Turtellure12 Skrevet 6. juli 2022 #481 Del Skrevet 6. juli 2022 Helene1982 skrev (5 timer siden): Det er ingen transkvinner som verken skal føde, ta abort eller ha menstrasjon, så dette tar jo ingen ressurser fra andre kvinner. Hvis du mener at kvinner får et dårliger tilbud på grunn av at statens ressurser heller brukes på hormonbehandling og kjønnskorrigerende operasjoner Nei, det var ikke det jeg skrev heller. Andre gangen du lager en problemstilling som ikke stemmer overens med det jeg skriver. Det var du som spurte om eksempel på prioriteringer som treffer (biologiske) kvinner spesifikt. Fødselstilbud er det eksempelet. Jeg har ikke sagt at transkvinners problemer er årsaken til skifte av statens ressurser. Prøv igjen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. juli 2022 #482 Del Skrevet 6. juli 2022 Turtellure12 skrev (26 minutter siden): Nei, det var ikke det jeg skrev heller. Andre gangen du lager en problemstilling som ikke stemmer overens med det jeg skriver. Det var du som spurte om eksempel på prioriteringer som treffer (biologiske) kvinner spesifikt. Fødselstilbud er det eksempelet. Jeg har ikke sagt at transkvinners problemer er årsaken til skifte av statens ressurser. Prøv igjen Du skrev dette: Temaer som graviditet/fødsel, abort, menstrasjon og kreftformer som er spesifikke til livmoren er jo basert på biologi. Et eksempel på dette er jo nedskaleringen av fødselstilbud i Norge pga sentralisering av sykehusene. Vil jo si at dette ikke nødvendigvis treffer menn eller transkvinner på samme måte. Jeg svarte dette: Det er ingen transkvinner som verken skal føde, ta abort eller ha menstrasjon, så dette tar jo ingen ressurser fra andre kvinner. Hvis du mener at kvinner får et dårliger tilbud på grunn av at statens ressurser heller brukes på hormonbehandling og kjønnskorrigerende operasjoner. Vi er i en tråd om transeksuelle. Jeg stilte jo ikke et generelt spørsmål om kvinnehelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 7. juli 2022 #483 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) 14 hours ago, Helene1982 said: Kvinner flest verken ønsker eller trenger å vente så lenge som mulig på å ta abort (ca 90 % av aborter i USA utføres innen 12 uker). Det er også i Norge mulig å ta abort senere enn 12 uker om om det er medisinske eller menneskelige grunner til det. Det viktigste for kvinner er tilgang – både emosjonelt, økonomisk og geografisk. Og i USA har de fleste kvinner langt enklere tilgang - "emosjonelt, økonomisk og geografisk" - til abort enn norske kvinner. Så hvorfor du trekker frem USA som et skrekkeksempel på kvinners tilgang på abort er litt absurd. Kvinner i andre land, som f.eks. Chile, Polen og Brasil, har det langt verre. Men det er kanskje slik når man ikke kan så mye mer om et tema enn det man leser av VGs overskrifter... Endret 7. juli 2022 av matsats Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 7. juli 2022 #484 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) 12 hours ago, Bålkaffe said: Jeg har på ingen måte prøvd å dra kjønn vekk fra tiltrekning, jeg bare forteller deg at man ikke blir tiltrukket av alle av det motsatte kjønn. Duh... Quote Jeg vet veldig godt at jeg er hetrofil, men jeg føler ikke tiltrekning til absolutt alle mannfolk. Men føler du tiltrekning til noen kvinner i det hele tatt? Om du ikke gjør det, finnes det noe som helst i verden en kvinne kan gjøre for at du skal kunne bli tiltrukket? Få seg bedre personlighet, bedre utseende, høyere/lavere, (mangel av) sminke, ny jobb, osv. Hva som helst. Og om du da møter en transmann, føles den personen i kategorien av de som er rett kjønn men ikke din type eller de som er feil kjønn og helt uinteressante akkurat som en kvinne? Det dette vil fotelle hver og en som tenker over det er om de egentlig ser på en trans som det nye kjønnet eller ikke. Helt uavhengig av hva de sier offentlig. Det er nesten merkelig at problemstillingen er så vanskelig på fatte. Quote Og du prøver her å fortelle meg at du vil vite om du snakker til en transmann eller en transkvinne hver eneste gang du møter på noen transpersoner? Den må du lenger ut på landet med. Nei, ikke i det hele tatt. Hvis du ikke merker forskjell er jo den interseksuelle tiltrekningen mulig da, ikke sant? Selv om du ikke liker den personen på den måten. Men hvis du mot all formodning vet av en eller annen grunn, hva da med den mulige tiltrekningen? Du vet, den som er mulig mot det kjønnet du liker (selv om kanskje ikke akkurat den personen) men som er helt umulig mot det andre kjønnet (selv om du liker denne personen). Hjælpe meg... At det skulle være så vanskelig å forstå noe så enkelt som at "hetero betyr at man liker det annet kjønn" og at det skulle få tilsvaret "Idiot. Man liker ikke alle." Endret 7. juli 2022 av nisselue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. juli 2022 #485 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 21.18): En kvinne er en person som menstruerer, har eggløsning og kan bære frem et barn og føde det. Det er ingen "følelse". Anonymkode: 804f3...f3b Dette. Man kan ikke føle seg frem til organer og evner man ikke har. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. juli 2022 #486 Del Skrevet 7. juli 2022 nisselue skrev (1 time siden): Hjælpe meg... At det skulle være så vanskelig å forstå noe så enkelt som at "hetero betyr at man liker det annet kjønn" og at det skulle få tilsvaret "Idiot. Man liker ikke alle." Det var ikke det du i utgangspunktet sa, la meg friske opp hukommelsen din: nisselue skrev (23 timer siden): Jeg spør fordi ens egen fysiologi trumfer hva ens sosiale opplæring har innprentet. Ingen trenger svare høyt på dette selvfølgelig, men om en heterofil mann ikke føler tiltrekning mot en kvinne har man jo svaret der uansett hva mannen har sagt høyt. Noen er bare litt mer ærlige med seg selv enn andre. Du sier her at om en hetrofil mann ikke føler seg tiltrukket av en kvinne, så er denne kvinnen en transkvinne. Ja eller nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 7. juli 2022 #487 Del Skrevet 7. juli 2022 Helene1982 skrev (På 2.7.2022 den 5.15): Jhvorfor det er viktig for deg å kategorisere hvordan andre mennesker lever sitt liv. Folk kan føle seg som de vil for min del. Men jeg deler ikke deres tankemåte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 7. juli 2022 #488 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) On 7/6/2022 at 10:24 AM, Bålkaffe said: Du har kastet ut statistikker som om det er fakta og når jeg har etterspurt kilder på dine statistikker, sier du at det er dine meninger. Igjen: Slutt å kast ut statistikker du har funnet på som om de er fakta. Du selv sier at jeg må ha kilder, og jeg har sagt at dette er mine meninger, så kilden blir meg selv. Er det det som må til for å blidgjøre mitt argument for deg: (Kilde) ? Når min mening er at 99% av ditt og datt, så betyr det på folkelig oversatt: majoriteten. Du kan lett løse denne floken internt på din side med å bytte ut 99% med ordet majoriteten i en antydende betydning. Og hvis du har kjørt deg fast i et argument om semantikk, så kan jeg avslutte dette en gang for alle med utrede de to ulike prosenttallene du klamrer deg fast til: On 6/30/2022 at 11:56 AM, umAxa said: Er det greit at en transkvinne med penis som er hva... 90% av transkvinner per i dag Les: " som er hva...." Det er en antydning om majoriteten. Er det nøyaktig 90%? sikkert ikke, men en rask google søk så kommer vi frem til at i 2017 hadde 13% av transpersoner gjennomgått en såkalt bottom surgery. Ikke så forferdelig langt fra de ti prosentene som var min personlige mening, og tar du høyde for at transaktivisme har økt de siste 5 årene, er det sikkert langt flere transpersoner i dag enn da. Tvilsomt at den nye bølgen har operert seg, så prosentandelen av kjønnsbekreftende operasjon er sikkert lavere nå 🤷♂️ Neste On 7/4/2022 at 10:39 AM, umAxa said: Så hvor er problemet? Hos 99% av befolkningen som reagerer instinktivt (på at en transkvinne med penis er i kvinne garderoben) Dette er ikke en statistikk. Dette er min mening. Din mening kan fint være det motsatte om det passer din hverdag. Tenker det er greit å stoppe med å legge ord i min munn nå, og krav om statistikker og kilder på personlige meninger 🤦♂️ --- Quote Jeg spurte deg om noen av de hypotetiske situasjonene du diskuterer i denne tråden har skjedd her i Norge, siden 2016 hvor det ble lettere å endre juridisk kjønn og jeg ser at du ikke svarte på dette spørsmålet. Har du tid til å svare på det? Ikke i det hele tatt. Som sagt blir jeg ikke påvirket av dette på et personlig nivå, og med at jeg er mann, og fleste trans-personer bruker sikkert handikap garderober når det tilgjengelig. Personlig er jeg ikke interessert i hva folk gjør blant sine (delte) fire vegger. Det meste vi har snakket om har vært hypotetisk, og hvis du har glemt det, så var jeg kun interessert i en ting fra starten: On 6/30/2022 at 10:37 AM, umAxa said: Jeg vil bare høre din mening om den har noe dybde til seg, eller om den er like lite overfladisk som du presenterte det: "Helt greit." Er det helt greit sånn uten videre? Scenen er din. On 6/30/2022 at 11:56 AM, umAxa said: jeg spør fordi hvor er din grense om den i hele tatt finnes for hva som er "Helt greit" når det kommer til transkvinner i en kvinneområde. I hovedsak er jeg bare genuin nysgjerrig. On 6/30/2022 at 11:56 AM, umAxa said: Og siden du nevnte "angripende mannfolk", det er ingen "angripende mannfolk" her... og temaet handler ikke om hva menn gjør eller ikke gjør. Det handler om hva som er tanken din bak "Helt greit" On 7/5/2022 at 1:00 PM, umAxa said: Jeg spurte veldig genuint siden starten nøyaktig hva din tankegang var, og lot scenen være din. Her har vi svaret som forteller meg egentlig nok om din tankegang. Og jeg gjentar for siste gang; din tankegang. Enten om vi diskuterer ekte hendelser (ref artiklene), "statistikker", hypoteser og personlige meninger. Jeg ville bare bli kjent med om det var en faktisk dybde i det du sa, eller om alt var bare ideologisk ønsketenkning. Konklusjonen kom jeg frem til for en del siteringen tilbake, og selv om jeg la det frem hva dine argumenter fremsto som, så har du enda ikke sagt noe verken på det eller i mot det. Og frem til du gjør det bekrefter egentlig bare konklusjonen. Vi er egentlig ferdige. Endret 7. juli 2022 av umAxa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. juli 2022 #489 Del Skrevet 7. juli 2022 umAxa skrev (29 minutter siden): Du selv sier at jeg må ha kilder, og jeg har sagt at dette er mine meninger, så kilden blir meg selv. Er det det som må til for å blidgjøre mitt argument for deg: (Kilde) ? Når min mening er at 99% av ditt og datt, så betyr det på folkelig oversatt: majoriteten. Du kan lett løse denne floken internt på din side med å bytte ut 99% med ordet majoriteten i en antydende betydning. Og hvis du har kjørt deg fast i et argument om semantikk, så kan jeg avslutte dette en gang for alle med utrede de to ulike prosenttallene du klamrer deg fast til: Les: " som er hva...." Det er en antydning om majoriteten. Er det nøyaktig 90%? sikkert ikke, men en rask google søk så kommer vi frem til at i 2017 hadde 13% av transpersoner gjennomgått en såkalt bottom surgery. Ikke så forferdelig langt fra de ti prosentene som var min personlige mening, og tar du høyde for at transaktivisme har økt de siste 5 årene, er det sikkert langt flere transpersoner i dag enn da. Tvilsomt at den nye bølgen har operert seg, så prosentandelen av kjønnsbekreftende operasjon er sikkert lavere nå 🤷♂️ Neste Dette er ikke en statistikk. Dette er min mening. Din mening kan fint være det motsatte om det passer din hverdag. Tenker det er greit å stoppe med å legge ord i min munn nå, og krav om statistikker og kilder på personlige meninger 🤦♂️ --- Ikke i det hele tatt. Som sagt blir jeg ikke påvirket av dette på et personlig nivå, og med at jeg er mann, og fleste trans-personer bruker sikkert handikap garderober når det tilgjengelig. Personlig er jeg ikke interessert i hva folk gjør blant sine (delte) fire vegger. Det meste vi har snakket om har vært hypotetisk, og hvis du har glemt det, så var jeg kun interessert i en ting fra starten: Og jeg gjentar for siste gang; din tankegang. Enten om vi diskuterer ekte hendelser (ref artiklene), "statistikker", hypoteser og personlige meninger. Jeg ville bare bli kjent med om det var en faktisk dybde i det du sa, eller om alt var bare ideologisk ønsketenkning. Konklusjonen kom jeg frem til for en del siteringen tilbake, og selv om jeg la det frem hva dine argumenter fremsto som, så har du enda ikke sagt noe verken på det eller i mot det. Og frem til du gjør det bekrefter egentlig bare konklusjonen. Vi er egentlig ferdige. Igjen, ikke legg frem dine meninger som statistikk. Jeg har sagt mitt ganske tidlig i denne tråden, det sto faktisk i det første innlegget du siterte meg på: Jeg svarte på dette innlegget: AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 17.08): Er det helt greit for deg at transekvinnen bruker kvinnegarderoben? Anonymkode: 7c6c4...325 Hvor jeg svarte: Bålkaffe skrev (På 30.6.2022 den 10.14): Helt greit. De er der for den samme greia som meg: Bytte klær og komme seg ut fort som faen uten å bry noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8. juli 2022 #490 Del Skrevet 8. juli 2022 Har ikke lest alle sidene. En kvinne er for meg en person som føler seg som dame. Folk får være som de er for min del. Har homofile og lespiske venner. Deres legning er aldri et tema som diskuteres. Det er skikkelig fine, gode personer. Hvem andre har sex med, bryr meg midt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 8. juli 2022 #491 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) On 7/7/2022 at 12:24 PM, Bålkaffe said: Det var ikke det du i utgangspunktet sa, la meg friske opp hukommelsen din: Du sier her at om en hetrofil mann ikke føler seg tiltrukket av en kvinne, så er denne kvinnen en transkvinne. Ja eller nei? Nei. Ikke engang i nærheten. Jeg kan ikke tvinge deg til å forstå. Om du vil stå på ditt om at jeg mener heterofili er å være tiltrukket av absolutt alle av det andre kjønn så for all del. Stå på. Endret 8. juli 2022 av nisselue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #492 Del Skrevet 8. juli 2022 Handler om kjønnsorgan etter min mening, har folk kukk er de menn, har de dåse er de kvinner. Anonymkode: 1ea0e...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2022 #493 Del Skrevet 8. juli 2022 matsats skrev (På 7.7.2022 den 9.53): Og i USA har de fleste kvinner langt enklere tilgang - "emosjonelt, økonomisk og geografisk" - til abort enn norske kvinner. Så hvorfor du trekker frem USA som et skrekkeksempel på kvinners tilgang på abort er litt absurd. Kvinner i andre land, som f.eks. Chile, Polen og Brasil, har det langt verre. Men det er kanskje slik når man ikke kan så mye mer om et tema enn det man leser av VGs overskrifter... Ehhh nei. I USA er det enkelte som må kjøre i timesvis for å utføre en abort (geografisk) Abort er gratis i Norge, mens det koster mellom 650-750 dollar i USA, innenfor første trimester (økonomisk). Og kvinner risikerer å bli møtt med demonstranter utenfor abortklinikker, og har politiske og religiøse ledere som mener at de er mordere (emosjonelt).Du har rett i at kvinner i Polen og Brasil har det verre, men jeg var ikke klar over at dette var en konkurranse i å ha der verst. Hvis vi skal prøve å komme oss tilbake til temaet, er det også mange andre land der transpersoner har det vanskeligere enn i Norge, men det betyr ikke at vi skal akseptere at enkelte i sammfunnet blir behandlet dårlig, fordi det finnes land der disse menneskegruppene blir behandlet enda dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 8. juli 2022 #494 Del Skrevet 8. juli 2022 7 minutter siden, Helene1982 said: Ehhh nei. I USA er det enkelte som må kjøre i timesvis for å utføre en abort (geografisk) Abort er gratis i Norge, mens det koster mellom 650-750 dollar i USA, innenfor første trimester (økonomisk). Og kvinner risikerer å bli møtt med demonstranter utenfor abortklinikker, og har politiske og religiøse ledere som mener at de er mordere (emosjonelt).Du har rett i at kvinner i Polen og Brasil har det verre, men jeg var ikke klar over at dette var en konkurranse i å ha der verst. Hvis vi skal prøve å komme oss tilbake til temaet, er det også mange andre land der transpersoner har det vanskeligere enn i Norge, men det betyr ikke at vi skal akseptere at enkelte i sammfunnet blir behandlet dårlig, fordi det finnes land der disse menneskegruppene blir behandlet enda dårligere. Eh, jo. Du vet altså ikke hva "de fleste" eller median betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2022 #495 Del Skrevet 8. juli 2022 matsats skrev (11 minutter siden): Eh, jo. Du vet altså ikke hva "de fleste" eller median betyr. Jo, det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 8. juli 2022 #496 Del Skrevet 8. juli 2022 nisselue skrev (1 time siden): Nei. Ikke engang i nærheten. Jeg kan ikke tvinge deg til å forstå. Om du vil stå på ditt om at jeg mener heterofili er å være tiltrukket av absolutt alle av det andre kjønn så for all del. Stå på. Hvorfor svarer du ikke? Enkelt spørsmål: Du sier her at om en hetrofil mann ikke føler seg tiltrukket av en kvinne, så er denne kvinnen en transkvinne. Ja eller nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 9. juli 2022 #497 Del Skrevet 9. juli 2022 11 hours ago, Helene1982 said: Jo, det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Du skrev "Ehhh nei. I USA er det enkelte..." som svar på mitt utsagn om situasjonen til de fleste (et flertall!) amerikanske kvinner. "Enkelte", dvs. noen unntak, er på ingen måte motstridende til "de fleste". Så hvorfor skrev du da "ehhh nei"? Fordi du forstår ikke enkel logikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. juli 2022 #498 Del Skrevet 9. juli 2022 matsats skrev (3 minutter siden): Du skrev "Ehhh nei. I USA er det enkelte..." som svar på mitt utsagn om situasjonen til de fleste (et flertall!) amerikanske kvinner. "Enkelte", dvs. noen unntak, er på ingen måte motstridende til "de fleste". Så hvorfor skrev du da "ehhh nei"? Fordi du forstår ikke enkel logikk. Det at enkelte må kjøre i timesvis, betyr ikke at resten har bedre tilgang enn norske kvinner. Jeg forstod at du mener at 50% eller mer har bedre tilgang enn norske kvinner, men det stemmer ikke. Og du glemte å argumentere for økonomisk og emosjonelt. Vi begynte på transeksuelle kvinner – nå er vi på definasjonen av "de fleste". Er det nok nå? kan vi gå tilbake til saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 9. juli 2022 #499 Del Skrevet 9. juli 2022 (endret) 12 minutter siden, Helene1982 said: Det at enkelte må kjøre i timesvis, betyr ikke at resten har bedre tilgang enn norske kvinner. Jeg forstod at du mener at 50% eller mer har bedre tilgang enn norske kvinner, men det stemmer ikke. Og du glemte å argumentere for økonomisk og emosjonelt. Vi begynte på transeksuelle kvinner – nå er vi på definasjonen av "de fleste". Er det nok nå? kan vi gå tilbake til saken? Et flertall av amerikanske kvinner har helseforsikring (som dekker abortkostnader) gjennom jobb og/eller foreldre, og et stort flertall av amerikanske kvinner bor i delstater med langt mer liberale abortlover enn vi har i Norge. Så hva er det du babler om? Hvis du kan slutte å surre om noe du kan ingenting om, så kan vi gå videre. Endret 9. juli 2022 av matsats Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. juli 2022 #500 Del Skrevet 9. juli 2022 matsats skrev (1 minutt siden): Et flertall av amerikanske kvinner har helseforsikring (som dekker abortkostnader) gjennom jobb og/eller foreldre, og et stort flertall av amerikanske kvinner bor i delstater med langt mer liberale abortlover enn vi har i Norge. Så hva er det du babler om? Hvis du kan slutte å surre om noe du kan ingenting om, så kan vi gå videre. I Norge er det gratis med abort – for alle. Du har ikke rett selv om du snakker nedsettende til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå