Gå til innhold

Blir man lykkeligere av å få et barn + hund enn 2 barn og ingen hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du?

Anonymkode: 28f81...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt lykkeligere med hund. Men så ønsker vi oss ikke hund heller. 2 barn. 

Anonymkode: 280d4...b48

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Luna Llena
Skrevet

Jeg er lykkelig selv om jeg verken har hund eller barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn og en hund. Perfekt

Anonymkode: dca81...249

• Liker 1
Skrevet

Noen blir sikkert det, andre ikke. Kommer vel alt an på hva man ønsker og trives med. 

Selv er jeg lykkelig med 0 barn og 1 hund. Hva man blir lykkelig av er vel ganske individuelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir lykkeligst med 0 barn og 0 hund. 

Anonymkode: 1bb61...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1 barn og 2 hunder😵

Anonymkode: 54dee...0ea

Skrevet

0 Barn og hund da først snakker vi om lykke:strix:

Men det kommer jo helt an på hva en ønsker i livet det, alle er ikke enig med mine livsønsker og jeg er ikke enig med alle andre og så kan en jo velge selv hvordan en gir livet sitt mest lykke ut ifra dette.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva vi leser her KG hvor totalt utslitte kvinner er av familielivet er en hund bare en ekstra omsorgsbyrde. Hund krever dedikasjon, tid, engasjement og trening. Da først har du glede av den og den har et godt liv. 

Anonymkode: 8974b...6db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva tenker du?

Anonymkode: 28f81...29e

Du blir lykkeligere når du tar ansvar for eget liv og selv sørger for å bli lykkelig. Velger du ikke lykke så vil du ikke velge lykke med 4 hunder og 7 unger. Lykke er et valg.

Å skaffe seg en hund for å bli lykkelig er etisk betenkelig men definitivt innenfor det som er Ok (gitt at samfunnet anser det som ok å holde dyr for kjøttproduksjon er definitivt jobben «holde menneske lykkelig» en fremragende jobb for et dyr)

Å skaffe seg barn for å bli lykkeligere er definitivt langt utenfor det som er etisk ok. Det er kun ok å få barn om en selv anser seg som kapabel til å gi barna lykke. Og da må en førts evne håndtere egen psyke. Barn skal ikke ha noen oppgaver ovenfor sine foreldre, og ikke noe ansvar for voksnes livsmening eller lykke. Det er oppskriften på et barn med tunge traumer. At mange tar dette valget er ikke en god grunn til å ta det selv. At andre bruker dop eller kjører i fylla ansees heller ikke som grunn for at du slang deg med på lasset.

Anonymkode: e80e6...29a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 katter, ingen hund og ingen barn=ren lykke

Anonymkode: dcca8...c1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs om du liker barn vs hund. Selv har jeg katt og et for travelt liv for hund, planlegger barn. 

Anonymkode: d7394...33b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et barn og en hund. Perfekt

Anonymkode: dca81...249

Samme her🙌🏼

Anonymkode: 27597...560

AnonymBruker
Skrevet

Man blir begrenset i livet av både hund og barn spør du meg. 

Anonymkode: 90bed...1a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter hva vi leser her KG hvor totalt utslitte kvinner er av familielivet er en hund bare en ekstra omsorgsbyrde. Hund krever dedikasjon, tid, engasjement og trening. Da først har du glede av den og den har et godt liv. 

Anonymkode: 8974b...6db

Helt enig. Man har større glede av hund når ungene er store nok til at man kan ta seg en tur mens de er igjen hjemme.

Anonymkode: 12da7...c90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig føler jeg for å fronte tre barn og en katt! 💓

Anonymkode: 2bf74...cd5

Skrevet

Man blir lykkeligere av å få det livet man ønsker seg. Min livskvalitet hadde sunket hvis noen hadde tvunget på meg barn eller hund, helt uavhengig av antall, fordi jeg ikke vil ha noen av delene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn og en hund. Veldig fornøyd med det. Men jeg er skikkelig hundemenneske, og hadde nok ikke taklet livet uten😅 Kan ikke få flere barn, så hadde slikt sett ingen valg heller😜

Anonymkode: a744d...bda

AnonymBruker
Skrevet

Lykkeligere med hund uten barn.

Anonymkode: a525a...3f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn og en hund. Jeg har glede av de og de har glede av hverandre 

Anonymkode: 87a19...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...