Gå til innhold

Dere som mener transkvinner er kvinner. HVA er en kvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lille Olly skrev (På 5.6.2022 den 16.24):

Noen som definerer seg som kvinne.

Men siden "kvinne" betyr "noen som identifiserer seg som kvinne", betyr dette altså "noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som kvinne".

Som igjen betyr "noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som kvinne".

Som nok en gang betyr "noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som noen som identifiserer seg som…"

Også kalt en sirkulær definisjon. Nærmere bestemt, en uendelig rekursjon.

Som bare er tull og tøys.

Endret av ClausSaus
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 6/10/2022 at 7:42 PM, ClausSaus said:

Da er man jo sikret uendelig med bekreftelser som underbygger sine følelser, så da burde alt bli rosenrødt om kort tid.

Anonymkode: d625c...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

On 6/11/2022 at 3:42 AM, ClausSaus said:

Hva er en gris? Det som identifiserer seg med å være en gris.,
Hva er solen? Vi identifiserer det som solen.
Hva er en TV? Det vi identifiserer som en TV.

Det er ingenting vi kan definere som har ordet i definisjonen. Vi kan ikke vite hva noe er om vi definerer det slik.
Klarer ikke å bli overbevist av folk som ikke har noen gode argumenter, kun " vi identifiserer som en kvinne, så vi er det".
Det gir ingen mening. Få bedre argumenter, så kanskje flere hører på dere.

Anonymkode: e2ac1...c33

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om en transkvinne per definisjon er en mann eller en kvinne er helt ubetydelig for meg.

Skjønner ikke at dere gidder bruke energi på å tenke på slikt.

Anonymkode: 71c23...b3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som ønsker å bli kalt kvinner er kvinner. Ærlig talt, det er bare et ord. I medisinsk sammenheng er det kanskje noe annet, men jeg er ikke helsepersonell og har ikke noe med folks helse å gjøre. 

Anonymkode: 49158...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/5/2022 at 4:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis.

Anonymkode: f142d...e94

Nei

Anonymkode: ef39c...831

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan ikke skjønne at dette er noe å diskutere, eller at noen prøver å undergrave biologien som taler for seg selv. 

Kan ikke det være greit å føle seg som kvinne, selv om man biologisk sett aldri blir det? Eller mann for den del. Det som bør diskuteres er at det ikke er lov med hets og diskriminering mot mennesker som ser på seg selv som et annet/flere kjønn enn de er født som. Det er på ingen måte greit, og den kampen må vi ta. 

Anonymkode: 977f1...64a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lærer, journalist og transkvinne Debbie Hayton stilte for to år siden med en T-skjorte der det sto Tranwomen are men  – Get over it.

I samtale med de to stand-up komikerne Konstantin Kisin og Francis Foster som har en Youtubekanal de kaller Triggernometry formidler Hayton det som for mange – nok er en bombe.  Vi skal ikke langt inn i samtalen før Konstantin spør Dayton:

Hvorfor vil du som transkvinne gå med en t-skjorte der det står transkvinner er menn?

-Det er et politisk statement. Jeg har alltid ønsket å vi si det jeg tror på, og da jeg gjennomgikk behandlingen trodde jeg at jeg ble en slags kvinne. Men for to år siden da jeg gikk med den T-skjorten innså jeg at jeg er like lite kvinne som det dere to er (de to intervjuerne er menn). Men vi blir bombardert med denne beskjeden om at transkvinner er kvinner – get over it. Og beskjeden til befolkningen i samfunnet er at om du ikke skjønner det, så har du et problem som du må få bukt med.

Mens min beskjed er at transkvinner er menn – get over it, som er en like viktig beskjed der get over it- delen er rettet mot oss transkvinner selv. For jeg tror at om vi klarer å ta innover oss det faktum at vi er menn så kan vi også får bedre liv.

Hayton som har barn forteller at barna bruker pronomenet han om han fordi han er deres far og formidler videre at han mener det er knekkende likegyldig hvilket pronomen folk bruker. Det handler, sier Hayton om at man må finne trygghet i seg selv.

Debbie Hayton er en av mange transpersoner som respekterer sitt biologiske faktum. 

———————————————————

Så har vi da det her: https://www.matriarken.no/biologi/norge-vakre-fjorder-og-komfortable-fenglser/

som virkelig burde få en hver til å bli redd. 

«Jeg heter Christina, og jeg tror ikke menn som påstår å være kvinner, jenter, mødre eller lesbiske er det de utgir seg for å være. 

Dette er fakta. Det er ikke mulig å bytte kjønn. Man blir ikke et annet kjønn av å justere på hormonnivåer eller av å skjære bort kroppsdeler. Kjønn er en biologisk mekanisme for reproduksjon, ikke kroppsdeler eller hormonnivå. Kjønn er heller ikke en følelse, og minst av alt papirarbeid eller blekk i et pass. Kjønn er heller ikke et tankemønster, mannerismer eller kleskoder. Å gi barn inntrykk av at det er mulig å diskvalifisere fra et kjønn gjennom å ha preferanser eller gjennom måten man kler seg på, er ikke å utvide kjønnsrollene, det er å innskrenke dem enda mer.

Alle skjønner egentlig at det er noe som ikke stemmer med transideologi. Konseptet er like vanntett som en sil. Elon Musk sin tweet her om dagen gjenspeiler et av de mange spørsmålene kvinner har stilt om paradoksene i transideologi og som de har blitt stilnet for – av twitter, ironisk nok – i løpet av de siste 15 årene.
Vi blir altså fortalt at det ikke eksisterer forskjeller mellom de biologiske kjønnene. Vi blir fortalt at biologisk kjønn er en sosial konstruksjon funnet opp av europeiske kolonister for å undertrykke urbefolkninger. Samtidig blir vi fortalt at sosialt kjønn – det som jo faktisk er en sosial konstruksjon – er det som er medfødt og uforandelig, og at forskjellene på disse medfødte tanke-kjønnene er så fundamental, at irreversibel kirurgi er den eneste løsningen. Vi blir bedt om å forstå det å tilpasse kroppen kjønnsrollen, som å være det stikk motsatte, som å bryte med kjønnsrollen. Jeg for min del er altså ikke overbevist. 

I den slagmarken som er transaktivisme blir kvinner som ikke lar seg overbevise, systematisk jaktet ned, med mål om at livene deres skal bli ødelagt. At transaktivister aktivt jobber for å systematisere sine svartmalingskampanjer mot kritikere er ingen hemmelighet. At det er kvinner som er de som må uttale de forbudte ordene “men det der er jo en mann” og dermed er de som får kjenne den fulle vekten av disse taktikkene er åpenbart.

Det har blitt holdt kronerulling for å bistå menn som har som uttalt mål å utvikle teknologier som gjør taktikkene mulig. Det eksisterer teknologier som Shinigami Eyes (https://www.nrk.no/nordland/kjonnsinkongruens_-bruk-av_shinigami-eyes-av-transpersoner-og-debattanter_vekker-bekymring-1.15439730 ) utviklet av menn med et kvinnehat så intenst at man nesten mister pusten, men som til tross for å ha de mest eksplisitte intensjoner om å ødelegge kvinners liv, og til tross for å være åpenbart lovstridig, allikevel skal forstås som å være sårbare offer med gode intensjoner.

Shinigami Eyes er ikke nok, og transaktivister jobber nå angivelig for å lage hele databaser med svartelistede kvinner, som transkulten mener burde miste både hjem og livsgrunnlag over.

Transaktivisme er en utnyttelse av sympati. Gjennom denne utnyttelsen har vi gitt menn som motiveres av rent kvinnehat og menneskeforakt frikort til å bedrive åpenbar trakassering og trusler mot kvinner. Og denne kvinneforakten prøver altså politikere smakløst nok å sanke stemmer på. 

Nyheter om at en norsk feminist har blitt anmeldt for å påpeke at menn ikke kan være lesbiske eller mødre, har gått verden rundt den siste uken. Saken vekker internasjonal interesse fordi så og si alle industraliserte land står til halsen i den samme irrasjonelle ideologien som oss, som fører til at norsk politi må etterforske hvorvidt det er hatkriminalitet å konstantere at menn ikke kan være mødre. Norge har jobbet hardt for å være et foregangsland, med hastetiltak etter hastetiltak for å score høyt på en eller annen regnbue-index de aldri har giddet å sette seg inn i, men allikevel var voldsomme ivrige etter å gjøre det bra på. Og som et foregangsland ser nå andre land til oss.

Kom til Norge, sier bare jeg: vi er berømte for våre vakre fjorder, komfortable fengsler og for å mene at menn som blir avvist av lesbiske kvinner har vært utsatt for hatkriminalitet.»

Anonymkode: 9694e...0fc

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 10.48):

Lærer, journalist og transkvinne Debbie Hayton stilte for to år siden med en T-skjorte der det sto Tranwomen are men  – Get over it.

I samtale med de to stand-up komikerne Konstantin Kisin og Francis Foster som har en Youtubekanal de kaller Triggernometry formidler Hayton det som for mange – nok er en bombe.  Vi skal ikke langt inn i samtalen før Konstantin spør Dayton:

Hvorfor vil du som transkvinne gå med en t-skjorte der det står transkvinner er menn?

-Det er et politisk statement. Jeg har alltid ønsket å vi si det jeg tror på, og da jeg gjennomgikk behandlingen trodde jeg at jeg ble en slags kvinne. Men for to år siden da jeg gikk med den T-skjorten innså jeg at jeg er like lite kvinne som det dere to er (de to intervjuerne er menn). Men vi blir bombardert med denne beskjeden om at transkvinner er kvinner – get over it. Og beskjeden til befolkningen i samfunnet er at om du ikke skjønner det, så har du et problem som du må få bukt med.

Mens min beskjed er at transkvinner er menn – get over it, som er en like viktig beskjed der get over it- delen er rettet mot oss transkvinner selv. For jeg tror at om vi klarer å ta innover oss det faktum at vi er menn så kan vi også får bedre liv.

Hayton som har barn forteller at barna bruker pronomenet han om han fordi han er deres far og formidler videre at han mener det er knekkende likegyldig hvilket pronomen folk bruker. Det handler, sier Hayton om at man må finne trygghet i seg selv.

Debbie Hayton er en av mange transpersoner som respekterer sitt biologiske faktum. 

———————————————————

Så har vi da det her: https://www.matriarken.no/biologi/norge-vakre-fjorder-og-komfortable-fenglser/

«Jeg heter Christina, og jeg tror ikke menn som påstår å være kvinner, jenter, mødre eller lesbiske er det de utgir seg for å være. 

Dette er fakta. Det er ikke mulig å bytte kjønn. Man blir ikke et annet kjønn av å justere på hormonnivåer eller av å skjære bort kroppsdeler. Kjønn er en biologisk mekanisme for reproduksjon, ikke kroppsdeler eller hormonnivå. Kjønn er heller ikke en følelse, og minst av alt papirarbeid eller blekk i et pass. Kjønn er heller ikke et tankemønster, mannerismer eller kleskoder. Å gi barn inntrykk av at det er mulig å diskvalifisere fra et kjønn gjennom å ha preferanser eller gjennom måten man kler seg på, er ikke å utvide kjønnsrollene, det er å innskrenke dem enda mer.

Alle skjønner egentlig at det er noe som ikke stemmer med transideologi. Konseptet er like vanntett som en sil. Elon Musk sin tweet her om dagen gjenspeiler et av de mange spørsmålene kvinner har stilt om paradoksene i transideologi og som de har blitt stilnet for – av twitter, ironisk nok – i løpet av de siste 15 årene.
Vi blir altså fortalt at det ikke eksisterer forskjeller mellom de biologiske kjønnene. Vi blir fortalt at biologisk kjønn er en sosial konstruksjon funnet opp av europeiske kolonister for å undertrykke urbefolkninger. Samtidig blir vi fortalt at sosialt kjønn – det som jo faktisk er en sosial konstruksjon – er det som er medfødt og uforandelig, og at forskjellene på disse medfødte tanke-kjønnene er så fundamental, at irreversibel kirurgi er den eneste løsningen. Vi blir bedt om å forstå det å tilpasse kroppen kjønnsrollen, som å være det stikk motsatte, som å bryte med kjønnsrollen. Jeg for min del er altså ikke overbevist. 

I den slagmarken som er transaktivisme blir kvinner som ikke lar seg overbevise, systematisk jaktet ned, med mål om at livene deres skal bli ødelagt. At transaktivister aktivt jobber for å systematisere sine svartmalingskampanjer mot kritikere er ingen hemmelighet. At det er kvinner som er de som må uttale de forbudte ordene “men det der er jo en mann” og dermed er de som får kjenne den fulle vekten av disse taktikkene er åpenbart.

Det har blitt holdt kronerulling for å bistå menn som har som uttalt mål å utvikle teknologier som gjør taktikkene mulig. Det eksisterer teknologier som Shinigami Eyes (https://www.nrk.no/nordland/kjonnsinkongruens_-bruk-av_shinigami-eyes-av-transpersoner-og-debattanter_vekker-bekymring-1.15439730 ) utviklet av menn med et kvinnehat så intenst at man nesten mister pusten, men som til tross for å ha de mest eksplisitte intensjoner om å ødelegge kvinners liv, og til tross for å være åpenbart lovstridig, allikevel skal forstås som å være sårbare offer med gode intensjoner.

Shinigami Eyes er ikke nok, og transaktivister jobber nå angivelig for å lage hele databaser med svartelistede kvinner, som transkulten mener burde miste både hjem og livsgrunnlag over.

Transaktivisme er en utnyttelse av sympati. Gjennom denne utnyttelsen har vi gitt menn som motiveres av rent kvinnehat og menneskeforakt frikort til å bedrive åpenbar trakassering og trusler mot kvinner. Og denne kvinneforakten prøver altså politikere smakløst nok å sanke stemmer på. 

Nyheter om at en norsk feminist har blitt anmeldt for å påpeke at menn ikke kan være lesbiske eller mødre, har gått verden rundt den siste uken. Saken vekker internasjonal interesse fordi så og si alle industraliserte land står til halsen i den samme irrasjonelle ideologien som oss, som fører til at norsk politi må etterforske hvorvidt det er hatkriminalitet å konstantere at menn ikke kan være mødre. Norge har jobbet hardt for å være et foregangsland, med hastetiltak etter hastetiltak for å score høyt på en eller annen regnbue-index de aldri har giddet å sette seg inn i, men allikevel var voldsomme ivrige etter å gjøre det bra på. Og som et foregangsland ser nå andre land til oss.

Kom til Norge, sier bare jeg: vi er berømte for våre vakre fjorder, komfortable fengsler og for å mene at menn som blir avvist av lesbiske kvinner har vært utsatt for hatkriminalitet.»

Debbie er en absolutt helt, som får all min respekt og alt som blir sagt er både logisk og riktig. Den andre artikkelen var også veldig godt skrevet! Endelig deilig å kunne lese noe som faktisk gir mening

Anonymkode: fb5b6...9f2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 23.53):

Det får en stor konsekvens for kvinner som klasse. Kvinner kan ikke lenger ha egne rom og fasiliteter, som fengsel og toaletter og garderober for seg selv.

I tillegg skal man ikke betegne kvinnelige kroppsdeler som kvinnelige lenger, så ordet kvinne blir unngått. For eksempel, har de fjernet ordet kvinne totalt fra informasjonssiden om livmorhalskreft på NHS sine sider i England. Man skal heller omtales som "person med livmor, person med vulva, fødeperson"

https://www.nhs.uk/conditions/cervical-cancer/

https://www.aftenposten.no/kultur/i/MLEnrr/ledende-medisinsk-tidsskrift-byttet-ut-ordet-kvinne-med-kropp-med-vagina

Det eneste som egentlig er lov å betegne som "kvinnelig" er kjønnstereotyper som å være følsom, å like å pynte seg og å bli dominert. Det er det eneste svaret man får hvis man spør om hva definisjonen av kvinne er.

Anonymkode: ffad2...73f

Nettopp. Jeg blir krenket for å bli redusert til person med livmor, fødeperson osv. Det å være kvinne og mor er en del av min identitet. Jeg vil ikke reduseres til det jeg oppfatter som en slags fødemaskin.

Anonymkode: f7121...eb4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Jeg blir krenket for å bli redusert til person med livmor, fødeperson osv. Det å være kvinne og mor er en del av min identitet. Jeg vil ikke reduseres til det jeg oppfatter som en slags fødemaskin.

I tillegg blir det å være "kvinne" redusert til personer som liker å sminke seg og gå i kjoler. 

Anonymkode: 6100a...3aa

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/16/2022 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

———————————————————

Hun der mener transpersoner er så psykisk syke så de ikke er samtykkekompetente og når man leser den språkbruken her så er det en aggresjon på høyde med Himalya.

Anonymkode: 508d5...bfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det Joanne Rowling og WDI Norge som driver med. Ikke transperosner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 6/16/2022 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

https://klassekampen.no/utgave/2022-03-28/debatt-vi-kansellerer-ingen

"I Klassekampen 3. februar hevdet Tonje Gjevjon å være kansellert av Kvinnemuseet. Til tross for at påstanden er tilbakevist av museet flere ganger, så har den ukritisk fått sirkulere i ulike kanaler og medier de siste ukene. Subjekt, blant flere, omtaler 27. februar Kvinnemuseet «i Kongsberg» (sic!) som en kansellerende institusjon. At museet plasseres i feil by, er symptomatisk for det generelle presisjonsnivået i saken."

https://subjekt.no/2019/10/18/tonje-gjevjon-kommer-med-de-groveste-anklager-men-belegger-dem-ikke/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius

En liten stund siden denne ble skrevet men: 
https://idag.no/er-det-straffbart-a-beskrive-virkeligheten/19.39658

Som saksordfører under behandlingen av saken fikk jeg og Frp flertall sammen Høyre og Senterpartiet for denne merknaden under Stortingets behandling: «Flertallet (red. anm.) vil sterkt advare mot at Norge går i en retning hvor det kan bli kriminalisert å omtale en person ut fra hvordan vedkommende fremstår, selv om vedkommende måtte føle seg som noe annet. Det må settes en klar avgrensning mellom hatefulle og straffbare ytringer og ytringer som ikke faller inn under disse kategoriene.»

Det er åpenbart at det ikke er Stortingets intensjon å straffeforfølge mennesker som forholder seg til en biologisk objektiv virkelighet.

Jeg synes ikke det skal være straffbart, i og med at det er biologisk fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slutt med dette tullet. ALLE vet hva en kvinne faktisk er. Du vet hva en mann er, og du vet hva en kvinne er. 

Anonymkode: ccff5...bf3

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 22.47):

Debbie er en absolutt helt, som får all min respekt og alt som blir sagt er både logisk og riktig. Den andre artikkelen var også veldig godt skrevet! Endelig deilig å kunne lese noe som faktisk gir mening

Debbie er ingen helt. Debbie er en manipulerende AGP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/19/2022 at 7:47 AM, AnonymBruker said:

Det er det Joanne Rowling og WDI Norge som driver med. Ikke transperosner.

Omvendt. 

Anonymkode: e2ac1...c33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Debbie er ingen helt. Debbie er en manipulerende AGP.

Vet ikke hva en agp er men regner med det er enda et bedritent oppfunnet ord transaktivister bruker for å prøve å få folk til å tie. Av det jeg har sett av debbie (som ikke er mer enn 3 intervjuer) så virker Debbie som en jordnær, selvsikker og ikke minst REALISTISK bilde av verden. Hun lever slik hun ønsker og har ikke noe behov for at resten av verden fyller opp noe illusjon, bryr seg ikke om pronomer fordi det er irrelvant hva andre omtaler henne som. 10/10 menneske. Hadde transbevegelsen hatt hennes logikk hadde veldig få strittet imot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...