Sniglå Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Jeg har ikke snøring på dette star wars greiene, men er det slik at de første filmene var altså episode fire fem og seks? Og nå er episode 3 på dvd? Så det vil si at episode tre, eeeegentlig er starwars 4? :klø: Og har episode to og en kommet eller? *lei av å lure*
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Star Wars er en serie på seks bøker (tror jeg). De første filmene som ble laget er basert på bok 4,5 og 6. De filmene som har kommet nå, er basert på bok 1,2 og 3. Så ja, en og to er kommet, og Star Wars 3, som er ute på DVD nå, er nummer tre i den orginale historie-rekkefølgen. I rekkefølgen av filmene som er kommet, er den film nummer 6. Skjønner? Kanskje ikke så godt forklart, men hvis du lurer fremdeles så skal jeg prøve å forklare en gang til
Sniglå Skrevet 11. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2005 Okei, ble litt klokere nå ja! Så filmmessig så kom først fire fem og seks, så var det et opphold på noen år, ikke sant? Så kom en to og tre? Så da er alle filmene "ferdig" liksom? Jeg har den første boksen med fire fem og seks i, har ikke sett de enda. Kankje på tide Så da venter jeg bare på at de skal lage en boks til da, med de tre siste (eller første) filmene i
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Film nr 1,2 og 3 var episodene 4,5 og 6. De tre første ventet George Lucas med fordi filmteknikken den gangen ikke oppfylte de krava han satte for å kunne lage de tre første. Disse krevde atskillig mer av animasjonsteknikk og datamanipuasjon enn det som var mulig midt på 70-tallet da de satte i gang.
Sniglå Skrevet 11. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2005 Okeei!! (Tenk så fælt å være hekta på star wars på 70-tallet da! Lang ventetid på de tre siste filmene! ) *begynner å bli litt brunette igjen*
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 Jeg var definitivt frelst da de første (altså siste) filmene kom, men det var liksom ikke så mye å vente på. Luke knerta jo gammer'n sin... -Men jeg mener å huske at Lucas planla en trilogi av trilogier, altså tre serier på tre filmer. Er det noen som aner om dette stemmer? Det er for så vidt nok av tråder å ta opp også etter episode seks.
Superlammet Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Paige har helt rett her ang. hvorfor episodene kom i rekkefølgen de gjorde. Det stemmer også at Lucas planla episode 7, 8 og 9, men dette er foreløpig skrinlagt. Jeg synes det var interessant å se hvordan Anakin ble til Darth Vader, hva som fikk han til å flippe over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå