Thanos Skrevet 6. juni 2022 #241 Del Skrevet 6. juni 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Men for å være seriøs. Dersom du ønsker å anerkjennes som kvinne. Hva slags problemer lager egentlig det for MEG rent juridisk og mtp rettigheter? Det er ikke fysisk mulig å anerkjennes som kvinne dersom man er født mann. Beklager så mye. Det er ikke jeg som setter de reglene. Det er naturen. Vitenskapelig så går det ikke. Men la meg tenke at det faktisk gikk. Om f.eks "Håkon" fra Molde bestemmer seg for å bli kvinne, og han lever livet sitt som kvinne i ro og mak, vil ikke det være eller bli et problem for meg og deg. Problemet oppstår når dette blir en ideologi. Man ser dette startet forsiktig og med en oppriktighet i USA, til å bli en aggressiv kult som truer, ramponerer og begår kriminelle handlinger. Og hvor er endestasjonen for marerittoget? Canada! Der er det allerede innsatt et lovverk som gir bøter og fengselsstraff om du bruker feil pronomen i samtale med en person. Det er så forbannet sykt at jeg fortsatt ikke kan tro det er sant! Første rettssak mot første offer starter i november 2022 der borte. Det lovverket er grunnen til at Jordan Peterson ble kjent. Alle totalitære ideologier starter i det små. Man merker knapt at de eksisterer. Man vil jo bare være behjelpelig for en god sak ikke sant? Så ender det opp med maktmissbruk og innskrenkelse av yttringsfrihet. Nå kjempes det allerede en kamp i dette miljøet for å fjerne ord som mor, amming, kakemenn og kvinne. Transkvinner får delta i kvinnesporter og utraderer kvinners rekorder! Og da handler det ikke lenger om å gi transpersoner respekt og et godt liv, men å frata andre rettigheter for å please en promille av befolkningen. Det er hoderystende. Og at såpass mange av oss fortsatt sitter her og tror dette er harmløst, er i beste fall naivt.... 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 6. juni 2022 #242 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (7 minutter siden): Hvis personen har norske foreldre, men har vokst opp i Afrika, snakker afrikansk og har fullt integrert seg i kulturen, så synes jeg personen bør få kalle seg afrikansk, selv om den etniske opprinnelsen er norsk. Om du mener dette er det ikke mer å diskutere. Jeg diskuterer ikke kultur men etnisk dna. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #243 Del Skrevet 6. juni 2022 Eneste jeg sliter litt med er nok at mange av disse idolisere hvordan det er å være kvinne. Å skulle ønske jeg fikk mensen lissom . Nei mensen er ikke noe du ønsker deg. Vondt og irriterende. Mange er veldig opptatt av utsende . Du skal være pen sminke og kjoler. Og hæler Vel jeg er 100 % kvinne og kunne ikke bry meg mindre . Er ikke det som gjør meg kvinne. Det at jeg har født barn er en ting at jeg har østrogen mere en testosteron. Og jeg er kvinne. . Men så lenge de ikke krever at jeg ikke kan si det så blåser jeg i det. Det er i alle fall ikke helt fantastisk å være kvinne . Anonymkode: 231c8...c4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #244 Del Skrevet 6. juni 2022 23 hours ago, Guppy88 said: Nei. Stopp litt her. Du blir frustrert fordi man tar opp et unntak. Du mener alle burde forstå at unntak som skyldes feil og sykdommer, selvfølgelig er kvinner. Selv om de ikke oppfyller kravene dine. Vel. La transkvinner være et slikt unntak. Det er ikke farlig! Transkvinner begår vold på akkurat samme nivå som biologiske menn, så jo, det er det faktisk. Anonymkode: 02a72...d6a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #245 Del Skrevet 6. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 11.46): Nettopp. Jeg er født kvinne. Hvis jeg skal beskrive hvordan det føles å være kvinne vil beskrivelsene være ting som har sammenheng med det fysiske. Menstruasjonssmerter, pms, fødsel, frykt for å gå alene om natta på byen osv. Når transkvinner sier de føler seg som kvinner, og denne følelsen er hva som gjør deg til kvinne, da burde jo denne følelsen være universiell for alle som mener de er kvinner. Men jeg aner ikke hvilken følelse de sikter til. Utenom slike ting nevnt over, så aner jeg ikke hvordan det føles å være kvinne, selv om jeg er en. Eller går det an å være kvinne i det hele tatt om en ikke føler seg som det? Jeg synes denne debatten er veldig forvirrende. Anonymkode: 6100a...3aa Man kan sammenligne det med at man føler seg hjemme i egen kropp, og dagen etter våkner opp med kjønnsorganet til motsatt kjønn. Hvordan ville det føltes? Helt feil antagelig. Det ville ikke vært deg . Kroppen din ville vært fremmed. Ugjenkjennelig. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #246 Del Skrevet 6. juni 2022 Lorieen skrev (5 timer siden): Nei. Transkvinner er menn som føler seg som kvinner og ønsker å være kvinner. Hvis du hadde våknet opp med penis i morgen, hadde du vært mann da? Eller hadde du følt at kroppen var feil? At du var kvinne, men at det var noe feil med kroppen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anocopy Skrevet 6. juni 2022 #247 Del Skrevet 6. juni 2022 2 minutter siden, Tvillingsjel said: Jeg er født jente og har alltid følt meg 100 % som jente/kvinne. Jeg kan ikke forklare følelsen, men jeg føler meg som kvinne. Har en opplevelse av at jeg er kvinne og passer i kjønnet mitt. Feminin, glad i rosa, glad i å pynte meg og dolle meg opp. Jeg har lite til felles med gutter og har alltid vært ekstremt jentete. Jeg kan ikke unngå å tenke at jeg hadde vært transperson hvis jeg hadde blitt født i en guttekropp. For jeg er jo kvinne, i hodet og i oppførsel, helt uavhengig av hvordan kroppen min ville sett ut. Det er ikke et gram gutt i meg. Man kan sammenligne det med at man føler seg hjemme i egen kropp, og dagen etter våkner opp med kjønnsorganet til motsatt kjønn. Hvordan ville det føltes? Helt feil antagelig. Det ville ikke vært deg . Kroppen din ville vært fremmed. Ugjenkjennelig. Mye av det du beskriver kan vel rett og slett være sosialisering? Altså du føler deg som kvinne fordi du er oppdratt som en, man blir jo f.eks. ikke født med en preferanse for rosa og å dolle seg opp, det er noe man lærer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #248 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Siden transkvinner er kvinner, hva er en transkvinne? Kan en mann ta på seg en parykk og kalle seg kvinne, og så er han en kvinne? Eller han trenger kanskje ikke en parykk engang. Hva skal til? Anonymkode: 4fa7f...4e5 Min personlige mening: Hormoner, brystimplantater, kjønnsskifteoperasjon, samt juridisk endring av kjønn og navn. Man bør gå hele veien. Det nytter ikke å si at man er kvinne hvis man har levd som mann i 50 år og ikke gjennomgått noe medisinsk behandling for å ligne på en kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #249 Del Skrevet 6. juni 2022 3 minutter siden, Tvillingsjel said: Jeg er født jente og har alltid følt meg 100 % som jente/kvinne. Jeg kan ikke forklare følelsen, men jeg føler meg som kvinne. Har en opplevelse av at jeg er kvinne og passer i kjønnet mitt. Feminin, glad i rosa, glad i å pynte meg og dolle meg opp. Jeg har lite til felles med gutter og har alltid vært ekstremt jentete. Jeg kan ikke unngå å tenke at jeg hadde vært transperson hvis jeg hadde blitt født i en guttekropp. For jeg er jo kvinne, i hodet og i oppførsel, helt uavhengig av hvordan kroppen min ville sett ut. Det er ikke et gram gutt i meg. Man kan sammenligne det med at man føler seg hjemme i egen kropp, og dagen etter våkner opp med kjønnsorganet til motsatt kjønn. Hvordan ville det føltes? Helt feil antagelig. Det ville ikke vært deg . Kroppen din ville vært fremmed. Ugjenkjennelig. Jeg er 100% kvinne men å dolle meg opp og rosa er ikke det som gjør meg kvinne .. har mannlige venner som er mere glad i det en meg og de er veldig mann . Anonymkode: 231c8...c4b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #250 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Jeg er født jente og har alltid følt meg 100 % som jente/kvinne. Jeg kan ikke forklare følelsen, men jeg føler meg som kvinne. Har en opplevelse av at jeg er kvinne og passer i kjønnet mitt. Feminin, glad i rosa, glad i å pynte meg og dolle meg opp. Jeg har lite til felles med gutter og har alltid vært ekstremt jentete. Jeg kan ikke unngå å tenke at jeg hadde vært transperson hvis jeg hadde blitt født i en guttekropp. For jeg er jo kvinne, i hodet og i oppførsel, helt uavhengig av hvordan kroppen min ville sett ut. Det er ikke et gram gutt i meg. Man kan sammenligne det med at man føler seg hjemme i egen kropp, og dagen etter våkner opp med kjønnsorganet til motsatt kjønn. Hvordan ville det føltes? Helt feil antagelig. Det ville ikke vært deg . Kroppen din ville vært fremmed. Ugjenkjennelig. Det du sier her er jo kjønnsdiskriminerende, samfunnet har jo i tiår forsøkt å gå bort ifra utdaterte kjønnsroller. Rosa er en farge akkurat som Gul, det har ingenting med kjønn å gjøre. Faktisk var rosa fargen til gutter før i tiden. Så å like rosa er ikke noe annet enn en utdatert stereotype. Det samme er sminke, høyehæler var opprinnelig for menn det også. I mange kulturer (eks afrika) har kvinner barbert hodet. Dine personlighetstrekk har ingenting med kjønnet ditt å gjøre. Du kan si du alltid har lent deg mer feminint, men det igjen har ingenting å si for hva du ER. Det finnes feminine menn og maskuline jenter, det er helt vanlig. Men det endrer ikke hva du er biologisk sett Anonymkode: fb5b6...9f2 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anocopy Skrevet 6. juni 2022 #251 Del Skrevet 6. juni 2022 Just now, Tvillingsjel said: Min personlige mening: Hormoner, brystimplantater, kjønnsskifteoperasjon, samt juridisk endring av kjønn og navn. Man bør gå hele veien. Det nytter ikke å si at man er kvinne hvis man har levd som mann i 50 år og ikke gjennomgått noe medisinsk behandling for å ligne på en kvinne. Men hvorfor må man ha brystimplanter? Det er jo mange kvinner som er helt flate, så hvorfor må transkvinner streve etter å ha pupper? Og hormoner, det er kvinner som ser ut som menn, så hvorfor må transkvinner prøve å se ut som en gjennomsnittlig kvinne? Hvorfor setter vi standarden der? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #252 Del Skrevet 6. juni 2022 36 minutter siden, nisselue said: Så når jeg blir fortalt at jeg må bruke slik og sånn ord så er det bare "dere" som ønsker å få være i fred? Det er blant annet ekstrem-feminister som har funnet ut at de blir fortalt at de ikke kan bruke allment akseptert språk og begreper for å skjønnmale transfobien de kommer med. Dette agnet biter selvsagt resten gjengen på for da har de en god grunn til å fremstille transpersoner som idioter. Anonymkode: 508d5...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #253 Del Skrevet 6. juni 2022 matsats skrev (4 timer siden): Hva betyr "å være født i feil kropp"? Tror du at "du" er en sjel som bor i en fysisk kropp? Ja. Vi mennesker er kropp, sjel og ånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #254 Del Skrevet 6. juni 2022 Just now, Tvillingsjel said: Ja. Vi mennesker er kropp, sjel og ånd Tja, vi er kropp hvertfall... ser ingen bevis for dette med sjel og ånd. La oss ikke trekke inn ren fantasi. Anonymkode: 1fc08...469 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #255 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er blant annet ekstrem-feminister som har funnet ut at de blir fortalt at de ikke kan bruke allment akseptert språk og begreper for å skjønnmale transfobien de kommer med. Dette agnet biter selvsagt resten gjengen på for da har de en god grunn til å fremstille transpersoner som idioter. Anonymkode: 508d5...bfd Så du nekter for at Kanada har innført en lov som gjør det straffbart å ikke annerkjenne noens kjønnsidentitet? At engelske og amerikanske helsenett endrer ord fra kvinne til «person som menstruerer», «fødeperson» og «chest-milk» ? At lærere får sparken for å ikke annerkjenne kjønnsidentitet til småbarn? At man ikke skal «assume someones gender»? At folk ikke blir filmet og lagt ut på nettet når de sier feil? påstår du at dette ikke har skjedd? Anonymkode: fb5b6...9f2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #256 Del Skrevet 6. juni 2022 34 minutter siden, Tvillingsjel said: Akkurat her er jeg enig. Har du penis, går du i mannegarderoben. Har du gjennomgått kjønnskorrigerende operasjon og ser fullt ut som kvinne kan du gå i mannegarderoben. Du skrev feil her, ikke sant? Du mente kvinnegarderoben på siste ordet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #257 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jasså ja. Et par oppfølginsspørsmål da: 1. Hvordan ser man forskjell på jentebabyer og guttebabyer? 2. Hva er aldergrensen på å "finne ut" at man er trans? Anonymkode: 4fa7f...4e5 Du er klar over at foreldre i sjeldne tilfeller kan se at barnet er trans fra 2-3 års alderen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #258 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Du er klar over at foreldre i sjeldne tilfeller kan se at barnet er trans fra 2-3 års alderen? Hvordan kan de se dette? Igjen.. at barnet leker med barbie, like kjoler og «alltid har likt rosa» som er de eneste eksemplene jeg har sett slike foreldre begrunne dette på har ingenting med kjønn å gjøre! Du forstår forskjell på kjønn og kjønnsroller? Og de fleste kjønnsroller er utdaterte! Bare fordi jeg liker å bake betyr ikke at jeg er kvinne, bare fordi jeg liker sport betyr ikke at jeg er mann. Anonymkode: fb5b6...9f2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #259 Del Skrevet 6. juni 2022 12 minutter siden, Tvillingsjel said: Min personlige mening: Hormoner, brystimplantater, kjønnsskifteoperasjon, samt juridisk endring av kjønn og navn. Man bør gå hele veien. Det nytter ikke å si at man er kvinne hvis man har levd som mann i 50 år og ikke gjennomgått noe medisinsk behandling for å ligne på en kvinne. Så det er en økonomisk nedre grense på å kunne kalle seg kvinne om man ikke er født som kvinne? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #260 Del Skrevet 6. juni 2022 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du leste artikkelen så ser du at hun ble anmeldt mer eller mindre med en gang kjønnsidentitet ble lagt til paragrafen. Det betyr at uansett om hun blir dømt, så kan hun nå bli trakassert med anmeldelser som blir tatt videre til et visst punkt. Før hadde ikke anmeldelsen blitt tatt seriøst. Veldig skummelt og bare enda en måte å tie kvinner. Anonymkode: fb5b6...9f2 Hun representerer en organisasjon som arbeider og har en klar anti-transgenda og hun diskuterer person og ikke sak. WDI spiller på frykt og demoniserer transpersoner ved å blant annet å fremstille dem som en trussel i garderober. WDI har en helt klar agenda. En anmeldelse jeg støtter hundre prosent og man skal ikke finne seg i å bli trakkasert på tv i beste sendetid. Dessuten er det komisk at en feminist organisasjon som WDI som forsvarer homorettigheter har funnet saksvenner i et erkekonservativtmiljø som definitivt ikke er homovennlige når det kommer til et stykke. Anonymkode: 508d5...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå