Drizzt Skrevet 6. juni 2022 #321 Del Skrevet 6. juni 2022 jabx skrev (4 timer siden): Det stemmer ikke alltid. https://novonordiskfonden.dk/en/news/more-women-than-expected-are-genetically-men/ https://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141105165209.htm https://www.accordalliance.org/faqs/does-having-a-y-chromosome-make-you-a-man-does-lacking-one-make-you-a-woman/ Snart finner de ut at X og Y og dermed kjønn ikke finnes, men vi er alle samme kjønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. juni 2022 #322 Del Skrevet 6. juni 2022 mingus skrev (1 time siden): Kan noen forklare dette med chest milk? Er det liksom en mann som er født i damekropp, nå definert og operert seg som mann, men (vil ha i pose og sekk) blitt homogravid i livfaren sin, og etter å ha blitt fødefar skal amme sitt barn gjennom brystkassa si? Du har jo skjønt det selv! Men i sjeldne tilfeller og under riktige forutsetninger kan noen menn produsere melk. Eh...farsmelk blir det da 😄 Ikke det man gir til babyer, men litt kommer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. juni 2022 #323 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (5 timer siden): Du er klar over at foreldre i sjeldne tilfeller kan se at barnet er trans fra 2-3 års alderen? Det skjer aldri. Foreldre kan ikke se at en 2-åring er trans. 2-åringer er ikke trans. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. juni 2022 #324 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, er man født med ekte kjønnsdysfori så vil dette manifistere seg ganske tidlig. Men nå er det 13-14 åringer som over natten finner ut at de er et annet kjønn. Eller en helt annen art. Anonymkode: 4fa7f...4e5 TikTok må forbys. All slags farlige moter kommer derfra. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. juni 2022 #325 Del Skrevet 6. juni 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Du har jo skjønt det selv! Men i sjeldne tilfeller og under riktige forutsetninger kan noen menn produsere melk. Eh...farsmelk blir det da 😄 Ikke det man gir til babyer, men litt kommer det. Takk, måtte bare få bekreftet om galskapen stelte! 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. juni 2022 #326 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 16.13): Får ikke svar på det noen sted. HVA er en kvinne? Om en transkvinne er like mye kvinne som de som er det, hva er det som gjør kvinner til kvinner? Er det en følelse? Anonymkode: 6100a...3aa åpenbart ifølge transkvinner så... Av og til virker det som at de påberoper seg å være ekte kvinner mens biologiske kvinner ikke er det. De blir sure dersom noen kaller dem transkvinner, gor de er kvinner nemlig, mens vi som er født kvinner skal ha merkelapp. Vi er ikke ekte kvinner. Vi er ciskvinner. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 7. juni 2022 #327 Del Skrevet 7. juni 2022 At dette i det hele tatt er en diskusjon, er helt idiotisk. Burde aldri vært et tema engang. Enten er man født med penis, eller så er man født med vagina. Til og med barn forstår dette med guttetiss og jentetiss. I hvert fall fram til de blir forvirret med noe annet svada. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #328 Del Skrevet 7. juni 2022 Lurer oppriktig på hva det er med folk som skal henge seg opp i det med biologi og kjønn. Går dere også rundt og definerer hva som er EKTE hetrofil? Ekte blondine? Ekte nordmann og så videre? Eller er det kun kjønn? Hvorfor er dere så opptatt av det? Hva gjør det dere? Hjelpes, det gjør meg ikke et fnugg og hvem som helt vi identifisere seg som kvinne, mann, pappegøye eller IKEA-stol. Kjør på med det som gjør deg lykkelig Anonymkode: 8c969...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #329 Del Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så du nekter for at Kanada har innført en lov som gjør det straffbart å ikke annerkjenne noens kjønnsidentitet? At engelske og amerikanske helsenett endrer ord fra kvinne til «person som menstruerer», «fødeperson» og «chest-milk» ? At lærere får sparken for å ikke annerkjenne kjønnsidentitet til småbarn? At man ikke skal «assume someones gender»? At folk ikke blir filmet og lagt ut på nettet når de sier feil? påstår du at dette ikke har skjedd? Anonymkode: fb5b6...9f2 Ikke kom med Amerika, de er jo totalt tilbakestående idioter, garantert de som fant på hele denne shiten..... Anonymkode: ecf74...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 8. juni 2022 #330 Del Skrevet 8. juni 2022 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep, brudd på regelen om gjengivelse av tekst og innhold fra eksterne sider, og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #331 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 10.26): Lurer oppriktig på hva det er med folk som skal henge seg opp i det med biologi og kjønn. Går dere også rundt og definerer hva som er EKTE hetrofil? Ekte blondine? Ekte nordmann og så videre? Eller er det kun kjønn? Hvorfor er dere så opptatt av det? Hva gjør det dere? Hjelpes, det gjør meg ikke et fnugg og hvem som helt vi identifisere seg som kvinne, mann, pappegøye eller IKEA-stol. Kjør på med det som gjør deg lykkelig Anonymkode: 8c969...cc3 Man henger seg jo bare opp i det fordi noen prøver å påstå noe annet. Hadde en boks-blondine påstått at alle som farger håret nå faktisk er den fargen på ekte så hadde folk laget en tråd om dette også. Særlig hvis språket rundt det plutselig hadde blitt forsøkt endret. Man er ikke «naturlig blondine» man er «cis-blondine», «brunetter er ekte blondiner», «å være blond er et paraply-utrykk som dekker alle som føler seg som blonde, det er opptil enhver å definere hva det er som gjør at de føler seg blonde». «Jeg har alltid visst at jeg var blond, for jeg var alltid den dummeste i klassen» Høres dumt ut, gjør det ikke? Særlig hvis du selv faktisk ER blond og ser en haug med folk, ikke bare late som de er det selv, men nå forsøker å endre meningen av hva DU er for å bedre dem selv. Og selv om du.. original blondine ikke er enig så skal du holde kjeft eller så er du en såkalt «bigot». Da blir man irritert, ikke sant? Anonymkode: fb5b6...9f2 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #332 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 17.27): Så du nekter for at Kanada har innført en lov som gjør det straffbart å ikke annerkjenne noens kjønnsidentitet? Kilde? Tenker du på denne? https://www.cbc.ca/cbcdocspov/features/canadas-gender-identity-rights-bill-c-16-explained Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #333 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 22.08): Jeg bryr meg heller ikke i utgangspunktet om hva folk vil identifisere seg som (utover at jeg kan synes det blir krevende å skulle forholde seg til en drøss med pronomen som jeg er helt uvant med å bruke). Er derimot kritisk til krav/anbefalinger om å omgjøre språket vårt av hensyn til en gruppe som utgjør noe slikt som 0.3 - 0.6% av befolkningen, samt å lære barn på skolen at "kjønn er flytende" osv, påstander som ikke har hold i vitenskap. Jeg er bekymret for at flere av påstandene som nå, tydeligvis, er kommet på pensum i grunnskolen når det gjelder kjønn, særlig etter initiativ fra Fri, vil kunne skape en usikkerhet hos barn/ungdom rundt kjønn som ikke ville trengt å være der. Det er helt fint å informere om at det eksisterer noe som kalles kjønnsinkongruens, men man skal også være klar over at dette gjelder noen ytterst få mennesker, og er ikke noe som folk flest trenger å gruble over. Jeg kunne selv være litt "avvikende" fra forventninger knyttet til kjønnet mitt som mindre, når det gjaldt interesserer osv, men på den tiden var det ingen som så noen grunn til å stille spørsmål ved "kjønnsidentiteten" min av den grunn. Anonymkode: d7318...62d Hva er problemet med at språket tilpasser seg tiden? Det har alltid skjedd. Det er du som er på kant med vitenskapen: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141105165209.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #334 Del Skrevet 9. juni 2022 nisselue skrev (På 6.6.2022 den 22.28): Den dagen du får bot for å ha brukt feil ord så endrer du kanskje mening. Hvorfor skulle man få det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #335 Del Skrevet 9. juni 2022 Drizzt skrev (På 6.6.2022 den 22.34): Snart finner de ut at X og Y og dermed kjønn ikke finnes, men vi er alle samme kjønn. Skriver du dette fordi du er triggered av at vitenskapen ikke støtter trans-hat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #336 Del Skrevet 9. juni 2022 Maleficenta skrev (På 7.6.2022 den 0.24): åpenbart ifølge transkvinner så... Av og til virker det som at de påberoper seg å være ekte kvinner mens biologiske kvinner ikke er det. De blir sure dersom noen kaller dem transkvinner, gor de er kvinner nemlig, mens vi som er født kvinner skal ha merkelapp. Vi er ikke ekte kvinner. Vi er ciskvinner. Når har de sagt at "biologiske kvinner" ikke er kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #337 Del Skrevet 9. juni 2022 Villfisker skrev (På 7.6.2022 den 10.16): At dette i det hele tatt er en diskusjon, er helt idiotisk. Burde aldri vært et tema engang. Enten er man født med penis, eller så er man født med vagina. Til og med barn forstår dette med guttetiss og jentetiss. I hvert fall fram til de blir forvirret med noe annet svada. Dessverre er det ikke så enkelt: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141105165209.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. juni 2022 #338 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man henger seg jo bare opp i det fordi noen prøver å påstå noe annet. Hadde en boks-blondine påstått at alle som farger håret nå faktisk er den fargen på ekte så hadde folk laget en tråd om dette også. Særlig hvis språket rundt det plutselig hadde blitt forsøkt endret. Man er ikke «naturlig blondine» man er «cis-blondine», «brunetter er ekte blondiner», «å være blond er et paraply-utrykk som dekker alle som føler seg som blonde, det er opptil enhver å definere hva det er som gjør at de føler seg blonde». «Jeg har alltid visst at jeg var blond, for jeg var alltid den dummeste i klassen» Høres dumt ut, gjør det ikke? Særlig hvis du selv faktisk ER blond og ser en haug med folk, ikke bare late som de er det selv, men nå forsøker å endre meningen av hva DU er for å bedre dem selv. Og selv om du.. original blondine ikke er enig så skal du holde kjeft eller så er du en såkalt «bigot». Da blir man irritert, ikke sant? Anonymkode: fb5b6...9f2 Det høres bare dumt ut fordi det ikke har noe med saken å gjøre. Kjønnsidentitet har ikke noe med hårfarge å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #339 Del Skrevet 9. juni 2022 jabx skrev (7 minutter siden): Det høres bare dumt ut fordi det ikke har noe med saken å gjøre. Kjønnsidentitet har ikke noe med hårfarge å gjøre. No shit sherlock. Hvis du leser så ser du at jeg svarer på noen som brukte det å være ekte blondine som eksempel på «hvorfor bryr vi oss ikke så mye om det» Anonymkode: fb5b6...9f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 9. juni 2022 #340 Del Skrevet 9. juni 2022 28 minutter siden, jabx said: Dessverre er det ikke så enkelt: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141105165209.htm Jo, det er så enkelt. At 1 av 80.000 (Swyer) har genfeil som gir en unormal utvikling av gonader betyr ikke at det finnes andre kjønn en han- og hunkjønn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå