Gå til innhold

Dere som mener transkvinner er kvinner. HVA er en kvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Helene1982 said:

Jeg kan møte min mannlige sjef eller naboen på the Well, så å møte en transkvinne hadde virkelig ikke plaget meg overhodet. og … vi kan ikke ha transeksuelle fordi vi må på spa 😬 offa

Formuler argumentet mitt korrekt, også vi kan ha en diskusjon. 
Er det lavt hengende frukter du vil gå etter ligger de på ofte i tilbudshyllen i lokalbutikken din.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umAxa skrev (2 minutter siden):

Det er lite poeng i å dra opp de du kjenner og dine erfaringer. Jeg kjenner flere trans personer jeg også 🤷‍♂️

I bunn og grunn snakker vi om hypotetiske situasjoner med fokus på gråsonene som oppstår når man prøver å presse inn en klosse i et hull. Videre diskuterer vi problemene. Ikke det faktum at selvsagt finnes det et handikapp toalett med privat dusj i de fleste moderne institusjoner og naturligvis unngår man de fleste ubekvemme tilfellene. Vår lille debatt ville vært over før den starten om vi skulle bare lande på "Det finnes handikapp-wc og problemet eksisterer ikke".

Det blir like svakt som å si det finnes butikker i alle land, så derfor er ikke sult et problem. 

Strengt tatt ikke nødvendig å ha kilder når vi har siden starten snakket om hypotetiske situasjoner. Om det hjelper deg, så kall de for min mening istedet. Det er min mening at fleste kvinner, på et globalt nivå, opp til 90% av dem ville følt seg ubekvem dersom en transkvinne med hengende penis og alt skulle dukke opp i garderoben dems, og dusje med dem og gjøre garderobe "ting". Det du kaller for helt greit, kaller jeg for rart. 

Jeg spurte veldig genuint siden starten nøyaktig hva din tankegang var, og lot scenen være din. Her har vi svaret som forteller meg egentlig nok om din tankegang.

I dine ord så tenker du at det er helt greit, og ignorerer nærmest all problematikk som både oppstår i ekte, ref artiklene og til og med hypotetiske vi forestiller oss.  Likheten mellom en slik tankegang og en ideologisk tankegang er når dypere problemer dukker opp, så kaster man bare på lette svar på det og kaller det for problem løst.

Det blir som å sende en håndtegnet strekmann til kreft forskning og si at du fant problemet med å tegne en sirkel på strekmannen.

Når det gjelder transkvinner i sport er det flere andre som har gjort en mer en god jobb til å svare deg på det.

Du drar frem hypotetiske situasjoner og sier at disse har mer tyngde enn hva faktiske og reelle situasjoner har? Det er jo litt spesielt. Deg om det.

Om det er din mening, så ikke kast ut statistikk som om det faktisk stemmer.

Det er "helt greit", fordi igjen: det skjer ikke at transkvinner dingler rundt med penisen sin i kvinnegarderober.

Transkvinner i sport overlot jeg til sporten å ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bålkaffe said:

Du drar frem hypotetiske situasjoner og sier at disse har mer tyngde enn hva faktiske og reelle situasjoner har? Det er jo litt spesielt. Deg om det.

Ja hvorfor ikke?

Drar du på ferie til eksotiske land uten å ta opp hypotetiske problemer som kan oppstå? Er ikke selve hensikten med å f.eks vaksinere seg en handling i å sikre seg mot hypotetiske problemer? 🤷‍♂️

Det er ganske normalt å vektlegge hypoteser enten om man skal til Thailand, Mars, eller generelt sett tenke fremover enn å gå blindt og optimistisk og tenke at alt er greit. Har du penger på fond, eiendom og crypto, deltar jo du i spekulasjoner som er hypoteser det også. Fortell meg igjen hvorfor det skulle våre så enormt spesielt meg om det. 

Så hvorfor har vi ikke en samtale om hypotetiske problemer som også kan oppstå når vi snakker om transkvinner i kvinnegarderoben og ellers i andre kvinne arenaer. Selv om det ikke skjer i store tall, så skjer det jo noe i disse trendy tidene med transaktivitisme som ønsker å gjøre det som en standard. Personlig blir jeg ikke påvirket på noe plan, men det er gjennom å ta for seg en hypotese som gjør at jeg sier at det er min mening at det vil gå utover en stor gruppe; dere kvinner, og jeg tror majoriteten vil helst ikke ha det slik.

Om det er din mening, så ikke kast ut statistikk som om det faktisk stemmer.

Alt er bare min mening frem til jeg henviser en statistikk. Jeg har aldri kastet ut en eneste statistikk i vår lille samtale, så her vet jeg ikke hva du referer til.

Eneste situasjoner og hendelser som jeg "kastet ut" til deg var et par artikler for å vise til deg at alt er ikke bare helt greit. At jeg fant bare én hendelse betyr ikke at det ikke finnes flere. Og hvorfor er én hendelse akseptabelt i utgangspunktet? Er bare én voldtekt akseptabelt også? Hvorfor ikke ta ting seriøst? 🤷‍♂️

Transkvinner i sport overlot jeg til sporten å ta seg av.

Siden du overlater sporten til å ta seg av hva de gjør med transkvinner i kvinnesport, så kan jo jeg dele med deg oppfølgeren av hendelsen som omtalte transkvinnen i svømming til å bli bannlyst fra sporten. Rett og slett fordi det gikk utover kvinner gjentakende ganger.

Vet ikke jeg... Føler jeg gjentar meg selv med at det oppstår problemer når transkvinner befinner seg i kvinneområder 🤷‍♂️

Endret av umAxa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (29 minutter siden):

Ja hvorfor ikke?

Drar du på ferie til eksotiske land uten å ta opp hypotetiske problemer som kan oppstå? Er ikke selve hensikten med å f.eks vaksinere seg en handling i å sikre seg mot hypotetiske problemer? 🤷‍♂️

Det er ganske normalt å vektlegge hypoteser enten om man skal til Thailand, Mars, eller generelt sett tenke fremover enn å gå blindt og optimistisk og tenke at alt er greit. Har du penger på fond, eiendom og crypto, deltar jo du i spekulasjoner som er hypoteser det også. Fortell meg igjen hvorfor det skulle våre så enormt spesielt meg om det. 

Så hvorfor har vi ikke en samtale om hypotetiske problemer som også kan oppstå når vi snakker om transkvinner i kvinnegarderoben og ellers i andre kvinne arenaer. Selv om det ikke skjer i store tall, så skjer det jo noe i disse trendy tidene med transaktivitisme som ønsker å gjøre det som en standard. Personlig blir jeg ikke påvirket på noe plan, men det er gjennom å ta for seg en hypotese som gjør at jeg sier at det er min mening at det vil gå utover en stor gruppe; dere kvinner, og jeg tror majoriteten vil helst ikke ha det slik.

Alt er bare min mening frem til jeg henviser en statistikk. Jeg har aldri kastet ut en eneste statistikk i vår lille samtale, så her vet jeg ikke hva du referer til.

Eneste situasjoner og hendelser som jeg "kastet ut" til deg var et par artikler for å vise til deg at alt er ikke bare helt greit. At jeg fant bare én hendelse betyr ikke at det ikke finnes flere. Og hvorfor er én hendelse akseptabelt i utgangspunktet? Er bare én voldtekt akseptabelt også? Hvorfor ikke ta ting seriøst? 🤷‍♂️

Siden du overlater sporten til å ta seg av hva de gjør med transkvinner i kvinnesport, så kan jo jeg dele med deg oppfølgeren av hendelsen som omtalte transkvinnen i svømming til å bli bannlyst fra sporten. Rett og slett fordi det gikk utover kvinner gjentakende ganger.

Vet ikke jeg... Føler jeg gjentar meg selv med at det oppstår problemer når transkvinner befinner seg i kvinneområder 🤷‍♂️

Merkelig, om dette er hypotetiske situasjoner som kan oppstå rund transkvinner i garderober, hvorfor har ikke det skjedd noen av disse hypotetiske situasjonene siden 2016 da det ble lettere for personer å endre juridisk kjønn her i Norge? Hvor har det blitt av disse hypotetiske situasjonene dere mener vil skje i Norge?

Du har ikke kastet ut en eneste statistikk i vår "lille" samtale?

Neivel.

umAxa skrev (På 30.6.2022 den 11.56):

Er det greit at at en transkvinne er i en garderobe, inkludert skifte, naken, vaske og dusje med andre kvinner? Siden vi ikke skiller barnegarderobe og voksen garderobe på badeland, så hva med jenter? Er det greit at en transkvinne med penis som er hva... 90% av transkvinner per i dag kan komme spradlende inn der?

umAxa skrev (På 4.7.2022 den 10.39):

Så hvor er problemet? Hos 99% av befolkningen som reagerer instinktivt, eller hos de få prosentene som tar seg til rette i slike situasjoner?

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om ordet kvinne skal viskes ut. Vi skal usynliggjøre et helt kjønn for at noen kan bli såret av « å ikke være kvinne» Men hvorfor skjer ikke det samme med menn? Hvorfor visker dere ikke ut mannen? 

legger ved noen utklipp fra landet i vest….

C8E6DC27-80E0-4682-9BBD-A67856C3C5ED.jpeg

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullerusk skrev (42 minutter siden):

Det virker jo som om ordet kvinne skal viskes ut. Vi skal usynliggjøre et helt kjønn for at noen kan bli såret av « å ikke være kvinne» Men hvorfor skjer ikke det samme med menn? Hvorfor visker dere ikke ut mannen? 

legger ved noen utklipp fra landet i vest….

C8E6DC27-80E0-4682-9BBD-A67856C3C5ED.jpeg

Herregud 🤦🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Bålkaffe said:

Merkelig, om dette er hypotetiske situasjoner som kan oppstå rund transkvinner i garderober, hvorfor har ikke det skjedd noen av disse hypotetiske situasjonene siden 2016 da det ble lettere for personer å endre juridisk kjønn her i Norge? Hvor har det blitt av disse hypotetiske situasjonene dere mener vil skje i Norge?

Du har ikke kastet ut en eneste statistikk i vår "lille" samtale?

Neivel.

Åh det er bare min mening fordi som du sa; statistikker må ha kilder og jeg henviser til ingen. Jeg er veldig fornøyd med å kalle det mine meninger. Så jeg har fortsatt ikke kastet noe statistikker ut på deg 🤷‍♂️

Om det er nøyaktig 90% eller 99% spiller ingen rolle. Oversatt til folkelig språk: så er det at jeg tror majoriteten vil ha et problem når transkvinne befinner seg på et område spesialisert seg for kvinner. 

Håper det klarerte det opp for deg.

Men hvis du vil undergrave mitt argument fordi jeg ikke henviser til kilder og du kanskje ikke liker hypoteser, så du heller fokusere på noe mer håndfast, som f.eks artiklene jeg linket og hva du tror det betyr. Men da kan du helle ikke avfeie det slik som du gjorde tidligere: "jeg fant kun èn eneste artikkelen"

-

Juridisk rett forandrer ikke sosiale normer eller fysiske realiteter:

En juridisk transkvinne vil ikke skape mindre ubekvemhet i kvinne garderoben bare fordi et sted i lommeboken hens står det Kvinne med store bokstaver på et førerkort.

En juridisk transkvinne vil ikke plutselig få 30% minder muskelmasse og  svakere beinbygging bare fordi staten oppdaterte noen papirer. Hun kan fortsatt dominere i sport og presse kvinnelige utøvere av pallen gang på gang.

Disse eksemplene som skaper friksjon er ikke usannsynlig å si forekommer på daglig basis rundt om kring i verden, og ikke alle pisker opp til en storm og havner på nyhetene. Men det skjer.

vår "lille" samtale?

Ja, jeg kaller det vår lille samtale, fordi kompliserte problemstillinger, spesielt på et samfunnsnivå er utfordrende å løse dersom målet er å prøve å blidgjøre alle partier. Vi er bare en liten samtale på KG, er vi ikke?

Jeg nevnte at det fremstår som du har en ideologisk tankegang fordi i din løsning er lett, det er "helt greit" og ignorerer alle som påpeker områder der det oppstår friksjoner. Som sagt, realiteten forandre seg ikke.  Spesielt ikke av en idealisert utgave av verden man måtte ha.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (29 minutter siden):

Åh det er bare min mening fordi som du sa; statistikker må ha kilder og jeg henviser til ingen. Jeg er veldig fornøyd med å kalle det mine meninger. Så jeg har fortsatt ikke kastet noe statistikker ut på deg 🤷‍♂️

Om det er nøyaktig 90% eller 99% spiller ingen rolle. Oversatt til folkelig språk: så er det at jeg tror majoriteten vil ha et problem når transkvinne befinner seg på et område spesialisert seg for kvinner. 

Håper det klarerte det opp for deg.

Men hvis du vil undergrave mitt argument fordi jeg ikke henviser til kilder og du kanskje ikke liker hypoteser, så du heller fokusere på noe mer håndfast, som f.eks artiklene jeg linket og hva du tror det betyr. Men da kan du helle ikke avfeie det slik som du gjorde tidligere: "jeg fant kun èn eneste artikkelen"

-

Juridisk rett forandrer ikke sosiale normer eller fysiske realiteter:

En juridisk transkvinne vil ikke skape mindre ubekvemhet i kvinne garderoben bare fordi et sted i lommeboken hens står det Kvinne med store bokstaver på et førerkort.

En juridisk transkvinne vil ikke plutselig få 30% minder muskelmasse og  svakere beinbygging bare fordi staten oppdaterte noen papirer. Hun kan fortsatt dominere i sport og presse kvinnelige utøvere av pallen gang på gang.

Disse eksemplene som skaper friksjon er ikke usannsynlig å si forekommer på daglig basis rundt om kring i verden, og ikke alle pisker opp til en storm og havner på nyhetene. Men det skjer.

Ja, jeg kaller det vår lille samtale, fordi kompliserte problemstillinger, spesielt på et samfunnsnivå er utfordrende å løse dersom målet er å prøve å blidgjøre alle partier. Vi er bare en liten samtale på KG, er vi ikke?

Jeg nevnte at det fremstår som du har en ideologisk tankegang fordi i din løsning er lett, det er "helt greit" og ignorerer alle som påpeker områder der det oppstår friksjoner. Som sagt, realiteten forandre seg ikke.  Spesielt ikke av en idealisert utgave av verden man måtte ha.

Du har kastet ut statistikker som om det er fakta og når jeg har etterspurt kilder på dine statistikker, sier du at det er dine meninger. Igjen: Slutt å kast ut statistikker du har funnet på som om de er fakta.

Jeg spurte deg om noen av de hypotetiske situasjonene du diskuterer i denne tråden har skjedd her i Norge, siden 2016 hvor det ble lettere å endre juridisk kjønn og jeg ser at du ikke svarte på dette spørsmålet. Har du tid til å svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En transkvinne (biologisk mann) mangler noe vesentlig som kun biologiske kvinner har. De vil A L D R I få kvinnelig intuisjon. 

Så når jeg sier jeg merker om noen ikke er en kvinne, så er det min intuisjon som forteller meg. Og ja, jeg er mer var rundt dem, fordi de ikke er kvinner. 

Anonymkode: 737f0...c83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, umAxa said:

Juridisk rett forandrer ikke sosiale normer eller fysiske realiteter

Og der satt du ord på debatten i store trekk.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

En transkvinne (biologisk mann) mangler noe vesentlig som kun biologiske kvinner har. De vil A L D R I få kvinnelig intuisjon. 

Så når jeg sier jeg merker om noen ikke er en kvinne, så er det min intuisjon som forteller meg. Og ja, jeg er mer var rundt dem, fordi de ikke er kvinner. 

Anonymkode: 737f0...c83

Selv ser jeg på det slik at når folk sier noen er ordentlige kvinner/menn og at de ser på dem som nettopp dét, da er mitt spørsmål om de føler noen seksuell tiltrekning til vedkommende. Om det da er det kjønnet de vanligvis føler tiltrekning mot selvfølgelig.

Jeg spør fordi ens egen fysiologi trumfer hva ens sosiale opplæring har innprentet. Ingen trenger svare høyt på dette selvfølgelig, men om en heterofil mann ikke føler tiltrekning mot en kvinne har man jo svaret der uansett hva mannen har sagt høyt. Noen er bare litt mer ærlige med seg selv enn andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (7 minutter siden):

Selv ser jeg på det slik at når folk sier noen er ordentlige kvinner/menn og at de ser på dem som nettopp dét, da er mitt spørsmål om de føler noen seksuell tiltrekning til vedkommende. Om det da er det kjønnet de vanligvis føler tiltrekning mot selvfølgelig.

Jeg spør fordi ens egen fysiologi trumfer hva ens sosiale opplæring har innprentet. Ingen trenger svare høyt på dette selvfølgelig, men om en heterofil mann ikke føler tiltrekning mot en kvinne har man jo svaret der uansett hva mannen har sagt høyt. Noen er bare litt mer ærlige med seg selv enn andre.

Tiltrekning fungerer ikke sånn som du tror.

Man blir ikke automatisk tiltrukket til alle av det motsatte kjønn, det vet du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2022 at 9:08 AM, Helene1982 said:

Beklager at jeg tolket innlegget ditt feil. Jeg er glad for å høre at du mener at transkvinner i likhet med alle andre mennesker har rett til å ha en mening om kvinnehelse i likhet med alle andre.

Heldigvis har alle norske statsborgere over 18 år har rett til å stemme frem de som de mener best kan forvalte våre skattepenger samt andre viktige oppgaver. Heldigvis bor vi i Norge og ikke i USA, så norske kvinner har gode rettigheter sammenlignet med resten av verden både når det gjelder tilgang på abort og økonomiske støtteordninger for mødre.

De fleste amerikanske kvinner har lever under langt mer liberale abortlover enn norske kvinner. For de aller fleste kvinner i USA er det ingen abortbegrensninger frem til ca. uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Bålkaffe said:

Tiltrekning fungerer ikke sånn som du tror.

...

Man blir ikke automatisk tiltrukket til alle av det motsatte kjønn, det vet du vel?

Jeg merker hvertfall med meg selv hvilket kjønn jeg bryr meg filla om hvordan ser ut eller oppfører seg og hvilket kjønn som kanskje kan ha noe ved seg som gjør at jeg ikke har lyst på dem. Som en dårlig personlighet, ansiktstattis eller en myriade andre ting. Vet du ikke forskjell på disse vil jeg gå så langt som å si at du er bifil. Greit nok det forsåvidt og det ville jo forklare hvorfor det jeg skrev kunne virke ulogisk.

EDIT: Eller panfil som er så populært om dagen.

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (3 timer siden):

...

Jeg merker hvertfall med meg selv hvilket kjønn jeg bryr meg filla om hvordan ser ut eller oppfører seg og hvilket kjønn som kanskje kan ha noe ved seg som gjør at jeg ikke har lyst på dem. Som en dårlig personlighet, ansiktstattis eller en myriade andre ting. Vet du ikke forskjell på disse vil jeg gå så langt som å si at du er bifil. Greit nok det forsåvidt og det ville jo forklare hvorfor det jeg skrev kunne virke ulogisk.

EDIT: Eller panfil som er så populært om dagen.

Man blir fremdeles ikke automatisk tiltrukket av en person av det motsatte kjønn eller det samme kjønn, uansett om man er panfil, bifil eller hetrofil(jeg er det siste forresten, siden du bare måtte trekke det inn her, uten at jeg ser relevansen).

Du har totalt misforstått hvordan tiltrukkelse fungerer og det avslører du veldig godt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (7 timer siden):

De fleste amerikanske kvinner har lever under langt mer liberale abortlover enn norske kvinner. For de aller fleste kvinner i USA er det ingen abortbegrensninger frem til ca. uke 24.

Kvinner flest verken ønsker eller trenger å vente så lenge som mulig på å ta abort (ca 90 % av aborter i USA utføres innen 12 uker). Det er også i Norge mulig å ta abort senere enn 12 uker om om det er medisinske eller menneskelige grunner til det. Det viktigste for kvinner er tilgang – både emosjonelt, økonomisk og geografisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Turtellure12 skrev (På 5.7.2022 den 12.11):

Svarte på det spørsmålet i delen du siterte. Temaer som graviditet/fødsel, abort, menstrasjon og kreftformer som er spesifikke til livmoren er jo basert på biologi. Et eksempel på dette er jo nedskaleringen av fødselstilbud i Norge pga sentralisering av sykehusene. Vil jo si at dette ikke nødvendigvis treffer menn eller transkvinner på samme måte.

Det er ingen transkvinner som verken skal føde, ta abort eller ha menstrasjon, så dette tar jo ingen ressurser fra andre kvinner. Hvis du mener at kvinner får et dårliger tilbud på grunn av at statens ressurser heller brukes på hormonbehandling og kjønnskorrigerende operasjoner, svarte du på det selv:

Sitat

Et eksempel på dette er jo nedskaleringen av fødselstilbud i Norge pga sentralisering av sykehusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg at transkvinner vil vi skal kalle dem kvinner. Men hvis de bare vil bruke ordet kvinne om seg selv, ikke ordet transkvinne, hvorfor skal da andre kvinner kalles cis-kvinner? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Bålkaffe said:

Man blir fremdeles ikke automatisk tiltrukket av en person av det motsatte kjønn eller det samme kjønn, uansett om man er panfil, bifil eller hetrofil(jeg er det siste forresten, siden du bare måtte trekke det inn her, uten at jeg ser relevansen).

Du har totalt misforstått hvordan tiltrukkelse fungerer og det avslører du veldig godt her.

Du var da usedvanlig kverulerende på dette. La meg si det slik da... Du vet at du er heterofil. Av en eller annen grunn vet du dette. Ikke sant?
Så kan vi krangle på nøyaktig hva det er som gjør dette og du kan fortsette i hver eneste post å fortelle meg at jeg ikke aner hva jeg snakker om dersom det hjelper deg til å sove om natten. Men det var altså ikke poenget. Poenget var at dersom du møter noen som har byttet fra det kjønnet du ikke tiltrekkes av til det kjønnet du tiltrekkes av så vet man det med seg selv om dette er et kjønn som er din motpart eller ikke. Man føler det. Uansett om du syntes jeg forklarer det bra nok til å passe på hele verden eller ikke.

At du gjør alt du kan for å dreie poenget om tiltrekning bort fra kjønn forteller egentlig mer enn nok om at du faktisk har forstått hva jeg mente og du likte kanskje ikke så godt hva du fant.

Om du fortsatt føler for å dra en ad absurdum ved å late som du tror at jeg mener kjønn er det eneste som gjør at man er tiltrukket av hverandre så forklar selv hva som gjør deg heterofil slik at vi har et begrepsappareat mellom oss du kan leve med og så skal jeg forklare ut ifra det.
Og om det ikke var klart for deg enda så blir da spørsmålet at ... <hva du nå enn forklarer>, kan det passe på en som har byttet fra kvinne til mann? Du trenger ikke svare på det i tråden en gang, men svaret forteller mer om hva du mener en transperson egentlig er enn hva samvittigheten din sier du burde mene. Og dette er noe man merker da man møter folk. Ikke noe man kan google.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (19 minutter siden):

Du var da usedvanlig kverulerende på dette. La meg si det slik da... Du vet at du er heterofil. Av en eller annen grunn vet du dette. Ikke sant?
Så kan vi krangle på nøyaktig hva det er som gjør dette og du kan fortsette i hver eneste post å fortelle meg at jeg ikke aner hva jeg snakker om dersom det hjelper deg til å sove om natten. Men det var altså ikke poenget. Poenget var at dersom du møter noen som har byttet fra det kjønnet du ikke tiltrekkes av til det kjønnet du tiltrekkes av så vet man det med seg selv om dette er et kjønn som er din motpart eller ikke. Man føler det. Uansett om du syntes jeg forklarer det bra nok til å passe på hele verden eller ikke.

At du gjør alt du kan for å dreie poenget om tiltrekning bort fra kjønn forteller egentlig mer enn nok om at du faktisk har forstått hva jeg mente og du likte kanskje ikke så godt hva du fant.

Om du fortsatt føler for å dra en ad absurdum ved å late som du tror at jeg mener kjønn er det eneste som gjør at man er tiltrukket av hverandre så forklar selv hva som gjør deg heterofil slik at vi har et begrepsappareat mellom oss du kan leve med og så skal jeg forklare ut ifra det.
Og om det ikke var klart for deg enda så blir da spørsmålet at ... <hva du nå enn forklarer>, kan det passe på en som har byttet fra kvinne til mann? Du trenger ikke svare på det i tråden en gang, men svaret forteller mer om hva du mener en transperson egentlig er enn hva samvittigheten din sier du burde mene. Og dette er noe man merker da man møter folk. Ikke noe man kan google.

Jeg har på ingen måte prøvd å dra kjønn vekk fra tiltrekning, jeg bare forteller deg at man ikke blir tiltrukket av alle av det motsatte kjønn.

Jeg vet veldig godt at jeg er hetrofil, men jeg føler ikke tiltrekning til absolutt alle mannfolk.

Og du prøver her å fortelle meg at du vil vite om du snakker til en transmann eller en transkvinne hver eneste gang du møter på noen transpersoner? Den må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...