grunnleggende respekt for andre mennesker) og vent tålmodig på at en kommer frem. Husk ett skift i håndbagasjen, så kan du oppføre deg som et normalt høflig menneske selv om bagasjen din tar en ekstra rundtur. Sist: normal høflighet trenger ikke forlate deg det øyeblikket du setter dine ben på en flyplass, selv om mange av dine med-reisende verken eier eller ønske å late som om de eier grunnleggende folkeskikk. Senker du deg til deres nivå oppnår du intet annet enn å gjøre verden til et litt dårligere sted for deg, dine venner og dine barn. Så hev deg over dine med-reisende. Anonymkode: d3eba...cbf Denne var artig og mange gode råd! Anonymkode: 2bbbd...576
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Ikke ha for god tid på flyplassen. Kjedelig å vente. Reis i varme klær på flyet. Kan bli fryktelig kaldt og umulig å få sove. Reis med ei nakkepute og ørepropper Kun håndbagasje - mindre venting og oppmøte tid på flyplass Spis reisesyketabletter ved lange reiser, da sovner du sammen med en slurk rødvin Selv om det er kjedelig å fly, ikke spis for å få tiden til å gå. Du blir feit Anonymkode: 0f8f9...82c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Last ned podcast før du reiser. Behagelige klær og også noe varmt å ha rundt deg. Jeg reiser alltid med cardigan i ull. Nakkepute. Ørepropper. Vann. Personlig så har jeg med noen spill på mobilen som kan brukes off-line. En bok. Musikk du har lastet ned. Kryssord Anonymkode: 6817a...673
Kjetil E Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er ditt beste tips til en komfortabel reise? Nå tenker jeg til under selve reisen, ikke på selve ferien ☺️✈️ Anonymkode: d6f39...d4a Hvis du reiser alene og skal ut å fly. Finnes det et tips for å øke sjansene for å få ledig sete ved siden av deg. Når du velger sete så regner jeg med at du enten vil sitte ved vinduet eller midtgang. Og hvis du vil sitte ved vinduet finner du en rad hvor noen alt har valgt sete ved midtgangen mens midtsetet står tomt. Og hvis du heller foretrekker sete ved midtgangen velger du da et sted hvor noen har valgt vindussete mens midtsete står tomt. Du er ikke garantert ledig sete ved siden av deg, men sjansen for å få det er ganske stor. Siden midtseter er det jo ingen som vil ha. Og dermed så blir det ofte stående ledig, forutsatt at flyet ikke er bortimot fullsatt da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå