Gå til innhold

Lei av tilbakevennende angst! HVORFOR?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke mye angst hele tiden. Men nå igjen blir jeg plutselig redd folk. Jeg føler at de vil svindle meg, at alle har baktanker når de er hyggelige, at de vil kidnappe, voldta. Jeg er også redd folk som er velstående. Er redd de på en eller annen måte skal få til noe krav mot meg. Jeg er også redd for å bli kastet ut av leiligheten jeg leier, fordi folk blir hjemløse pga krisen og må gå ned i leie. Er redd for at barnefamilier kan bli prioritert og jeg må flytte ut pga de. Kanskje jeg må flytte til et lite sted der det nesten ikke bor folk, og mistrives.. 

Jeg er også rede for å ikke vite alt. Jeg må vite kjernen i alt. Jeg vil ikke være avhengig av noen. Jeg føler folk lyver. Jeg stoler ikke på banken en gang. Tenker jeg bør lese meg opp selv på ting, men så sliter jeg litt med å stole på kilder også. Jeg sliter enkelt og greit med å stole på alt jeg ikke har sett med eget øye. 

Anonymkode: 223b2...0dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan prøve appen Tankevirus. Den har noen gode tips når man strever med slitsomme tanker. Det er en serie med korte videoer og de er faktisk litt underholdende også.

Anonymkode: 0c1a4...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel mer paranoide tanker enn angst? Og katastrofetanker?

Går du i terapi/får medikamentell hjelp?

Anonymkode: ceb07...fa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke ut som generell angst, men er veldig paranoide tanker. Gå til fastlegen din og få henvisning til DPS/psykolog med avtale

Anonymkode: cec70...b31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...