AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #21 Skrevet 5. juni 2022 ops2 skrev (Akkurat nå): En jente som ikke er kommet i puberteten produserer ikke egg. Det gjør henne ikke til en gutt. Kvinners produksjon av egg går gjennom et kjent løp, som gjelder for en overveiende majoritet. Vedkomne la til grunn at eggproduksjon var et krav. Anonymkode: 01db5...70b 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #22 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Biologi, heter det. Anonymkode: 0b4e2...b14 Riktig, det er mange som ikke forstår seg på biologi i dag... Anonymkode: 8e6e7...769 17 1
Lorieen Skrevet 5. juni 2022 #23 Skrevet 5. juni 2022 En kvinne har to X-kromosomer, eggstokker, livmor, skjede og vulva. (Med noen få unntak som vanligvis skyldes kromosomavvik/syndromer). Transpersoner kan hyle og gaule så mye de vil, men biologiske fakta er biologiske fakta. 33 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #24 Skrevet 5. juni 2022 ops2 skrev (4 minutter siden): En jente som ikke er kommet i puberteten produserer ikke egg. Det gjør henne ikke til en gutt. Kvinners produksjon av egg går gjennom et kjent løp, som gjelder for en overveiende majoritet. En kvinne produserer ikke egg, de blir født med alle eggene. Anonymkode: 8e6e7...769 15 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #25 Skrevet 5. juni 2022 ops2 skrev (4 minutter siden): En jente som ikke er kommet i puberteten produserer ikke egg. Det gjør henne ikke til en gutt. Kvinners produksjon av egg går gjennom et kjent løp, som gjelder for en overveiende majoritet. Alle eggeanlegg dannes i fosterlivet. Anonymkode: a3b6f...28f 12 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #26 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle eggeanlegg dannes i fosterlivet. Anonymkode: a3b6f...28f Jepp👍🏼 Anonymkode: 8e6e7...769 2
ops2 Skrevet 5. juni 2022 #27 Skrevet 5. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vedkomne la til grunn at eggproduksjon var et krav. Anonymkode: 01db5...70b Du later som om du ikke forstår bare fordi du tror du har scoret et poeng. Det føltes vel godt å komme opp med "68-årig kvinne er ikke en kvinne etter definisjonen"? Nei, du skjønte hele tiden hva som var meningen.... 26
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #28 Skrevet 5. juni 2022 Pust med magen, her er det mye som skrives. Hva er en kvinne? Det er et godt spørsmål. De aller fleste mennesker vet ikke hva kromosomer man har, om man er XX eller XY eller noe annet. Det er ikke noe som testes når man er født, man blir gitt et kjønn basert på hvordan de fysiske kjønnsorganene ser ut. Jente eller gutt. Men det er ikke alltid at det kjønnet man blir tilegnet er det man faktisk er. Det finnes forøvrig en kvinne; vokste opp, gikk gjennom puberteten, fikk mensen, har vært gravid 2 ganger og brakt den til verden via fødsel. Hun er en kvinne, men har XY kromosomer, så man kan faktisk ikke si at kromosomer bestemmer om man er en kvinne. At man produserer egg. Altså ingen kvinner med eggstokker produserer egg. Man er født med alle eggene man noen gang kommer til å ha, og de slippes fri med jevne mellomrom. Men er det de indre organene som bestemmer? For det er kvinner som er født uten livmor, kanskje også uten eggstokker. Hva er hun da, en mann med vagina, vulva og bryst? Det er et utrolig vanskelig spørsmål å svare på, hva en kvinne er. Kan man ikke få lov å være kvinne om man føler seg som det? Jeg forstår ikke at det skal være så mange som blir krenka av at det finnes kvinner som er født med en penis, som ble kalt gutt som barn. Hvorfor skal det være så fælt at transkvinner også er kvinner? Er det ikke mulig at vi alle kan leve side om side uten å irritere seg over naboen som sier hun er kvinne. Hvorfor må man bry seg så sinnsykt mye om kjønnsorganene og kromosomene til hverandre?! Anonymkode: 72290...4ed 10 6 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #29 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enig med e94. Jeg har aldri tenkt at det skal være så ekstremt viktig at jeg skal gå rundt å definere hva andre definerer seg som. Det er jo ikke så veldig vanskelig å respektere andre mennesker og deres definisjon av seg selv som kvinne eller mann! "Ekte kvinner" har jeg hørt i alt for mange tullete sammenhenger at det gir absolutt ingen mening på noe plan. Ekte kvinner har kurver, ekte kvinner har mensen, ekte kvinner får barn, ekte kvinner har omsorgsyrker, ekte kvinner.... Blir ikke folk drit lei av å definere alle hele tiden på den måten? Anonymkode: 2c04f...013 Dette høres veldig fint og idealistisk ut i teorien. Men hva med hvordan man skal løse disse tingene i praksis? Nå snakket jeg om transpersoner som ikke har tatt operasjon. Skal en mann med penis få lov til å sone i ett kvinnefengsel fordi han identifiserer seg som kvinne? Hva med garderober? Idrett er jo ett kjempe problem (uavhengig av operasjon. Hvorfor skal det store flertallet måtte ta hensyn til en svært liten gruppe på bakgrunn av noe de føler seg som, som praktisk går ut over majoriteten? Er det ingenting som kan være «vanlig» lenger uten at de som faller utenfor det, reagerer med å anmelde og rope om diskriminering. Man kan rett og slett ikke kreve at andre forholder seg til en på bakgrunn av følelser. Det er noe svært lite ydmykt over transbevegelsen og jeg har fått den opp i halsen. Jeg lurer oppriktig på hvordan jeg (som hvit kvinne) hadde blitt håndtert om jeg hadde påstått at jeg identifiserer meg som en svart kvinne og å ikke anerkjenne det er diskriminering og stigmatisering. Selv om jeg ikke ser slik ut, så er det det jeg føler. Jeg kan derfor gjøre krav på å bli tatt seriøst som en farget kvinne og at å si at jeg på noen som helst måte er annerledes en en kvinne som er født svart, er diskriminering. Er det bare meg som hører hvor dumt dette er? For all del, folk må leve som de vil for min del men jeg anser det som helt vanvittig at menn med penis krever å bli behandlet som kvinner og ønsker at biologisk fødte kvinner uttaler seg som cis kvinner slik at de ikke skal føle seg annerledes. Anonymkode: cd814...706 29 2 14
ops2 Skrevet 5. juni 2022 #30 Skrevet 5. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alle eggeanlegg dannes i fosterlivet. Anonymkode: a3b6f...28f Eggløsningen starter ikke før puberteten. Altså skjer det ikke noe med de før tiden er moden. 3
AprilLudgate Skrevet 5. juni 2022 #31 Skrevet 5. juni 2022 Jeg er CIS hetero kvinne, og virkelig gir blankeste faen i hva andre definerer seg som. Anbefaler deg å gjøre det samme. 11 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #32 Skrevet 5. juni 2022 ops2 skrev (Akkurat nå): Eggløsningen starter ikke før puberteten. Altså skjer det ikke noe med de før tiden er moden. Det er også riktig. Transkvinner har ikke dette. Sånn er det bare. Men de produserer sperm, så de er menn. Anonymkode: 8e6e7...769 13 1
ops2 Skrevet 5. juni 2022 #33 Skrevet 5. juni 2022 Woman = Adult human female. Kvinne = Et voksent menneske av hunkjønn. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #34 Skrevet 5. juni 2022 Så hvis jeg føler meg som en smurf så er jeg en smurf? Folk kan mene hva de vil men biologien og sannheten endres ikke av det. Anonymkode: ee4da...d22 15 11
Entern Skrevet 5. juni 2022 #35 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette høres veldig fint og idealistisk ut i teorien. Men hva med hvordan man skal løse disse tingene i praksis? Nå snakket jeg om transpersoner som ikke har tatt operasjon. Skal en mann med penis få lov til å sone i ett kvinnefengsel fordi han identifiserer seg som kvinne? Hva med garderober? Idrett er jo ett kjempe problem (uavhengig av operasjon. Hvorfor skal det store flertallet måtte ta hensyn til en svært liten gruppe på bakgrunn av noe de føler seg som, som praktisk går ut over majoriteten? Er det ingenting som kan være «vanlig» lenger uten at de som faller utenfor det, reagerer med å anmelde og rope om diskriminering. Man kan rett og slett ikke kreve at andre forholder seg til en på bakgrunn av følelser. Det er noe svært lite ydmykt over transbevegelsen og jeg har fått den opp i halsen. Jeg lurer oppriktig på hvordan jeg (som hvit kvinne) hadde blitt håndtert om jeg hadde påstått at jeg identifiserer meg som en svart kvinne og å ikke anerkjenne det er diskriminering og stigmatisering. Selv om jeg ikke ser slik ut, så er det det jeg føler. Jeg kan derfor gjøre krav på å bli tatt seriøst som en farget kvinne og at å si at jeg på noen som helst måte er annerledes en en kvinne som er født svart, er diskriminering. Er det bare meg som hører hvor dumt dette er? For all del, folk må leve som de vil for min del men jeg anser det som helt vanvittig at menn med penis krever å bli behandlet som kvinner og ønsker at biologisk fødte kvinner uttaler seg som cis kvinner slik at de ikke skal føle seg annerledes. Anonymkode: cd814...706 Helt enig med deg!👆👍 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #36 Skrevet 5. juni 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Jeg er CIS hetero kvinne, og virkelig gir blankeste faen i hva andre definerer seg som. Anbefaler deg å gjøre det samme. Bravo! Anonymkode: 8e6e7...769 3
Silva Pluvialis Skrevet 5. juni 2022 #37 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Disse jentene ble født i en guttekropp, men er 100 % kvinner. Du kan ikke engang se at de ble født gutt. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #38 Skrevet 5. juni 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Disse jentene ble født i en guttekropp, men er 100 % kvinner. Du kan ikke engang se at de ble født gutt. Nei, men de er ikke "ekte" kvinner. De er heller ikke født i feil kropp. Det er ikke kroppen det var noe feil med. De vil aldri kunne bære fram et barn. Fordi de er født som gutter, de er gutter/menn. Anonymkode: 8e6e7...769 19 12
AprilLudgate Skrevet 5. juni 2022 #39 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så hvis jeg føler meg som en smurf så er jeg en smurf? Folk kan mene hva de vil men biologien og sannheten endres ikke av det. Anonymkode: ee4da...d22 Om du har lyst til å føle deg som en smurf og sminke deg blå så driter jeg i det også. Skader ikke meg 🤷♀️ 11 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 5. juni 2022 #40 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men de er ikke "ekte" kvinner. De er heller ikke født i feil kropp. Det er ikke kroppen det var noe feil med. De vil aldri kunne bære fram et barn. Fordi de er født som gutter, de er gutter/menn. Anonymkode: 8e6e7...769 Jo, de er ekte kvinner 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå