Silva Pluvialis Skrevet 5. juni 2022 #61 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flott for deg, men det endrer ikke det faktum at de ikke er ekte kvinner for de er født som menn. Hva man føler seg som er som sagt noe annet men man kan ikke endre biologien. Man kan tro og anse i hytt og pine det gjør ikke at det blir en "sannhet", heldigvis for da hadde verden gått til helvete med all religion, trans og miljøhysteriet til folk. Anonymkode: ee4da...d22 Hva som er "ekte" styres ikke bare av biologi, men likefullt av identitet og tilhørighet. Hvor man føler seg hjemme, hvordan man lever etc. Biologi er ikke alt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #62 Del Skrevet 5. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har man faktisk aldri gjennomfør et transplantasjon av en livmor til en transkvinne, så hvordan kan du si at den personen ikke vil kunne få menstrasjon med en livmor?. Anonymkode: 72290...4ed Nei, og det er fordi transkvinner ikke kan få menstruasjon fordi de er biologiske menn. Anonymkode: 737f0...c83 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #63 Del Skrevet 5. juni 2022 (endret) Guppy88 skrev (16 timer siden): Nei. Stopp litt her. Du blir frustrert fordi man tar opp et unntak. Du mener alle burde forstå at unntak som skyldes feil og sykdommer, selvfølgelig er kvinner. Selv om de ikke oppfyller kravene dine. Vel. La transkvinner være et slikt unntak. Det er ikke farlig! Jeg er biologisk kvinne selv og sammen med en biologisk mann. Jeg ville aldri blitt sammen med en transmann, fordi vedkommende mangler det jeg forbinder med menn. Ikke bare penis men væremåten. Anonymkode: 737f0...c83 Endret 6. juni 2022 av Elaine Marley 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #64 Del Skrevet 5. juni 2022 Alle vet jo forskjellen på en mann og en kvinne. Men du har disse som ikke vil forstå det. Det er ikke noe å diskutere, biologien bestemmer ditt kjønn. Men om du ønsker å kle deg ut å spille rollespill ved å utgi deg for et annet kjønn, så kan du jo såklart det. Anonymkode: 26b6f...cb2 19 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #65 Del Skrevet 5. juni 2022 Tvillingsjel skrev (22 minutter siden): Vel. Jeg er født kvinne og anser likevel disse som like mye kvinne som meg. Da forstår du ikke hva en kvinne er. En mann som velger å gjøre seg om til et kvinnelignende vesen ved å operere seg og injesere ting blir aldri en ekte kvinne. Anonymkode: 26b6f...cb2 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #66 Del Skrevet 5. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Hvordan vet en person med penis hvordan det føles å være kvinne? Anonymkode: c1e0c...b35 19 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #67 Del Skrevet 5. juni 2022 Tvillingsjel skrev (54 minutter siden): Jo, de er ekte kvinner Hadde de vært født kvinner, da hadde de vært ekte kvinner. De er født gutter og vil derfor aldri bli kvinner, selv om de er operert. Anonymkode: f8a2d...93e 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #68 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde de vært født kvinner, da hadde de vært ekte kvinner. De er født gutter og vil derfor aldri bli kvinner, selv om de er operert. Anonymkode: f8a2d...93e Stemmer. Man kan ikke bestemme hvilket kjønn man skal være. Men man kan få spille rollespill. Anonymkode: 26b6f...cb2 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #69 Del Skrevet 5. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor noen har behov for å definere dette. Bortsett fra min livspartner, har det jo ingen betydning for meg hva andre menmesker har mellom beina eller hva de tenker om seg selv. Har en kollega som ikke er som alle andre, men det er knakende likegyldig for meg hva vedkommende har mellom beina eller identifiserer seg som. Vedkommende er en rasende dyktig utvikler, det er det eneste som betyr noe for meg. Anonymkode: 5e708...1d6 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #70 Del Skrevet 5. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor noen har behov for å definere dette. Bortsett fra min livspartner, har det jo ingen betydning for meg hva andre menmesker har mellom beina eller hva de tenker om seg selv. Har en kollega som ikke er som alle andre, men det er knakende likegyldig for meg hva vedkommende har mellom beina eller identifiserer seg som. Vedkommende er en rasende dyktig utvikler, det er det eneste som betyr noe for meg. Anonymkode: 5e708...1d6 Det får en stor konsekvens for kvinner som klasse. Kvinner kan ikke lenger ha egne rom og fasiliteter, som fengsel og toaletter og garderober for seg selv. I tillegg skal man ikke betegne kvinnelige kroppsdeler som kvinnelige lenger, så ordet kvinne blir unngått. For eksempel, har de fjernet ordet kvinne totalt fra informasjonssiden om livmorhalskreft på NHS sine sider i England. Man skal heller omtales som "person med livmor, person med vulva, fødeperson" https://www.nhs.uk/conditions/cervical-cancer/ https://www.aftenposten.no/kultur/i/MLEnrr/ledende-medisinsk-tidsskrift-byttet-ut-ordet-kvinne-med-kropp-med-vagina Det eneste som egentlig er lov å betegne som "kvinnelig" er kjønnstereotyper som å være følsom, å like å pynte seg og å bli dominert. Det er det eneste svaret man får hvis man spør om hva definisjonen av kvinne er. Anonymkode: ffad2...73f 25 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #71 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får ikke svar på det noen sted. HVA er en kvinne? Om en transkvinne er like mye kvinne som de som er det, hva er det som gjør kvinner til kvinner? Er det en følelse? Anonymkode: 6100a...3aa De er ikke det, bare tull. Anonymkode: cc229...16b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #72 Del Skrevet 5. juni 2022 Stopp verden, jeg vil av😳. For øvrig kan folk føle seg som akkurat det de vil, og jeg vil respektere dem for det. Det jeg overhodet ikke tolererer er krav som snur opp-ned på definisjoner som har eksistert så lenge som mennesker har levd. Trans-kvinner i kvinneidrett er også totalt forkastelig! Anonymkode: 54b75...c72 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #73 Del Skrevet 5. juni 2022 Hva er en mann? Hvorfor er det aldri noen som sliter med å svare på hva en mann er ? Hvorfor er det kun definisjonen av kvinne som er vanskelig ? Anonymkode: e2ac1...c33 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #74 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (13 timer siden): Hva som er "ekte" styres ikke bare av biologi, men likefullt av identitet og tilhørighet. Hvor man føler seg hjemme, hvordan man lever etc. Biologi er ikke alt. Du kan ikke bare finne opp nye definisjoner på ord fordi du føler for det, Veldig få her bryr seg om hvordan folk velger å leve livet sitt men ORDENE vi bruker om dette er viktige. Definisjonen av ordet «ekte» er «Som er virkelig, opprinnelig» og ««Ekte» kan bety «uforfalsket», «ren», «det som kom først / opphavelig» og «ublandet».» Definisjonen av ordet «kvinne» er «voksent menneske av hunnkjønn». Er trans-kvinner opprinnelig hunnkjønn? Nei, da er de ikke ekte kvinner uansett hvor mye du/de skulle ønske det. Det er fakta. Hvis du ikke klarer å forholde deg til fakta så skjønner jeg ikke hvorfor du åpner munnen din. Bare fordi du har lest litt propeganda på twitter gjør deg ikke mer opplyst på dette temaet. Derfor er utsagn som trans-kvinner er ekte kvinner med på å utslette biologiske kvinner. Vi er ikke «cis» vi er autentiske, opprinnelige kvinner, vi er malen trans-kvinner følger når de «transition». Kvinner har ikke penis.. Menn kan ikke føde.. trans-menn ja, men ikke «menn», bruk riktige ord. Jeg har ikke noe imot å referere til noen av de du postet bilde av som hun/henne ut av høflighet, og de kan leve slik de ønsker. Men trans-kvinner som ikke har fjernet penis burde ikke få lov inn i kvinne-garderober, kvinne-fengsel eller andre safe-spaces for kvinner. Vi skilte disse stedene etter kjønn for en grunn. Og trans-kvinner burde ikke få delta i kvinne-sport pga åpenbare biologiske grunner. hvor vanskelig skal det være å forholde seg til fakta? Anonymkode: fb5b6...9f2 25 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trille68 Skrevet 6. juni 2022 #75 Del Skrevet 6. juni 2022 Har du penis er du mann, har du vagina er du kvinne👍 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #76 Del Skrevet 6. juni 2022 Tenker det er mye riktig i denne oversikten: Anonymkode: 1ea0e...34f 9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #77 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er en mann? Hvorfor er det aldri noen som sliter med å svare på hva en mann er ? Hvorfor er det kun definisjonen av kvinne som er vanskelig ? Anonymkode: e2ac1...c33 Det er like vanskelig det, men dilemmaene man få i forhold til transkvinner er ikke like store: Transmann med innovertiss som insisterer på å skifte med gutta. Transmann med innovertiss som insiterer på å konkurrere mot gutta i svømming? Transmann med innovertiss som insisterer på å sone i anstalt for menn? Det er en grunn til at man må være varsom med å slippe dette for langt. Det er biologien som gjør at dette er ett problem, for biologisk er menn sterkere enn kvinner. Anonymkode: e94a5...287 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #78 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Dette blir jo bare tull. I følge denne tanken kan føle seg som hva som helst og forvente at det hensyntas. Hvor mange ulike toaletter og karegorier på passet skal man ha? Jeg føler meg ofte som en katt. Noen dager som en brokkoli. Selv om jeg er født som en kvinne. Hvorfor er det så himla vanskelig å holde seg til mann (for de som er født biologisk mann), kvinne (for de som er født biologisk kvinne), og transmann og transkvinne for de som vil leve som det motsatte av hva de er født som? Anonymkode: 77f8e...c08 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #79 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Får ikke svar på det noen sted. HVA er en kvinne? Om en transkvinne er like mye kvinne som de som er det, hva er det som gjør kvinner til kvinner? Er det en følelse? Anonymkode: 6100a...3aa Ja. Så kan man heller skille mellom født som kvinne og født som mann. Anonymkode: c8862...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #80 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor vanlig er Trisomi?, er det så vanlig at det er normalt?. Anonymkode: 1abb8...8ef Jeg identifiserer meg med det. Bruker ulike sokker hele året. Allikevel får jeg ikke boveiledning eller trygd. Hvorfor skal andre bestemme hva jeg skal definere meg som. Anonymkode: 71a09...ed7 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå