Gå til innhold

Jeg klarer ikke å forstå andre mennesker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke jeg klarer å forstå andre mennesker lengre, jeg gjorde det før men nå føler jeg meg så sinnsykt utenfor. Alle jeg kjenner bryr seg så mye om overfladiske ting, og det er nesten kun det de bryr seg om. Penger, utseendet og status. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig. Jeg ble alltid opplært til å dømme et menneske utifra hvordan se oppfører seg mot andre, ikke hvordan de ser ut eller hvor mye penger de har. Det skal nevnes at jeg er ung (gutt i 20 åra) men alt det snakkes om i rundt meg både av unge og gamle er hvor attraktiv den personen som gikk forbi er og hvor fantastisk han/henne må være som person. Og alltid når det snakkes om rike folk blir de forguda «Se på det huset da, shit hvor fantastisk han er, håper jeg kan bli sånn en dag!». Føler jeg er helt utenfor samfunnet. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om utseendet eller penger. Alt jeg bryr meg om er dine verdier eller hvordan du behandler en person. Men det virker som at vi er så få som tenker sånn. 

Anonymkode: e88db...4a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du bare omgås ikke med likesinnede. 

De finnes nemlig. Men personligheten deres gjør at de ikke er så fremtredende. 

Bli som du er. Det skulle helst finnes flere som deg. 

Anonymkode: 60dd4...e17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fine tanker. Det er hvordan en person er mot andre som virkelig betyr noe.

Se bare på saken som rulles opp om Johann Olav Koss (og Right to Play). Skinnhellige mennesker som bruker midler som er samlet inn til lutfattige barn til å berike seg selv, til luksusopphold på hoteller osv. Så går de rundt og soler seg i glansen av å være veldig prektige og perfekte, og tror ingen skal finne ut sannheten.

En kan si så mangt om journalister, men de gjør en viktig jobb når de går disse menneskene etter i sømmene. Kanskje du skulle satse på å ta en slik utdanning, så kan du omsette verdiene dine til praksis.

Anonymkode: 3a090...797

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...