Gå til innhold

Dere som mener transkvinner er kvinner. HVA er en kvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Får ikke svar på det noen sted. 

HVA er en kvinne?

Om en transkvinne er like mye kvinne som de som er det, hva er det som gjør kvinner til kvinner?

Er det en følelse?

Anonymkode: 6100a...3aa

Det er tydeligvis IKKE omsorgsevne og empati.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anonymkode: 0b576...4c8

Mange har unisex toaletter. Det er veldig få som blir voldtatt av den grunn?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg adressere de to ultimate problemene som fremmes her, der kvinners rettigheter "innskrenkes"

- Toaletter

- Garderober

Toaletter: Jeg har i mange år lurt på hvorfor vi fortsetter å tviholde på herre- og dametoaletter. Det finnes unisextoaletter, og det funker som bare det. Man går inn, man velger en bås, man gjør det man trenger. Kvinner bruker ofte herretoaletter når det er lang kø på det andre. Det er ikke farlig å blande kjønnene. Det går fint!

Garderober:

1. Jeg har aldri sett en penis i en garderobe. Det vil si, en voksen manns penis. Men newsflash: jeg har aldri egentlig sett en vagina i en garderobe heller. Vet dere, jeg skifter, jeg dusjer, UTEN(!!!) å stirre på kjønnsorganene til de jeg deler garderobe med. Hadde ikke lagt merke til en herretiss om den var der engang!

2. Dere som er veldig bekymret for oss sarte, svake kvinner som kan bli "utsatt" for synet av en tiss i garderoben; hvordan er frykten deres for pedofile menns tilgang på små, nakne guttekropper? Dette vet dere jo at skjer hver eneste dag, pedofile som får sine visuelle behov tilfredsstilt i garderober. Hvor er deres engasjement og problemidentifisering her? Det lurer jeg oppriktig på.

3. Jeg digger ikke å vise meg naken. Hadde flere garderober blitt bygget med flere båsløsninger, hadde ethvert menneske kunnet velge seg litt mer personlig space i garderober. Det synes jeg man burde satse mer på uansett. Kropp er naturlig, men mange ønsker likevel å holde kroppen sin privat.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis.

Anonymkode: f142d...e94

Lille Olly skrev (16 timer siden):

Noen som definerer seg som kvinne.

Dette gir jo ingen mening overhodet.

La oss gå med på tankegangen deres et lite øyeblikk. Man kan altså hevde man er noe man selv definerer seg som? Ok, jeg er født med lys hud, blå øyne og blondt hår, men jeg definerer meg som afro amerikaner. Derfor er jeg det! Og om du ikke godtar det, så er du rasist!

Tenk igjennom det utspillet. Nikker dere anerkjennende? Eller rister dere på hodet og tenker: for en skrulling! Og...hvorfor er det problematisk?

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ops2 skrev (15 timer siden):

En jente som ikke er kommet i puberteten produserer ikke egg. Det gjør henne ikke til en gutt.

Kvinners produksjon av egg går gjennom et kjent løp, som gjelder for en overveiende majoritet.

Kvinner er født med alle eggene, det blir ikke produsert nye. :ler: Her kunne du lite.

Anonymkode: 0f60c...5df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Guppy88 skrev (3 minutter siden):

La meg adressere de to ultimate problemene som fremmes her, der kvinners rettigheter "innskrenkes"

- Toaletter

- Garderober

Toaletter: Jeg har i mange år lurt på hvorfor vi fortsetter å tviholde på herre- og dametoaletter. Det finnes unisextoaletter, og det funker som bare det. Man går inn, man velger en bås, man gjør det man trenger. Kvinner bruker ofte herretoaletter når det er lang kø på det andre. Det er ikke farlig å blande kjønnene. Det går fint!

Garderober:

1. Jeg har aldri sett en penis i en garderobe. Det vil si, en voksen manns penis. Men newsflash: jeg har aldri egentlig sett en vagina i en garderobe heller. Vet dere, jeg skifter, jeg dusjer, UTEN(!!!) å stirre på kjønnsorganene til de jeg deler garderobe med. Hadde ikke lagt merke til en herretiss om den var der engang!

2. Dere som er veldig bekymret for oss sarte, svake kvinner som kan bli "utsatt" for synet av en tiss i garderoben; hvordan er frykten deres for pedofile menns tilgang på små, nakne guttekropper? Dette vet dere jo at skjer hver eneste dag, pedofile som får sine visuelle behov tilfredsstilt i garderober. Hvor er deres engasjement og problemidentifisering her? Det lurer jeg oppriktig på.

3. Jeg digger ikke å vise meg naken. Hadde flere garderober blitt bygget med flere båsløsninger, hadde ethvert menneske kunnet velge seg litt mer personlig space i garderober. Det synes jeg man burde satse mer på uansett. Kropp er naturlig, men mange ønsker likevel å holde kroppen sin privat.

Så bare fordi du ikke syntes det er noe problem, så skal kvinner som er utsatt for seksuelle overgrep bare leve med at en penis kan dukke opp når som helst? At en person som ser helt ut som en mann med parykk (altså ikke en trans-kvinne men en mann som later som han er trans for å få tilgang) skal få lov å gå inn i garderoben og blotte seg og stirre på disse kvinnene? 

Et godt eksempel er «trans-kvinnen» som blottet seg for BARN og Kvinner i et kvinne spa. Satt å spredet med penisen med vilje fordi de visste at ingen kunne si noe. Denne personen var en tidligere sex-offender.. 

https://nypost.com/2021/09/02/charges-filed-against-sex-offender-in-wi-spa-casecharges-filed-against-sex-offender-in-notorious-wi-spa-incident/amp/

dette er altså en mann som later som han er trans for å utnytte kvinner. Dette er hovedproblemet. Derfor trenger man enkle regler og riktig ord på plass. Ikke for å stoppe trans folk, men for å stoppe de som utnytter situasjonen. Så en enkel «ingen-penis» reglen er god nok. Ingen mann kutter av penisen sin for dette.. og trans-damer gjør jo det uansett. 

At noen føler ditt og datt skal ikke gå ut over kvinners trygghet. 

Anonymkode: fb5b6...9f2

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bare fordi du ikke syntes det er noe problem, så skal kvinner som er utsatt for seksuelle overgrep bare leve med at en penis kan dukke opp når som helst? At en person som ser helt ut som en mann med parykk (altså ikke en trans-kvinne men en mann som later som han er trans for å få tilgang) skal få lov å gå inn i garderoben og blotte seg og stirre på disse kvinnene? 

Et godt eksempel er «trans-kvinnen» som blottet seg for BARN og Kvinner i et kvinne spa. Satt å spredet med penisen med vilje fordi de visste at ingen kunne si noe. Denne personen var en tidligere sex-offender.. 

https://nypost.com/2021/09/02/charges-filed-against-sex-offender-in-wi-spa-casecharges-filed-against-sex-offender-in-notorious-wi-spa-incident/amp/

dette er altså en mann som later som han er trans for å utnytte kvinner. Dette er hovedproblemet. Derfor trenger man enkle regler og riktig ord på plass. Ikke for å stoppe trans folk, men for å stoppe de som utnytter situasjonen. Så en enkel «ingen-penis» reglen er god nok. Ingen mann kutter av penisen sin for dette.. og trans-damer gjør jo det uansett. 

Så bare fordi du synes det er uproblematisk, skal små gutter som er utsatt for overgrep, måtte møte nakne voksne menn igjen og igjen? Fordi det er naturlig?

Leste du hele innlegget mitt? Så du hva jeg selv føler om garderober, og et forslag til løsning som kan gagne mange?

Endret av Guppy88
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Et annet eksempel på transfobi. Man finner random nyhetssaker og bruker dem til å stemple og skape et inntrykk av at transpersoner som gruppe er en potensiell trussel.

Anonymkode: 508d5...bfd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Guppy88 skrev (2 minutter siden):

Så bare fordi du synes det er uproblematisk, skal små gutter som er utsatt for overgrep, måtte møte nakne voksne menn igjen og igjen? Fordi det er naturlig?

Leste du hele innlegget mitt? Så du hva jeg selv føler om garderober, og et forslag til løsning som kan gagne mange?

Jeg sa ingenting om pedofile for det har ingenting med saken å gjøre? Du prøver å styre samtalen bort på et annet tema for å slippe å svare. Men ok, ja hvis noen er dømt pedofile så burde de åpenbart ikke få ha tilgang til noen steder med barn verken påkledde eller nakne, i mine øyne. Men forskjellen her, er at med mindre pedoen sitter å tar på seg selv, andre eller tar bilder så er det ingen som kjenner et ubehag, for ingen kan vite hva han tenker. Derimot om han skulle gjøre noen av de tingene så kan man ringe politiet, klage til media osv og få full støtte. Damen i mitt eksempel som klaget over en sexforbryter som blottet seg for henne og barna ble kalt transfobisk og ble grovt behandlet av transaktivister. 

Hvordan skal en bås beskytte en kvinne mot en potensiell voldteksmann som har lurt seg inn i garderoben ved å late som han er trans? Hm? Du er klar over at dette allerede er problemer som har skjedd? I både garderober OG i kvinne-fengsel. Hva er løsningen din der?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et annet eksempel på transfobi. Man finner random nyhetssaker og bruker dem til å stemple og skape et inntrykk av at transpersoner som gruppe er en potensiell trussel.

Hvis du hadde evnen til å lese ordentlig så sa jeg nettopp at det ikke er transpersoner som er problemet, men er system som lar menn utnytte situasjoner under laten av at de trans. Dermed er det ikke transpersoner som er en trussel, men mangel på regler som er. Forstår du?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sa ingenting om pedofile for det har ingenting med saken å gjøre? Du prøver å styre samtalen bort på et annet tema for å slippe å svare. Men ok, ja hvis noen er dømt pedofile så burde de åpenbart ikke få ha tilgang til noen steder med barn verken påkledde eller nakne, i mine øyne. Men forskjellen her, er at med mindre pedoen sitter å tar på seg selv, andre eller tar bilder så er det ingen som kjenner et ubehag, for ingen kan vite hva han tenker. Derimot om han skulle gjøre noen av de tingene så kan man ringe politiet, klage til media osv og få full støtte. Damen i mitt eksempel som klaget over en sexforbryter som blottet seg for henne og barna ble kalt transfobisk og ble grovt behandlet av transaktivister. 

Hvordan skal en bås beskytte en kvinne mot en potensiell voldteksmann som har lurt seg inn i garderoben ved å late som han er trans? Hm? Du er klar over at dette allerede er problemer som har skjedd? I både garderober OG i kvinne-fengsel. Hva er løsningen din der?

Du kan si at jeg snakker om noe helt annet, men vi snakker om frykt og risiko i garderober.

Du skriver som at kvinner har større risiko for å bli voldtatt av transkvinner i garderoben, enn barn har av en pedofil. Det skjønner du selv at er å snu alt på hodet?

Barn i herregarderobe er mye mer utsatt enn kvinner i kvinnegarderobe, og at du trenger løsninger for de som har minst (helt minimal) risiko av disse to, er intet annet enn merkelig.

Endret av Guppy88
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enig med e94. Jeg har aldri tenkt at det skal være så ekstremt viktig at jeg skal gå rundt å definere hva andre definerer seg som. Det er jo ikke så veldig vanskelig å respektere andre mennesker og deres definisjon av seg selv som kvinne eller mann! "Ekte kvinner" har jeg hørt i alt for mange tullete sammenhenger at det gir absolutt ingen mening på noe plan. Ekte kvinner har kurver, ekte kvinner har mensen, ekte kvinner får barn, ekte kvinner har omsorgsyrker, ekte kvinner.... Blir ikke folk drit lei av å definere alle hele tiden på den måten? 

Anonymkode: 2c04f...013

Alt er definert. Det er endel av livets lover. Vi definerer farger. Alle er enig i at grønn er grønn. Alt vi kan ta på fysisk er av et materiale/materialer vi kan navngi. Til og med gasser kategoriseres. Alt vi eksisterer i er navngitt og kategorisert. En hammer er en hammer for alle. En spade er en spade. En potet er potet. Vet du hvorfor alt er kategorisert og definert? For å unngå kaos! Kan du se for deg et samfunn hvor en snekker går inn i en jernvarebutikk og ikke evner å forklare at han trenger en skiftenøkkel fordi det ikke finnes noe navn og definisjon på hva en skiftenøkkel er.

Derfor er også kjønn definerbart. Menn og kvinner er fundamentalt forskjellige og derfor er det nødvendig å skille dem som to forskjellige kjønn. Ingenting av dette er flytende begreper.

Ekte kvinner er nettopp det de er. Ekte. De har XX kromosoner. Lysere stemme, feminine, østrogen istede for testosteron, spedere benbygning. Mindre muskelmasse. Brede hofter. De har vagina, livmor og bryster osvosvosv.....så er man selvsagt kvinne om man ikke innehar et par av disse eksemplene. Men bytter man bort alle disse med de mannlige kjønnstrekkene, da er man ikke lenger kvinne, men mann!

Man kan ikke flyte rundt i sin egendefinerte virkelighet og forlange at alle skal ha det som den objektive sannhet.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Guppy88 skrev (1 minutt siden):

Du kan si at jeg snakker om noe helt annet, men vi snakker om frykt og risiko i garderober.

Du skriver som at kvinner har større risiko for å bli voldtatt av transmenn i garderoben, enn barn har av en pedofil. Det skjønner du selv at er å snu alt på hodet?

Barn i herregarderobe er mye mer utsatt enn kvinner i kvinnegarderobe, og at du trenger løsninger for de som har minst (helt minimal) risiko av disse to, er intet annet enn merkelig.

Tror du mente å skrive trans-kvinner? Og nei, de har større risiko, stor risiko faktisk for å bli utnyttet, enten ved blotting, creepy adferd eller voldtekt av MENN som LATER SOM de er trans. Altså menn som ser at det ikke er noen regler.. som vet at de ikke engang må gjøre noe mer drastisk enn å hive på seg en parykk og så kan gjemme seg bak en ukritisk ideologi og lover. Hvis regelen er at «alle som vil kan komme inn, så kommer de dårlige eggene inn også». Det går imot hele poenget med at kvinner skal ha et trygt sted å være.

Barn i herregarderoben har ikke mer risiko da de har med seg foresatte. Det argumentet er idiotisk. Å ta opp et problem gjør ikke et annet til et mindre problem? Du argumenterer som om man måtte velge hvilken sak man må kjempe for..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du mente å skrive trans-kvinner? Og nei, de har større risiko, stor risiko faktisk for å bli utnyttet, enten ved blotting, creepy adferd eller voldtekt av MENN som LATER SOM de er trans. Altså menn som ser at det ikke er noen regler.. som vet at de ikke engang må gjøre noe mer drastisk enn å hive på seg en parykk og så kan gjemme seg bak en ukritisk ideologi og lover. Hvis regelen er at «alle som vil kan komme inn, så kommer de dårlige eggene inn også». Det går imot hele poenget med at kvinner skal ha et trygt sted å være.

Barn i herregarderoben har ikke mer risiko da de har med seg foresatte. Det argumentet er idiotisk. Å ta opp et problem gjør ikke et annet til et mindre problem? Du argumenterer som om man måtte velge hvilken sak man må kjempe for..

Du lever jo ikke i virkeligheten.

Tror du det eksisterer flere transkvinner med voldtektshensikter, enn det er pedofile menn????

Barn har alltid med foresatte? Jeg tror vi var rundt 8 år da vi begynte å dra bare med venner i svømmehallen. Det var helt vanlig. Du vet at jeg snakker om barn, ikke spedbarn? Så å kalle denne sammenlikningen for idiotisk, vel det var tidenes eksempel på manglende innsikt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du hadde evnen til å lese ordentlig så sa jeg nettopp at det ikke er transpersoner som er problemet, men er system som lar menn utnytte situasjoner under laten av at de trans. Dermed er det ikke transpersoner som er en trussel, men mangel på regler som er. Forstår du?

Jeg leste det du skrev. Problemet med innlegget er at transpersoner kobles til menn i parykker som vil inn inen kvinnegarderobe for å forgripe seg. Det bidrar til å skape et feilaktig bilde av hva kjønnsinkongruens handler om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Guppy88 skrev (1 minutt siden):

Du lever jo ikke i virkeligheten.

Tror du det eksisterer flere transkvinner med voldtektshensikter, enn det er pedofile menn????

Barn har alltid med foresatte? Jeg tror vi var rundt 8 år da vi begynte å dra bare med venner i svømmehallen. Det var helt vanlig. Du vet at jeg snakker om barn, ikke spedbarn? Så å kalle denne sammenlikningen for idiotisk, vel det var tidenes eksempel på manglende innsikt.

Det er desverre du som er helt ut i viddene. Igjen nei jeg tror ikke det er trans-kvinner, jeg tror det åpner opp døren for menn med dårlige intensjoner. Kan du ikke lese? 

Og igjen hva har pedofile med saken å gjøre? Jenter blir kjønnslemlestet.. folk sulter, det er krig.. hva pokker har det med saken å gjøre? Vi snakker om hvordan kvinnersrettigheter og trygghet blir satt til side. Kan du svare? Hva er løsningene dine? 

karen2-hero-1024x859.jpg

syntes du ikke dette er et problem verdt å ta opp, så bryr du deg ikke om kvinner. Det er ikke mye å be om at man må ha fjernet penis hvis man vil ha tilgang til steder for kvinner. Det er jævlig lite å be om faktisk. Jeg har svart deg flere ganger og du unngår å svare. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er du som holder på med omdefinering av kvinne.

stemmer, "transkvinner" er kvinner derfor blir det feil å kalle de noe annet.

Anonymkode: 57578...02a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Lille Olly said:

Stakkars alle kvinner med XXX-, XY- og XXY-kromosomer som nå ikke får lov til å kalle seg "ekte kvinner" fordi du sa det 😢

Noen sa noe, defor nektes noen noe. Et godt eksempel på offerkultur. Er det VM i offerbilde for tiden?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg leste det du skrev. Problemet med innlegget er at transpersoner kobles til menn i parykker som vil inn inen kvinnegarderobe for å forgripe seg. Det bidrar til å skape et feilaktig bilde av hva kjønnsinkongruens handler om.

Nei, det belyser et åpenbart smutthull. Det blir som om nav sa «alle som sier de er syke kan få ufør», hva tror du skjer da? Jo, en haug med folk vil lyve for å få det. Det betyr ikke at det ikke er masse faktiske syke folk som trenger ufør, det betyr at man åpenbart trenger noen kriterier så man kan skille de som er legitime og de som utnytter. 

Man må faktisk gi litt også når man forventer at andre skal akseptere en. Hensyn går begge veier, du kan ikke bare overkjøre alle.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...