Gå til innhold

Hvordan ville dere ha gjort det med tanke på til og fra sykehus i forbindelse med fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar slo nettopp opp med meg. Det er 2 uker til termin. Jeg skal settes igang og har fått dato. Det er mao ingen som kan kjøre eller hente oss. Ville dere satt bilen på sykehuset? Det kan jo ta opptil en uke før vi skal hjem igjen hvis alt er ok. Det koster flesk å parkere der. Men må jo ha bilstolen med. Hvis jeg skal ta taxi må jeg jo ha med bilstolen rundt på sykehuset. Det er også stress. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 3ee6f...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen venner, mor, søsken el som kan hjelp deg ?

Du kan jo ta taxi til sykehus med bilstol den dagen du skal settes igang...men så må du jo sette bilstol riktig i taxi. Om det er da med Isofix el

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen familie eller venner som kan være litt hos deg? 

Evnt ta taxi bort, og så kan noen hente deg med bilstol? 

Anonymkode: b1c5b...758

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, spurte min mor, men hun kan ikke for hun skal på jobb. Har ikke så nære venner at jeg tør spørre de. 

• Hjerte 1
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, spurte min mor, men hun kan ikke for hun skal på jobb. Har ikke så nære venner at jeg tør spørre de. 

Kødder du??????? Jeg hadde tatt en skikkelig oppvask med min mamma om jeg var i samme situasjon😠

Skrevet

Har du tanter? Søskenbarn? Noen i familien må kunne hjelpe deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til innkjøp av bilstoladapter til vogn så tatt taxi til med vogn og bilstol. Da kan du trille den med deg. 

Anonymkode: 0860c...b09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Har du tanter? Søskenbarn? Noen i familien må kunne hjelpe deg.

Jeg har kun min mor og bestemor av familie. Min bestemor har ikke lappen. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså, barnefar må jo kjøre deg selvom dere ikke er sammen lengre. HAN valgte å gå fra deg 2 UKER før termin! Han må jo stille opp for barnet sitt for det, det minste han kan gjøre er å kjøre til sykehuset og hente barnet sitt. Hva faen.. 

Anonymkode: 3f560...3f5

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville gått til innkjøp av bilstoladapter til vogn så tatt taxi til med vogn og bilstol. Da kan du trille den med deg. 

Anonymkode: 0860c...b09

Men den må jo settes riktig i taxi. De fleste slike har Isofix. Da må hun iallefall få en taxi med Isofix og vite hvordan hun skal sette de fast med bein og belte

Skrevet (endret)

Kan barnefar kjøre dere (ut fra hvordan forholdet er mellom dere nå)? Isåfall er vel det beste alternativ. 
Ellers er det taxi, ha med trillekoffert (enklest å gå med alene gjerne) og bilstol som kan festes med bilbelte for returen hjem i taxi. Å ha bilstol med rundt på sykehuset er ikke noe stress tenker jeg. Du kan nok få hjelp å flytte det fra føderommet til barsel. 

Men du kan selvsagt kjøre selv også, om du er i stand til det. Bare husk at forsikringer ikke slår inn om det skjer en ulykke og du ikke har vurdert tilstanden din til å kjøre bra nok. Barnefar burde vel dekke sin halvpart av parkeringsavgifter for oppholdet mener jeg. 

Men hvorfor settes du i gang? Om to uker til termin så kan du jo risikere å gå i fødsel før igangsetting. Da er jo kanskje ikke alt like forutsigbart med turen til (feks om sterke rier kan du jo ikke kjøre egen bil).

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Men den må jo settes riktig i taxi. De fleste slike har Isofix. Da må hun iallefall få en taxi med Isofix og vite hvordan hun skal sette de fast med bein og belte

Men hun kan jo feste bilstolen med belte. De fleste babybilstoler er vel med belte og/eller base med isofix. Man drasser jo ikke med basen. Har hun bil hjemme er er det jo bare å øve seg på å feste med belte på forhånd. 

• Liker 3
Skrevet

Kjære deg🌸 Om dette stemmer må du være i en fortvilende posisjon. Det må vel være noen du kan spørre om å kjøre/hente deg? Barnefars foreldre eller søsken, kollegaer, venner fra studier eller barndomsvenner. Hadde jeg fått en sånn forespørsel hadde jeg gjort mye for å hjelpe, selv om det var en jeg ikke hadde snakket med på flere år. Kan ikke moren din ta en feriedag? 

Om du ikke har noen, så er det utrolig viktig for deg, men ennå mer for barnet ditt sin del at du bygger deg ett nettverk. Dere kan ikke gå gjennom livet å ha det så sårbart som dette. 

Masse lykke til🌸

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, barnefar må jo kjøre deg selvom dere ikke er sammen lengre. HAN valgte å gå fra deg 2 UKER før termin! Han må jo stille opp for barnet sitt for det, det minste han kan gjøre er å kjøre til sykehuset og hente barnet sitt. Hva faen.. 

Anonymkode: 3f560...3f5

Han jobber også, men han har uansett sagt at han ikke ønsker å se barnet. 

Heller på å kjøre selv, stoler ikke helt på taxisjåfører.

Skrevet

Noen skal vel komme og besøke deg på sykehuset etter fødsel? F.eks din mor? Da kan vel hun ta med bilstolen til sykehuset når hun kommer på besøk, sånn at du slipper å ha den med når du skal føde i allefall. 

Ellers så er vel hjemreisen ikke nødvendigvis på dagtid, så din mor kan vel hente dere før/etter arbeidstid?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (10 minutter siden):

Kan barnefar kjøre dere (ut fra hvordan forholdet er mellom dere nå)? Isåfall er vel det beste alternativ. 
Ellers er det taxi, ha med trillekoffert (enklest å gå med alene gjerne) og bilstol som kan festes med bilbelte for returen hjem i taxi. Å ha bilstol med rundt på sykehuset er ikke noe stress tenker jeg. Du kan nok få hjelp å flytte det fra føderommet til barsel. 

Men du kan selvsagt kjøre selv også, om du er i stand til det. Bare husk at forsikringer ikke slår inn om det skjer en ulykke og du ikke har vurdert tilstanden din til å kjøre bra nok. Barnefar burde vel dekke sin halvpart av parkeringsavgifter for oppholdet mener jeg. 

Men hvorfor settes du i gang? Om to uker til termin så kan du jo risikere å gå i fødsel før igangsetting. Da er jo kanskje ikke alt like forutsigbart med turen til (feks om sterke rier kan du jo ikke kjøre egen bil).

Jeg skrev feil. Termin er om 3 uker og skal settes igang om 2 uker pga sterk fødselsangst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev feil. Termin er om 3 uker og skal settes igang om 2 uker pga sterk fødselsangst. 

Ah! Men fødsel kan jo likevel skje spontant før igangsetting. Så hvertfall verdt å gjøre en vurdering på hva du gjør da isåfall. Ville definitivt kjørt bilen selv/eller blitt kjørt til dagen du skal igangsettes. Og så heller ta regningen for eventuell lang parkeringstid/barnefar ta sin del. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan skal igangsettelse hjelpe mot fødselsangst? Det kommer jo mest sannsynlig til å gi en mye verre fødsel. 

Anonymkode: 1a70f...83e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan skal igangsettelse hjelpe mot fødselsangst? Det kommer jo mest sannsynlig til å gi en mye verre fødsel. 

Anonymkode: 1a70f...83e

Takk så oppløftende i denne tungen tiden. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Han jobber også, men han har uansett sagt at han ikke ønsker å se barnet. 

Heller på å kjøre selv, stoler ikke helt på taxisjåfører.

Han trenger ikke se barnet, kun kjøre deg til sykehuset. Btw, for en gjennomført drittsekk han er! Håper du skriver han opp som far på barnet og krever alt du kan av barnebidrag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...